Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #51664:
poviem to takto: ak by nás v TN trápilo už len toto, tak si môžme gratulovať. Len kým sa vrátil PCL ubehlo 10 rokov, v BB ešte viac a vo ZV je to "čerstvá novinka". Na nové počítače či systnémy v TN peniaze nie sú a ani nebudú zrejme, nie sú ani na to, aby jediný Citelis 18M #61) riadne jazdil, lebo má vysokú spotrebu a je poruchový...to je proste realita, kde aj taká drobnosť, že aspoň nemusíš mať pri PCL papierový lístok, poteší celkom dosť.
Reakcia na: draxter #51663:
Na evidenciu cestujucich existuju lepsie metody, ktore nezdrzuju premavku a neobtazuju zakaznikov. Starsie riesenie je kontinualne vazenie vozidla (vacsia vaha = viac cestujucich), modernejsim riesenim su potom pocitace instalovane do dveri.

Kazdopadne ale ak ma system zavedene PCL a niekto by zrusil spoj len na zaklade udajov o JCL, tak problem nie je absencia evidencie, ale to ze dany clovek je dilentant. Nehovoriac o tom ze pri dobrom nastaveni produktu PCL by JCL malo pouzivat len minimum cestujucich - aj na najvytazenejsich spojoch.

Treba si inak opat uvedomit, ze evidencia v mnohych pripadoch stoji peniaze. Znizovanie obeznej rychlosti = potreba viac vozidiel a viac vodicov 🙂 Vacsina sveta sa zaobide bez tejto SADkarskej modly, nevidim dovod aby to neslo v TN, alebo BB.
Reakcia na: 810zssk #51662:
nie je to úplne zbytočné, lebo napríklad v TN by sa ľahko mohlo stať, že spoj zrušia, lebo ho využíva menej než 10 cestujúcich (ako posledné rušenia) a pritom by okrem tých 10 platiacich mohlo byť 10 s PCL. Takže možno v BA alebo KE by to bolo zbytočné, ale v menších mestách (najmä pri tarifnom odbavení ako má BB) je tá evidencia jazdy dôležitá a podľa mňa aj správna ?
Reakcia na: Kami #51658:
Tak nutne nie je ani samotne prikladanie karty...

Inak ako to tu citam, tu sa vo velkom kyda na dopravcu a objednavatela a urcite to je na mieste, ale treba si uvedomit jednu podstatnu vec: Korenom problemov je nezaujem verejnosti. To je to co skutocne sposobuje problemy a kym sa to nezmeni, doprava lepsia nebude. MHD v BB proste ocividne nie je pre beznych obcanov tema. Uprimne, ak by prisiel politik ktory by podstatnou castou svojho programu spravil skvalitnenie MHD a zrusenie tohto Balkanu, mal by nejaku sancu vyhrat volby?

Sam uz dlhsie uvazujem nad tym ako dosiahnut aby ludia pozadovali vyssiu kvalitu, aby si uvedomili ze toto nie je normalny stav a ide to aj ovela lepsie (dokonca aj bez penazi navyse). Zial, okrem pomerne nerealistickeho napadu vsetkych poslat na mesiac do nejakeho civilizovaneho europskeho mesta neviem na nic prist ? Nejake napady? 🙂
Podľa údajov na MD.net boli do závodu BB zaradené nasledovné vozy:
Crossway LINE 12M: ZV-432DD (to vieme, keďže už nejaký ten čas jazdí na 601471)
Crossway LINE 10,8M: ZV-224DD, ZV-268DD, ZV-360DD, ZV-705DD.
Reakcia na: kvorka #51659:
Áno, nevidím dôvod, prečo by také niečo nemohlo byť aj v BB. Sám som mal možnosť presvedčiť sa, ako "pípanie" bez vydávania CL dokáže ušetriť čas. A to nehovorím o eliminácii prípadov, keď dôjde, resp. zasekne sa papier v tlačierni + náslené zdržanie.
Reakcia na: Kami #51658:
Presne, stačí si prečítať TN sekciu - evidenčný lístok nie je, priloží sa karta pri druhých dverách a len pípne (kvôli zaznamenaniu počtu cestujúcich na spoji).
Reakcia na: BB-Schuhu #51655:
Toto zase nie. Poziadavka na predlzovanie platnosti PCL vedie skor k zruseniu bezplatneho cestovania. Ide len o 1 den. Pri sucasnom odbavovacom systeme sa velke napory ludi nedaju zvladnut. To som videl aj na SIAF. Miesto rychleho nastupu ludi stal autobus na kazdej zastavke aj 10 minut.

