Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
3101 prave teraz na Tajovskeho - skoly skusobna jazda
Okrem iného. Veľmi rád by som videl úpravu CP MHD od 12/2015 tak, aby boli zabezpečené prípoje k novým vlakom od nového GVD:
- 4:35 Bratislava
- 4:57 Praha
- príchod 23:22 Bratislava (tu sa mierne nestíha posledný spoj L26 do Sásovej a pod.)

Plánujem na komisiu dopravy ohľadom celej tejto šaškárne (aj čo sa týka náväznosti dopravy na dočasnej AS na Mičinskej) napísať moje stanovisko väčšieho rozsahu, tak sám som zvedavý na výsledok. No chce to čas, ktorého veľa nie je.. ?
Reakcia na: brefos #51351:
To je dobrá otázka: Ako sa dostať zo železničnej stanice na Park. Mičinská?
Buď ostane zachovaný prechod cez AS, čo asi nebude možné kvôli stavebným prácam, ak nie, tak potom jedine prechodom cez koľaje a tým rozbitým chodníkom.

Súhlasím aj s tým, že sa úplne rozbijú väzby medzi PAL a ŽSR/MHD (hoci ani dnes to nebolo ktovie čo). Žiaľ, v tomto smere žiadne info nebolo zverejnené.. čiže zrejme to opäť ostane nedoriešené ako typicky pre BB.
Reakcia na: brefos #51351:
ja som sa pýtal dpmbb či niektore T-linky (4,8) nemožu byt nahradene autobusmi a vedené z námestia slobody po ceste k smrečine a Belušovej ulici a vynechali zastávku Štefánikovo nábrežie,,Dostal som len strohú odpoved "NIE"
Takže aj ja som zvedavý na celú šaškáren okolo tohto.?
Reakcia na: neoBB #51346:
Ja som nepostrehol v diskusii nasledovné, prídem napr. z BR do BB vlakom, za 5 minút má odchod môj autobus dajme tomu na Kordíky, a teraz čo, bude nejaký prechod zo žel.stanice na dočasnú autobusku? Ako sa toto ide riešiť, podľa mňa bude terajší vstup od žel.stanice k autobuske uzavretý a motať sa naokolo bude dosť veľa. Mohli napr. posilniť MHD k dočasnej autobuske. Možno sa dá aj tak, že vystúpime až na malej stanici, ak pôjde vlak na Zvolen. Tak na toto som sám zvedavý či niečo vymyslia, myslím že je to dosť dôležité.
Reakcia na: 723.6 #51347:
Neviem aké tendre si predstavuješ v diaľkovej doprave, ktorá funguje na komerčných linkách...
Druhá vec je, že áno, bordel je tu nekonečný, keďže licencie vydáva krížom krážom každý kraj + medzinárodné ministerstvo a reálne sa tak nikto riadne nezamýšľa nad kvalitou dopravy z hľadiska dopravnej obslužnosti (teraz v ponímaní prepráv diaľkového charakteru).

Nefungovanie krajov je ešte výraznejšie vidieť pri objednávaní výkonov vo verejnom záujme, kedy ignorujú § 19 ods. 1, resp. § 20 ods. 2 zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave (http://www.zakonypreludi.sk/zz/2012-56) a ignorovanie zákonom stanovenej požiadavky na zosúladenie kapacitných a prevádzkových možností železničnej dopravy, mestskej dráhovej dopravy a pravidelnej autobusovej dopravy, či prednosti železničnej dopravy v prípade súbežnej dopravy podľa § 20 ods. 5 zákona č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach (http://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-514), ako je tomu napr. medzi BB a ZV, či BB a BR a pod.
Reakcia na: 723.6 #51347:
Jezis, toto su zase socialisticke dristy. Preco by na komercne linky prevadzkovane bez haliera dotacii mali byt vyhlasovane tendre? A co budeme regulovat potom, pocet supermarketov alebo cerpacich stanic? A aky autobus si na komercnu linku kto nasadi je snad tiez vec dopravcu, ak chce nasierat ludi tym ze na stvorhodinovu trasu posle ceckovu Sorku alebo Cross v sockovybave, je to jeho problem. Ja si v takom pripade obvykle najdem ineho dopravcu.
Reakcia na: 723.6 #51347:
Prečo?
Reakcia na: BB-Schuhu #51344:
Diaľkové autobusové linky keď vidím, že sa preberajú, tak rovno napíšem stručne, že je to anarchistický bordel bez koncepcie. Diaľkové autobusové linky by malo povoľovať prevádzku MDVRR, resp. MDVRR by malo dať keď už tak výpis trás a ohlásiť tendre aby tu neboli také blbé prípady, že trasu BB - ZV - ZH - PD - TN jazdia 4-5 dopravcovia plus medzinárodka a nože by si na krk prikladali jeden druhému lebo sa predbiehajú a berú si cestujúcich a potom nemá človek 3-5h spoj ale obslužnosť nikoho netrápi. A mimo to by mali mať dopravcovia vykonávajúci výkony v rámci ZVVZ podľa môjho názoru striktný zákaz dávať vozidlá, ktoré sa nakupujú pre výkon prímestských autobusových liniek na komerčné, alebo najlepšie im toto kompletne zakázať, lebo odsledovať to, že či behom 24h niekam v noci to vozidlo nejde na komerčnú linku je nemožné.
Reakcia na: BB-Schuhu #51344:
už som to pochopil, hoci sa nepovažujem za dopravného amatéra ? pôvodne som si myslel, že je to len chyba na transparente ?
Reakcia na: irizar #51340:
Hoci o tomto tu už bola diskusia dávnejšie, predsa len mi nedá sa k tomu vrátiť znova, keďže medzičasom sa nič nezmenilo.
Podľa mňa je to chyba zo strany dopravcu a to taká, že nie je súlad medzi údajmi nahratými v EMTeste a údajmi uvedenými v cestovnom poriadku.

