Reakcia na: PDM.8.99 #54184:
Nuž, základný problém je, že v koži a ani vo vedení BBSK nie si. Ale v podstate súhlasím s tým, čo si teraz napísal. Dalo sa to riešiť aj inteligentnejšie a nie robiť veľké haló a zbytočne míňať šesťciferné sumy z verejných financií na... na čo vlastne? Na nejaké právne analýzy, ktoré sú im teraz aj tak na dve veci, keďže o tých zmluvách nakoniec aj tak rozhodne súd. Celý problém bol v tom, že Lunter si to asi predstavoval ako Hurvínek válku, že proste svojvoľne zruší zmluvy dopravcom a lúsknutím prsta si nájde iného. A výsledok? SAD ZV a LC budú ďalej jazdiť minimálne najbližšie dva roky a aj keď sám nie som veľký fanda SAD ZV, v tomto prípade som na strane dopravcov, pretože to, ako sa zachoval BBSK, bolo úplne *** (cenzúra). Hlavne, keďže na toto mohli najviac doplatiť cestujúci. Uvidíme, čo povie súd a kedy teda bude reálne výberové konanie na nových dopravcov a ako bude vyzerať a či doženie karma hlavne SAD ZV po tom, ako zrušila BBDS. To bude ďalšia horúca diskusia.
hawkeye
Petik: Nezabúdaj, že MHD zabezpečuje mesto a nie kraj a len pripomeniem, že ako sa zredukoval okruh MHD hlavne v ZH a ZV. Do okruhu MHD predtým patrila aj Lutila (linka 5 ZH) a Sliač, Kováčová a ešte nejaké satelitné obce a všetko sa to prerobilo na prímestské linky. A otázne je, či tie malé obce by našli finančné prostriedky na to, aby si objednali spoje.
A či si podniky budú chcieť objednávať zmluvnú dopravu, je otázne. Čo som sledoval, videl som to tu skôr u fabrík, ktoré sú v úplnej riti mimo mesto, alebo tam chodí minimum spojov, napr Tubex, alebo zvol. mliekárne, Doka
Nech sa na to pozriem akokoľvek, autobusovú obsluhu v BB kraji sa nedá nahradiť poriadne ani čiastočne. A medzi sviatkami to bude zaujímavé, bo sa bude určite všetko riešiť za sekundu dvanásť. Bo ak Lunter neprestane vymýšľať a urýchlene sa nedohodne so SAD ZV a LC, spácha politickú samovraždu a kraju spôsobí poriadne veľké problémy. Ak sa chce týchto dvoch dopravcov zbaviť, dá sa to aj rozumnejšie - nateraz ich prežgrieť a potom dať v riadnom výberovom konaní pravidlá také, že by mali šancu aj iní dopravcovia. Som niečo počul, že v ZA-kraji idú pri ďalšom výberovom konaní rozdeliť územie na menšie časti (vraj až 5). To by sa dalo aplikovať aj u nás, hlavne vzhľadom na veľkosť kraja