Také klasické, slovensky nápomocné - dočítal som sa, ako sa niečo nedá, ale nikde nebolo uvedené, ako sa to dá a kto môže tú vnútroštátnu prepravu povoliť.
dôvod som asi našiel v usmernení "Postup pre autobusových dopravcov pri vydávaní, menení a obnovovaní povolení a schvaľovaní cestovných poriadkov a ich zmien v pravidelnej medzinárodnej autobusovej doprave"
Zaujíma ma jedna vec. Prečo na MAL linkách 606701 Ostrava - Lučenec, 601701 Praha - B.Bystrica a 611702 Praha - Zvolen je vylúčená vnútroštátna preprava v SR ale v ČR je kabotážna preprava povolená? Tie MALky budú koho voziť? vzduch? ved aj Ostravou aj Prahou cestovali ľudia po Slovensku a teraz si môžu pískať.
Mozno by im ten rodeny Anglican povedal, ze anglicky to nie je vlak dvesto-dvadsat-jedna ale dva-dva-jedna. Ceske drahy to maju dobre spravene, stacilo by to spravit podla nich.
dobrá otázka, lebo časti vídať jedno-dve B961, kdežto číselne je kĺbových trolejbusov 6ks. Takže asi niet čo vypravovať, inak sú dni, keď ich jazdí aj 4-5 ks, prípadne aj s nejakými B961 (viď výprava). Takže podľa toho sú 3ks len ako náhrada 3 kĺbových poradí. Na druhú stranu po obmedzení linky 2+4 na nej klesol aj dopyt, ale mám pocit, že počet kĺbakov nie je výsledkom potreby, ale stavu, keďže sa kúpilo 19ks sólo vozov a žiadny kĺb. Čas ukáže, je to však dobrá správa, že budú aspoň tri.
Linke 611702 s novým CP od 2.6.2015 sa nedá otvoriť pdf formát.
Od 1.6.2015 dochádza k zmene cestovného poriadku diaľkovej linky 702502 z dôvodu ukončenia rekonštrukcie komunikácie cez horský prechod "Zbojská". Ja len pripomeniem, že cez Prednú Horu to chodilo od 15.12.2013, teda 1,5 roka. http://web.sadzv.sk/old/pages/dal_zv_15/70250201_010615.htm
Tu na stránke dopravcu sa udávalo navrátenie cez Zbojská už od 1.4.2015, čo nebola pravda (a taktiež chýbalo prepojenie html formátu s formátom pdf)
No veď to vidíme, že konštruktívne debatovať nemieniš, nemusíš to zdôrazňovať. Inak ja si myslím, že si modrogum a zatľkaš to, tá argumentácia "my sme vám priniesli sklené korálky a vám to nestačí, vy nevďačníci" je príliš typická.
Nejako nerozumiem tomu, čo píšeš. Neviem, či to skresľuješ úmyselne alebo z neznalosti. Realita je taká, že ŽSR nechcú dovoliť, aby si bordel ZSSK stanovoval rýchlosť vlakov ad-hoc ale chcú, aby rýchlosť 160 bola aj v ZCP. To zase nechce ZSSK, lebo na PRAVIDELNÚ vozbu vlakov 6xx proste nemajú.
Ako si naznačil, na jednej strane budeme šťastní, pretože môžme plnú výpravu aj v režime školského vyučovania zabezpečiť novými trolejbusmi z rokov 2011 a 2015 s tým, že staršie vozy ostanú iba ako prevádzková rezerva. Na druhej strane ale musíme vidieť aj fakt, že 100% obnovený park bude znamenať s veľkou pravdepodobnosťou zastavenie ďalšej obnovy, čo znamená, že sa po x rokov dostaneme do úplne identickej situácie aká tu bola nedávno - všetky trolejbusy boli z rokov 1988-1990 (+ dva nové z 1997 a 1999), ktorým naraz skončila životnosť a bolo potrebné ich naraz takmer všetky vymeniť. S veľkou pravdepodobnosťou hovorím preto, lebo pokiaľ bude zabezpečená komplet výprava novými vozmi, kupovať ďalšie nové trolejbusy jednoducho nebude potrebné.
Isteže, nevieme teraz povedať čo bude v roku 2030, do vývoja môže vstúpiť množstvo faktorov o ktorých teraz ani len netušíme (predĺženie trolejbusov do Sásovej, zrušenie trolejbusov, ďalšia stagnácia bez nových tratí a množstvo iných scenárov).
To ale nič nemení na tom, že som nesmierne rád, že konečne po neuveriteľnom roku ťahaníc sa to dotiahlo do úspešného konca a nateraz pomôžu aj tie nové trolejbusy (najmä) pre linku č. 1.
Podľa víťaznej ponuky je dodacia lehota až 26 týždňov, takže keby sa strašne posnažili, tak ich dostaneš pod stromček?
Keby bolo kĺbákov treba ako soľ, tak neviem prečo by neboli každý deň všetky vonku (neviem, či je momentálne nejaký na GO alebo pod.), čo zďaleka tak nie je.
tak ako to bude časovo s novými kĺbakmi, či už sú vyrobené? Na linku 1 ich treba ako soľ, ale 3 je málo, treba do budúcna aspoň čo rok to jedno vozidlo nakúpiť, aby vozový park z roka na rok nevypadol ako celkom (rovnako ako to bolo s 14Tr a 15Tr)
Dobre, pobavil som sa, nie sme na železničnom fóre, konsenzus konštruktívnou debatou sa dosiahnuť nedá...Už aby tu začal jazdiť ten najsamlepší Regiojet.
"v ktorej vlak expresny vlak 221"
"do stanice Bratislava" (toto ma dlhodobo irituje, stanica Bratislava neexistuje :))
"ako vlak rychlik 834"
"where out train express train 221"
O tych medzerach ktore su zle nastrihane ani nehovorim..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK
http://www.telecom.gov.sk/index/open_file.php?file=doprava/cesta/sdu/postup_pre_autobusov_Rch_dopravcov_20140430.pdf