Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kami #2980:
Čo rozumieš pod prejazdom "prešovského typu"? Meniť číslo linky počas spoja? To som vám predsa nenavrhol. Úplne postačí, ak sa číslo zmení počas vyčkávania na konečnej.

Re #2982 PIT: Takéto využívanie vozidiel je o trochu zložitejšie? A pre koho? Pre vyštudovaného človeka v dopravnom odbore, resp. pre človeka s praxou v doprave? To takých BBDS nemá???

Vodiči sú schopní kadečoho, ak sú motivovaní.

Trasa a obeh vozidla na L6 nemá žiadnu vlastnosť, ktorá by bránila prejazdu vozidiel na linku a z linky.

Re #2983 LUK: Každé mesto si znamienka + a - priraďuje po svojom. Všeobecne sa za logické považuje "-" ako náskok a "+" ako meškanie, ale v mnohých mestách sa to používa aj presne naopak. Takže je to vec dohody.

Dielne problém nie sú. Kde je napísané, že MHD BB musí maž dielne?

Zvrhlé linky 18/23 vám tu nezavádzam. Nikde som sa o ničom takom ani len nezmienil. Ja hovorím o obyčajnej zmene čísla počas čakania na konečnej.

Re #2990 LUK: A kto chce vodičov vyhadzovať do nekonečna? Ver, že keby vyletel jeden-dvaja, ostatní by už robili všetko preto, aby nevyleteli aj oni.
Reakcia na: Papyr #2991:
Ale mne to nevysvetľuj, ja to (ako asi aj väčšina tunajších) chápem. Lenže dokiaľ sa nezmení odbavovací systém (alebo chrono), tak je potrebné nechať časovú rezervu pre zmazanie meškania. To je celé o systeme. Jedno podmieňuje druhé.
Reakcia na: LUK #2990:

Objasnim ti, ako by to malo byt:
jazda tam 18 min., pauza 5 min., jazda naspat 18 min., pauza 10 min. Celkom kolecko 51 minut. Dalsiu linku nastavit tak, aby odchadzala o 51 (alebo o 50) a cyklus sa opakuje.

Prakticky priklad jedneho vozidla:
linka, cas, miesto
1 1000 Zel.stanica
1 1018 Nemocnica
1 1022 Nemocnica
1 1040 Zel. stanica
vymena cisla
2 1050 Zel. stanica
2 1108 Kremnicka
2 1112 Kremnicka
2 1130 Zel. stanica
vymena cisla
1 1140 Zel. stanica
atd.

cize, zo zel. stanice odchody linky cislo 1 o 00, 20, 40 a linky cislo 2 o 10, 30, 50. Celkovy obeh oboch liniek aj s pauzami trva 1:40, teda pri intervale 20 minut potrebujeme 5 vozov.

Toto nie je bezprostredne nutne robit s linkou 1 a 2, ale da sa napriklad prestriedavat trvale napr. 1 so 6 a 2 s 3.

Pritom v BB mate suma sumarum 5 trolejbusovych liniek, cize vam treba vyrobit pre kazdy drziak v kazdom displejmi nevybavenom trolejbuse 3 plechove cedulky a je vystarano. V Presove tymto sposobom fungujeme uz roky rokuce. Co je na tom na nepochopenie?
Reakcia na: Papyr #2986:
Pozor! Chrono na bb.iMHD nie je všade totožné s tými na zastávkach. Použi môj CP (ak ho ešte máš).

Objasním Ti, ako sa (asi) u nás tvoria CP:
jazdná doba tam 18 min., prestávka 10min., jazdná doba späť 18 min., prestávka 10min.=kolečko za 56 minút. Dva vozy na linke=interval 28 minút ?

Re #2988: ev. č. u autobusov nemáme, ale väčšinou si stačí zapamätať len číslo z ŠPZ.

Re #2987: donekonečna tiež vodičov vyhadzovať nemôžeš, lebo aj pri tejto nezamestnanosti nie je dosť vodičov so sk.D.
Reakcia na: LUK #2983:
Je jedno, ci sa to bude volat DPBB, alebo MHD BB. Je uplne jedno ako sa to vola, hlavne je, aby to bolo v 100% sprave mesta.

Dielne by som nevidel ako problem... aj tak je dnesnym trendom kazdej firmy outsourcing, tj. objednavanie si roznych vykonov externe (aby nemusela firma platit odvody zamestnancom). Aj DPMP nechal sprivatizovat svoje dielne a klape to ako hodinky.
Reakcia na: LUK #2983:
Autobusy ani velmi nie, jeden z nich mal 694 a trolejbusy boli myslim 1524, 1005 a este nejake... ale nepamatam si. Okrem toho, vy mate u autobusov evidencne cisla? Nemyslim tym "evidencne cisla vozidla", co je novy, zvrchovane a samostatne slovensky nazov pre statnu poznavaciu znacku, ale skutocne evidencne cisla, ako v Presove napr. 349, 330, 94 a tak? To mate len u trolejbusov. A mne sa SPZ nechce zapamatavat-moc zlozite.
Reakcia na: PIT #2982:
Ked budes vodicov dostatocne bit, oni sa naucia spravat sa civilizovane. Staci jedno-dve exemplarne prepustenia z prace a par odobrati premii a nepostacis sa divit, ako budu sekat dobrotu a jazdit presne a so spravnym oznacenim. Jeden vodic DPMP (ex DPMK) povedal, ze v Presove vladne drezura, ze "V Kosiciach nebol problem vynechat kolecko, ked sa ti nechcelo."