Aj pripadna kyvadlovka by v pripade nastupu 2 dverami s kupovanim listkov len zablokovala vsetky zastavky. Takto sa napriklad do 31 Tr nasackoval kocik aj do 4. dveri, co sice nie je OK, ale aspon nikto neostal na zastavke. To bolo na linke 6 v smere do mesta.

Ine je to v pripade jarmoku. Tam by tiez bodla pravidelna kyvadlovka namiesto nahodnych klbovych spojov, ale tam je prud cestujucich rovnomerny a platenie nie je problem.

Ale mozno raz v BB pristane myslienka, ze nie je nutne tlacenie evidencnych listkov, staci zapis na karte.
Reakcia na: kvorka #51653:
Nemal som chut si dvihat adrenalin. Ale mozno keby v BB vznikla iniciativa za zastavovanie na zastavkach a pri kazdom takomto pripade sla staznost na mesto.

Tento konkretny vodic tiez ignoroval zachadzku ku krematoriu. Blbe je, ze oznacnik je aj na ceste, hoci bez CP.

Mal som aj pozitivnu skusenost, na linke 25 mi zastal na Rudohorskej aj bez zvonenia, stacilo mi zdvihnut sa pri brzdeni.
Reakcia na: Kami #51650:
trolejbusy nemusia nikde obstavat, lebo maju normalne jazdne doby, zatialco autobusy maju rovnaku jazdnu dobu v pondelok v sedem rano a taku istu maju aj v nedelu o 23tej... vivat galaxia
Reakcia na: kvorka #51653:
Ak sa ti podarilo donútiť vodiča vrátiť sa na zastávku, na ktorej ti neumožnil výstup, tak gratulujem! Keď nie je dopravca raz schopný vychovať vodičov, tak sa musia ozvať cestujúci a dať jasno najavo - že čo sa robí teraz - je neúnosné a toto sa nemôže tolerovať.

Ja som tiež párkrát vybehol na vodiča a zdrbal ho ako cestujúci nachádzajúci sa vo vozidle, keď som videl, že chce opustiť zastávku, hoci do odchodu ešte ostávalo niekoľko minút (!). Takýto diletantizmus nemožno ďalej tolerovať.

