A to vybraté cestovné od tých, čo náhodou neklamali, potom ukradne vodič. A preto mu záleží na tom, aby cestujúci neklamali, lebo potom môže ukradnúť viac.
Zastavka Smrecina smer majer. Cestujuci pyta ZTP. pytam preukaz. on otrci lavu ruku na ktorej mu chyba malicek, ze ci nevidim. Po handrkovani vytiahne preukaz, on na chybajucu cast malicka naozaj ma ZŤP. Ponaucenie: prisli ste o pracu a nemate peniaze? Odtnite si kus malicka a mate inv. dochodok a zťp a v autobuse budete mocť vyblakovať po vodičovi ktory na vas robi. Ozaj, kde sa moze sťažovať vodič busu na cestujucich?
Na tomto fore len pre istotu: som za jednotne cestovne. ? . niekto sa tu pýtal na pomer cestujucich so zľavou k obyc. cestovnemu. ZHRUBA: 55-65% zľavy, zvyšok bez zľavy.
K zľavám: Cestujúci sa snažia so zľavami NEUSTÁLE klamať. Príkladov by som vedel uviesť snáď tisíce, na každý deň niekoľko. A koľkým na to neprídem. Jeden za všetky: Držiteľ ZŤP z Radvane: Keď cestuje s manželkou, kupuje si lístok ZŤP. Keď ide sám, požičiava si jej mesačnik: Rozum mi zastava nad tým, že je mu zaťažko dať za dopravu 10!!! centov.
a cituje teraz z BA diskusie niečo, čo sa (radšej) v BB nespomína: "CNG - problematika CNG má niekoľko rovín -> najdôležitejšie je vedieť, že aktuálne je skutočne prevádzka CNG neekonomická, nakoľk v roku 2011 vláda SR uvalila vyššiu daň na uvedené palivo a tým došlo k nárastu nákladov prevádzkovaných vozidiel CNG. Dovtedy nižšia cena CNG kompenzovala trochu vyššie servisné náklady (a certifikáty plynových zariadení) a vyššie obstarávacie náklady vozidla. Dnes je situácia iná a tak prevádkovatelia postupne upúšťajú od tohto druhu pohonu"
Mesto Opava:
pocet obyvatelov: 58 tisic
pocet vzkm v MHD: 2,98 mil.
pocet prepravenych osob: 10,75 mil.
zakladne cestovne: 13 korun
dotacia od mesta: 66 mil. korun
Mesto BB:
pocet obyvatelov: ~79 tisic
pocet vzkm v MHD: ~3,5 mil.
pocet prepravenych osob: ~11 mil.
zakladne cestovne: 0.70€/21 korun
dotacia od mesta: ~4,3 mil. eur (vyše 128 mil. Sk!!!)
pozn. udaje oznacene ~ su priblizne, nechce sa mi to teraz dohladavat
preco to v Opave vyzera o tolko priaznivejsie, ked tam maju obskurnejsi system nastupu aj odbavenia?
momentálne si ma presvedčil že chamraď lenivá si akurát tak ty. Neskutočné: MHD je pre každého, je to služba verejná, tak nech láskavo riešia tieto veci tí čo majú: zástupcovia mesta a oboch lenivých dopravcov, skostnatených v 1985-tom. Prečo by mal slušný cestujúci doplácať na to, že je degešský tarifný systém v BB? Študent = zákazník ako každý iný. Všade sa nájdu aj takí aj takí, ale do jedného vreca hádzať - to je také bystrické ako ťa čítam, že? Čo takto len jeden lístok za jedno euro a nebude problém nič kontrolovať, všetci predom, aby chudák dopravca nebodaj nemusel zamestnávať revízorov a aby všetci tí zlodejskí študenti nebodaj neviezli svoj zadok za polovicu. A aby sme mysleli len na chudáka šoféra čo celý deň šoféruje a poctivých cestujúcich (to som zvedavý ako ich na pohľad odlíšiš). A teda nech si všetci platia plnú sumu. Lebo ani celé cestovné nie PLNÁ suma, inak by nebola dotácia. Takže presne tento typ zvrátenej logiky a myslenia treba vykoreniť na čele s tvojími chorými názormi na študentov a poctivých cestujúcich za plné gule ?
JJ, on ten pacient uz lezi na JISke a jeho zivotne funkcie zabezpecuju pristroje... pokial sa nezacne konat, tak koniec tejto MHD pride velmi skoro... skor ako by ste cakali...
dlhodobo je neudrzatelne vozit v klbovej 25ke po 10 cestujucich v spicke... a tato linka bola kedysi "vykladna skrina" MHD...
odkedy je MHD prevadzkovana primarne pre "príležitostných" cestujúcich?
