Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: brefos #50577:
Neviem či to nie sú len bludy, ale ak nie, potom by sa zišlo upraviť aj CP MHD aby nadväzovala na rozhodujúce rýchliky miesto Hrona.
Žeby ozaj mal EX Hron prestať jazdiť od nového GVD, namiesto neho pôjde rýchlik zo ZV 5:02 a z BB odchod už 4:26? Stránka vlaky.net to na diskusii len potvrdzuje, moje 2 týždňové staré info. ? A v LV prestupy na trať 152, ktorá sa možno "vytaktuje". Tento pripravovaný GVD bude ešte ozaj zaujímavý.
Konečne vlaky.net sa rozbiehajú, vraj od pondelka nešla stránka.
Reakcia na: BB-Schuhu #50573:
Pre vytvorenie predstavy, ako sa dá premávať po takej bývalej zubačke s rozhodujúcim sklonom 55 promile, doporučujem navštíviť na nemecko-švajčiarsko-francúzskom pomedzí trať Höllentalbahn (Freiburg in Breisgau - Titisee-Neustadt). Lenže to nie je technická pamiatka ale intenzívne využívaná prímestská trať vo veľmi bohatom a turisticky zaujímavom regióne. Mmch., kto sa tam pri návšteve ubytuje v hoteli alebo penzióne, má na celú dobu pobytu sieťový lístok na celý Schwarzwald (asi 7 IDS) zdarma!
Včera, 8.9.2014, uplynula lehota na predkladanie ponúk na 4 nové trolejbusy pre DPM BB. Som zvedavý na výsledok opakovanej súťaže, snáď čoskoro to bude zverejnené.
Reakcia na: Petik #50572:
Uznávam - cesta vlakom trvá zvyčajne niečo vyše hodiny (cca 63 minút), v porovnaní s autobusom, ktorý to spraví za 40-55 minút (podľa frekvencie zastávok), čo je aj tak pri vzdialenosti 30 km veľa. Pomalý úsek je najmä z Pohronskej Polhory do Tisovca. Problém by som videl predovšetkým v trati, ktorá je veľmi strmá (niekde až 50 promile), na týchto úsekoch sa nejazdí viac ako 30 km/h. Ďalšie spomalenia vyplývajú z malých polomerov oblúkov a povedzme si rovno, aj zo zanedbaného stavu trate. Teraz sa robili mosty, ozubnica a niekde prešiel opravou aj traťový zvršok (napr. od zastávky Brezno-Halny vidieť krásny nový násyp). Jazdná doba by sa opravou trate dala o niečo znížiť, ale podľa mňa len o málo. Trať je technicky náročná (stúpania, zákruty) a to je hlavný dôvod pomalej premávky. Myslím, že ani lepšie vozidlá by nemohli jazdiť rýchlejšie (resp. len o niečo).

Takže doprava by sa dala zrýchliť jedine tak, že by sa trať kompletne prestavala - vyrovnali sa oblúky, znížili sa stúpania prekopaním tunela pod Zbojskou (čo sa pôvodne aj plánovalo), lenže:
- podobnými opatreniami by sa zničil kolorit trate, keďže práve jej súčasné technické riešenie ju robí atraktívnou a priťahuje turistov
- táto trať určite nepatrí medzi priority v sieti ŽSR (skôr naopak), aby mohli spraviť zásadné investície. Môžeme byť radi, že cez leto sa spravilo aspoň to čo sa spravilo
- celkovo mám pocit, že ľudia majú radi túto trať takú aká je - je to atrakcia a mám pocit, že na tejto trati platia zásady presne opačne (čím pomalšie, tým lepšie). Aj jazda v obyčajnej 812 vie byť zážitkom. Ja si z detstva pamätám jazdy s 820 a na to nikdy nezabudnem - každá jazda bola dobrodružstvom, každá bola o niečom inom a nikdy to nebolo fádne (cca pri každej tretej jazde sa vlak pokazil, v lepšom prípade sa z neho iba poriadne kúrilo).

Verím, že sú ľudia (napr. pravidelní cestujúci dochádzajúci z Tisovca do Brezna za prácou), pre ktorých to určite pri dennom cestovaní nie je atrakcia a majú právo na rýchle spojenie. No žiaľ, asi sa musíme zmieriť, že táto trať nebude rýchlejšia nikdy. Skôr môžeme byť spokojní, že nám ostali aspoň tie 3 páry spojov. Ktovie dokedy.. ?
Reakcia na: Dispecer #50571:
Nee, ja myslim podla GVD. Dokonca podla navrhu GVD na buduci rok, takze sa to tou opravou rychlost nezlepsi.
Reakcia na: Petik #50570:
Citujem z #50569: "Vlaky po trati už od včera opäť premávajú, aj keď zníženou rýchlosťou, nakoľko na trati sa stále pracuje. "
Reakcia na: BB-Schuhu #50569:
Preco su vlaky na tejto trati take pomale? Brezno-Halny - Tisovec je 28km, a trva to tomu vlaku hodinu. Aky je k tomu dovod? Nikdy som tam nebol, viem, ze to ide cez horske sedlo, ale aj tak. Nepomohli by tam nejake lepsie vozidla?
Reakcia na: BB-Schuhu #50568:
Doprava na ozubnici je obnovená
http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=doprava-na-trati-z-tisovca-do-brezna-je-obnovena&cisloclanku=2014090003 (autor: Ing. P. Páteček)