Faktom je, že autobus diaľkovej linky 611502 Liptovský Hrádok - Zvolen s príchodom do Zvolena 19:15 pokračuje ako prímestská linka 611413 Zvolen - Banská Štiavnica - Hontianske Nemce s odchodom zo Zvolena o 19:20. V EMTeste je to spojené do jedného spoja, no potom by to chcelo aj vo výveskách uvádzať ako priamy spoj, čo sa štandardne praktizuje v cestovnom poriadku doplňujúcou poznámkou "u - pokračuje ako spoj linky ... do zastávky ..." V tomto prípade také niečo chýba. Je pravda, že takýto nesúlad môže byť pre cestujúceho (najmä toho náhodného) zmätočný.

Totižto, povedzme si úprimne. My vieme, prečo to je tak, ale bežný človek z Liptova:
- nepozná obehy vozidiel dopravcu SAD Zvolen tak ako to poznáme my, takže túto situáciu si nemá ako rozumne vysvetliť (samozrejme pravidelní cestujúci sú už na toto zvyknutí)
- a druhá vec, náhodný cestujúci z Liptova, ktorý nedisponuje takými geografickými znalosťami ako ostatní, nemusí ani vedieť že existujú nejaké Hontianske Nemce, resp. identifikovať ich presnú polohu a určiť či žiadaný smer prepravy vyhovuje cieľovému smeru autobusu (je však pravda aj to, že na prednom transparente rolujú aj nácestné zastávky, ktoré môžu pomôcť) ?

Napokon reakcia pre draxtera prečo ti vyhľadávač nenašiel toto spojenie. Moja odpoveď má dve časti:
a) už bolo povedané - v CP tieto dva spoje nie sú spojené do jedného ako nadväzujúce
b) odpovie, prečo ti nenašlo spojenie ani s prestupom. Totižto vyhľadávač CP má tiež nejaký svoj algoritmus, teda ak nie je možnosť priameho spojenia, tak ti vyhľadá spojenie s prestupom také, ktoré ťa dopraví do požadovanej cieľovej zastávky čo najskôr.
Ľahko zistíme, že:
-zo Zvolena do Hontianskych Nemiec môžeš cestovať linkou 611413 s odchodom zo Zvolena o 19:20 cez Banskú Štiavnicu a príchodom do Hontianskych Nemiec o 20:30 (teda fyzicky pokračovať v tom istom autobuse)
-avšak zo Zvolena ide aj spoj linky 605402 (cez Krupinu), ktorý síce odchádza zo Zvolena až o 19:35, ale do Hontianskych Nemiec príde už o 20:21, čo je skôr ako linka 611413.
Takže vyhľadávač vyhodnotí druhé spojenie ako lepšie a ponúkne ti ho, pričom možnosť spojenia cez Banskú Štiavnicu ti ani neponúkne.
Reakcia na: draxter #51342:
Tieto príspevky si vtedy nepostrehol? #49304 a #49306
Reakcia na: brefos #51341:
a to ako? CP.sk takú linku neeviduje, neexistujúce spojenie...
Reakcia na: irizar #51340:
Na toto čo povieš? http://evidencia-dopravcov.eu/foto/35731?carId=9597#photo on tam skutočne smeruje. ?
V LM na stanici prave videny Arway SAD ZV, ktoremu na transparentne svieti ciel "H.Nemce, kult.dom".

Em-Trest programming skills level over 9000...
V nedelu by mohli byt klby (aj busy) nasadzované ako posilove vozy aj po hokeji,,,?
osobne dúfam, že po sprevádzkovaní 31Tr (a mohli by to stihnúť do dušičiek, nech na linke 2 a 3 môžu nahodiť kĺbak vhodný pre starších ľudí) sa upravia aj vzory tak, aby sme ich videli na hlavných celodenných poradiach linky 1, a cez víkendy podľa potreby aspoň tak, ako sa nasadzovali v nedeľu na zvládnutie náporu študentov smer Tajovského SOUS.
Reakcia na: pepies #51336:
Ešte som zabudol. Koľko dobrovoľníkov a petícií sa spisalo a podpisalo, aby sa zachovala trolejka aspon v tej réžii, v akej končila. Aspoň to sa oplatilo. Dlhý boj, ale predsa. Som rád, že cestujem trolejbusmi, vozovy park sa podarilo obnoviť. Od oka dokonca na skoro 100%.
Reakcia na: 723.6 #51334:
Ak sa nemýlim tak vlaky sú štátna záležitosť. Busy a T-busy zas mesto alebo VUC. Uplny rozdiel. Štát rozdeluje dotácie pre VUC. A co sa tyka t-busov do Sasovej. Niekedy v cca 80-90 rokoch bol aj projekt. Mozno by tam bol najlepší projekt zo vstupom obidvoch dopravcov s možnosťou vstupu nejakeho investora, ktorý by v sasovej otváral vyrobu. Momentálne však teraz SAD ZVOLEN, pri jej frekvencii spojov a plynakou na linkach do toho nesiel. Pozn. Skoro novych plynakou... Čiže by to miselo investovať s DPMBB. Mozno využiť dotacie. Ale tak skoro troleje nebudu. Sorry za môj názor

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.