Ja som si myslel, ze ty prvy budes podporovat odstranenie financnych transakcii vo vozidle a tym zrychlenie prepravy... Miesto toho volas po pokracovani tejto komedie, kedy sa vodic musi handrkovat s cestujucim, ci ma nejaky doklad na zlavu alebo nema a ci je este platny... ci ma primeranu hotovost, alebo sa mu zvysok osadky vozidla ma vyzbierat na vydavok...
Studenti su chamrad leniva, preukazku to nevytiahne ani za toho svateho, ale zlavu by to chcelo... Jediny pripad, kedy lenivi nie su, je ked vymyslaju finty ako odrbat vodica (vid kauza ISIC, kedy sa chvalili na youtube, ako sa im podarilo nabit si ho). Ak chcu cestovat so zlavou, nech pre to nieco urobia a poriesia si to s tetuskou na predpredaji a nech s tym nezdrzuju slusnych poctivych cestujucich, ktori sa ponahlaju za svojim cielom! A ak to nie su ochotni urobit, tak nevidim preco by na nich mali doplacat cestujuci, ktori si platia plnu (a nie malu) sumu...
Nebudem to rozvádzať. Jednoducho úbytok cestujúcich je trend, ktorý sa nepodarilo zvrátiť od roku 1996. Ak sa to nepodarí a to sa najbližšie roky určite nepodarí s našimi "odborníkmi na dopravu", tak systém neodvratne padne na hubu, na hranicu svojej financovatenosti.
snáď až pri Králikovom nie, kde by potom dopravca zarábal? Pritom by stačilo nasledovné, tak ako v PB: každú zmenu CP odôvodní mesto a následne sa dopravca vyjadrí, ako bude vplývať na dotáciu. Ale podľa čísel, nie podľa "toho čo vidí". A potom, čuduj sa svete, zistíme, že sa oplatí, aby bus na Sásovú chodil každých 10 min, ale do Rakytovce len 2x do hodiny (vrátane PAL), zrušíme súbeh trolejbusu a autobusu (v prospech liniek 2 a 7), uberieme 28 a pridáme 22/23, umožníme PCL 90 dní, nástup všetkými, a pod. a ešte aj ušetríme pri nezmenenom počte km. ?
Už som sem nejakú tú nezavítal. Viete, poviem vám, že táto fraška neskončí dobre. Dopravcovia v BB sa správajú ako vírus, ktorý nielenže zničí telo pacienta (systém MHD), ale aj sami seba, pretože telo "hostiteľa" neprežije. Žiaľ Mesto BB nemá na to, aby sa vedelo postaviť dopravcom a jasne zaveliť. Veci sa robia tak, ako dopravcom vyhovuje už roky. Nehľadí sa na poskytovateľa dotácie. Nehovoriac o tom, že 4,3 mil. EUR na dopravu, v takom rozsahu ako sa poskytuje v BB, je čisté zúfalstvo a absolútna neznalosť zo strany Mesta.
Nepíšem nič nové, len ma to mrzí, že tá komédia na poskytovanie tak dôležitej verejnej služby akou MHD nepochybne je, nepozná v BB asi konca. Som len zvedavý, kedy pacient zomrie, pretože ak počet cestujúcich poklesne pod nejakú ešte ako tak racionálnu mieru, nebude mať zmysel poskytovať verejnú dopravu, tak ako si ju ešte dnes predstavujeme. Nakoniec to predsa len asi skončí pri Králikovom komerčnom systéme MHD - tak to vidím ja.
"keď MHD o nejakého cestujúceho príde, tak pravdepodobnosť jeho získania späť je blížiaca sa k nule..." Tak toto je jedna veľká pravda, ktorú si mnohí žiaľ neuvedomujú/nechcú uvedomiť...
Nech ťa nemrzí, že si tam včera nebol. V záujme ochrany svojho zdravia je možno lepšie, že si tam nebol ? Počúvať niektoré veci si vyžaduje skutočne silný žalúdok.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Agent007
Mesto Opava:
pocet obyvatelov: 58 tisic
pocet vzkm v MHD: 2,98 mil.
pocet prepravenych osob: 10,75 mil.
zakladne cestovne: 13 korun
dotacia od mesta: 66 mil. korun
Mesto BB:
pocet obyvatelov: ~79 tisic
pocet vzkm v MHD: ~3,5 mil.
pocet prepravenych osob: ~11 mil.
zakladne cestovne: 0.70€/21 korun
dotacia od mesta: ~4,3 mil. eur (vyše 128 mil. Sk!!!)
pozn. udaje oznacene ~ su priblizne, nechce sa mi to teraz dohladavat
preco to v Opave vyzera o tolko priaznivejsie, ked tam maju obskurnejsi system nastupu aj odbavenia?