Ako som už nie raz povedal, ja si za dopravu platím nie málo a chcem za svoje peniaze kvalitné služby - nič menej, nič viac. Napokon aj môj predplatný CL mi bol prd platný počas včerajšieho dňa. Ale čo majú z toho verní a pravidelní cestujúci na časových lístkoch? Spravodlivejšie by bolo, keby sa platnosť PCL predĺžila úmerne o 1 deň, už len z princípu urobiť gesto voči pravidelným cestujúcim, ktorých by si mal dopravca vážiť a strážiť ako oko v hlave.
Reakcia na: BB-Schuhu #51652:
presne si to vystihol!
Reakcia na: Kami #51650:
nezostáva, než takých vodičov riadne drbať, drbať a drbať; v žiadnom prípade nezvoniť tam, kde nie je zastávka na znamenie, inak sa to táto polointeligentná skupina vodičov nenaučí a robí hanbu Pánom vodičom. Veď z GPS je ľahko potom zamestnávateľovi zistiť, či zastal alebo nie a c estujúci, ktorý takto príde o "svoju" zastávku bude musieť byť odškodnený. A keď to potom strhnú z platu tomu polovodičovi, možno sa to holt naučí. Raz sa takto jeden magor kvôli mne musel otočiť na Rudohorskej a pekne sa vrátil vysadiť ma na Ďumbiersku, lebo som mu vysvetlil, čo inak bude nasledovať...
Reakcia na: Kami #51650:
Aj ja som si všimol, že trolejbusy pekne zastavovali na zastávkach, a na rozdiel od autobusov sa snažili dodržiavať aj CP. DPM BB má v tomto vychovanejších vodičov.
Naopak, čo majú vodiči najmä večerných autobusových spojov vo zvyku to je už na pováženie - odíde z konečnej načas, potom noha na plyne celou cestou a do cieľa niekedy aj náskok 7 minút, ako napr. vodič z ZV-165CA na večernej L25. Podobne večerné spoje na 21+22 náskok na Ďumbierskej niekedy 4 a viac minút.
Reakcia na: Kami #51649:
Určite áno. Celá doprava bola včera koncepčne riešená zle. Bolo potrebné presunúť obrovskú masu cestujúcich v krátkom čase na vopred určený čas (rovnako aj naspäť). Tu sa priam žiadala kyvadlová doprava - organizovaná a s viacerými vozidlami. Miesto toho sa vypravili kĺbové vozy jazdiace v biednych víkendových intervaloch, ktoré mimo tohto času jazdili prázdne a nával cestujúcich nezvládli. A naviac, vrcholom všetkého boli tie prejazdy sól ako písal Agent007 na kĺbové poradia v inkriminovanom čase, kedy kĺby boli najviac potrebné, no práve v tom čase čerpali bezpečnostnú prestávku a jazdili za nich sóla.
Dnes som videl 2 rozdielne svety. Vodici autobusov si uzivali jazdu bez cestujucich. Bol som svedkom, ako vodic komentoval, ze mu cestujuci neskoro dali znamenie na Stadlerovom nabrezi! Naopak trolejbusy poctivo zachadzali do zastavok a tak nemuseli nikde naprazdno cakat na odchod.
Reakcia na: Veronika2605 #51648:
Posilnene sasovske linky boli, ale nie vsetky spoje. Vid aj obe diskusie a vypravu.

Snad sa z dnesneho dna mesto pouci a nabuduce si objedna riadnu posilovu dopravu. Miesto obcasneho nasadenia klbovych vozidiel pri biednych vikendovych intervaloch by stacili bezne sola a k tomu kyvadlovky.
Dobrý večer, ja by som sa chcela spýtať že ako bolo tie spoje posilnené lebo my v sasovej sme to nepocitilo to jedneho autobusu podotýkam kratkeho sme sa nezmestili uz na svojej tretej zastavke a do druheho sme sa zmestili ale ti co nastupovali pri dumbierskej uz mali problem sa natlacit do autobusu.. takze podla mna zase raz nezvladnute.. a riadne na smiech skoda ze som to neodfotila a nevylepila niekde ako posilnene spoje...
Reakcia na: Agent007 #51645:
presne, tie prejazdy z 42 na 21/22 sú iná anarchia, nehovoriac o tom, ako sa vôbec voz z 42 dostane na 21/22 - ani spoločná konečná ani nič, čiže prejazd do Sásovej naprázdno z Majera, ktorý platíme všetci. Nie? ? Neviem čo sa tam všetko ešte objavuje, ale robí to zlobu vtedy, keď by aj víkend mohol byť kĺbový....
Reakcia na: fonzo #51644:
tie dva trolejbusy na linke 6 boli 3015 (prva) a 3002, ale ani to nestacilo... chvilu predtym sla klbova linka 7 spolu s klbovou 21 a obe boli plne

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.