Na tomto odkaze si môžete pozrieť aktuálnu fotoreportáž zo včera, nájdete tam fotografie nového mosta a nového priepustu pre potok, tiež aj postup stavebných prác. Vlaky po trati už od včera opäť premávajú, aj keď zníženou rýchlosťou, nakoľko na trati sa stále pracuje.

Železničiarsky sen z roku 1994 sa teda napĺňa a k jeho napleniu by malo dôjsť už o niekoľko týždňov. Budeme to sledovať aj naďalej. Však taká atrakcia len 65 km od Banskej Bystrice sa len tak nevidí, aj to je dôvod prečo prinášam aktuálne info pravidelne aj do tohto fóra.
Výluka na trati 174 Pohronská Polhora - Tisovec dnes, v nedeľu 7.9.2014, skončila. Od zajtra jazdia vlaky podľa pravidelného CP. Prvá jazda parnej zubačky pre verejnosť je plánovaná na sobotu 4.10.2014.
Reakcia na: milan001 #50566:
Tie obmedzenia mi prídu dosť drastické - možno v niektorých prípadoch ešte viac ako to bolo počas SNP. Majer bez obsluhy, L100 nebude celý deň premávať - to znamená, že celé Uhlisko bude v nedeľu bez obsluhy (L80 nepremáva), navyše aj L43 bude skrátená po ŽST. Podľa mňa príliš veľký cirkus vzhľadom na to, že sa jedná o športovú akciu. Nie som stotožnený s rozsahom obmedzení, ale je to len na jeden deň, takže to neriešim.
Majer bez obsluhy mhd/pal? Hlavne ze si tu niekto zabeha.banda tupych hlav a absurdistan.preplatia mi taxi?
Reakcia na: ivett #50563:
Uvedený spoj nebol zrušený. Skôr si myslím, že vodiči linky č. 23 nedostali info o skončení výluky na Tatranskej (ktorá skončila 2.9.). Napíšte dopravcovi sťažnosť, ak spoj nešiel podľa cestovného poriadku cez Tatranskú.
Reakcia na: ivett #50563:
nezrušili, podľa platného CP odchádza 06:34c a 07:34c linka 23 naďalej z Tatranskej na Pieninskú. Ak spoj nešiel, napíšte sťažnosť na dopravcu alebo na Mesto ako kontrolný orgán ohľadne vyjadrenia.
Chcem sa opytat preco zrusili linku c 23 rano v hodine 7,34 cez Tatransku ulicu. Minuly rok chodil a nemam pocit ze bol prazdny autobus. Vozil deti z Tatranskej ulici na Pieninsku ulicu do skoly. Dakujem pekne
Od 2.9.2014 sa už jazdí Tatranskou. Bol som to pozrieť, ale ostal som sklamaný. Totiž poslednú časť vôbec nespravili (asi polovičku z úseku, ktorý nasleduje za zastávkou Tatranská až po koniec ulice). Teda ja ani neviem, či vôbec bolo v pláne robiť Tatranskú v celej dĺžke (až tak podrobne som to neštudoval), ale očakával som to. Určite je to lepšie ako predtým, na spravenom úseku je to viditeľný rozdiel. No mohli to spraviť odrazu a celé. ?
Už je zverejnený program Grand Prix vo Zvolene, nákl. st. dňa 13.9.2014.
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5440-Grand-Prix-Slovensko-2014/
Nájdete tu aj rozpis mimoriadnych vlakov. Po prvom prečítaní to vyzerá veľmi sľubne a určite si to nenechám ujsť.
Trochu spamu: v sobotu pojdem z LM autom na Den otvorenych dveri do Arrivy Nitra, ak by sa niekto z BB alebo ZV chcel pridruzit, napiste mi spravu do mailu pod nickom.
Reakcia na: BB-Schuhu #50558:
čiže zase po bystricky (mal by som si to patentovať ako výraz pre označenie tovaru alebo služby s pochybnou kvalitou, šmejdom, polopravdu a pod.) ?‍☠️

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.