Co k tomu dodat?
Reakcia na: PIT #2975:
Dajme tomu, ze zachovame sucasne chronometraze, to jest linka 6 ma dlzku jazdy 14+24 = 38 min., linka 2 18+18 = 36 min., linka 1 18+18 = 36 min.

A ty sa bojis, ze ked dajme tomu to stihnu tam a naspat za 40 minut a 10 minut im dame na oddych, ze bude musiet byt interval 50 minut? Ked sa vsetky tieto linky stretavaju pri stanici?

Prejazdy nie su take zlozite, ako sa zdaju. Ked to vodici zvladaju v Presove, musi to ist i v BB.
Reakcia na: Kami #2974:

A2: aj v Presove su prazdniny a autobusy su aj medzi desiatou a jedenastou dopoludnia nalozene zhruba z 80% - rozumej, vsetky miesta na sedenie su obsadene a stojacich je minimalne tiez tolko ako sediacich. A to aj na Sidlisku III, kde medzi 10. a 11. hodinou prejde v kazdom smere 10 spojov... Prave teraz sa divam z okna na zastavku Na Hlavnej, odchadza z nej jeden plny spoj za druhym v minutovom intervale...

C8: palubny pocitac nechcem pre srandu Kralikom 🙂 ale preto, aby sa dali kontrolovat vodici, pretoze jazdia tak po janosikovsky - od buka do buka.
Kami, Majkl: A my si nespravíme taký katálog a výpravu, ako je po.iMHD? Podklady mám... ?
Reakcia na: PIT #2976:
Čiastočne s Tebou súhlasím. Ale: skús si jeden deň odsledovať linky do Sásovej na Nám. slobody alebo pri Slovenke a uvidíš, čo je to dodržiavanie CP v špičke. Celý problém je v tom, že tvorca CP vôbec nereflektuje na obsadenosť spojov v priebehu dňa a teda im neupravuje jazdné doby. Jednotné jazdné doby po celý deň sú už na prvý pohľad nezmysel. Samozrejme že pozdne večerné spoje chodia veľmi často v predstihu (presne to vystihuje aj počet odpovedí v ankete na úvodnej stránke). Kedže u nás sa nepoužívajú palubáky a NEEXISTUJE ani žiadna iná kontrola vodičov, tak si títo chodia "podľa vrabcov". Napr. v Ostrave pri rekonštrukcii "Myší díry" vznikali v okolitých uliciach veľké zápchy, na čo ihneď dopravca reagoval predĺžením jazných dôb. Po jej ukončení ich zase ihneď vrátil do pôvodnej podoby. Inak, a jazda s predstihom by mala mať znamienko mínus, nie?

Ad L99: ide prvý spoj poobednej smeny, takže problém bude v pomalom prestriedaní alebo vo vozidle alebo bohvie kde...

Re #2972 tr3mp: To bude asi najjednoduchší spôsob, ako problém zvaný "MHD" najrýchlejšie odstránime?.

Re #2970 Papyr: Načo zriaďovať nejaký DPBB(?), keď už tu máme firmu Mestská hromadná doprava a.s. (alebo akú má právnu subjektivitu), ktorá je tiež v majetku mesta a ktorá navyše nevykazuje žiadnu činnosť. Vozidlá už má (takmer všetky sú jej). Stačí prebrať vodičov, budovy, know-how a môže začať reálne fungovať vo veľmi krátkom čase. Jediný problém sú dielne, lebo tých sa SAD-ka nevzdá.

Re #2969 Papyr: O stave MHD v BB svedčí aj to, že všetci účastníci "snemu dopravákov" pri príležitosti Tvojej návštevy prišli pešo alebo na bicykli... ?

Mimochodom, stihol popri tom všetkom ešte aj sledovať ev.č. vozov, ktorými si sa viezol?

Re #2979 Vladimír: U nás už toto existuje, konkrétne na L53+55 cez víkend. A keď si prejdeš CP týchto liniek, tak zistíš, že ani tak to u nás NIE JE MOŽNÉ. Lebo u nás sa aj jednoduché veci robia zložito, teda ak sa už robia. Len nám sem prosím nezavádzaj lomené linky typu L18/23 Prešov. To je už maximálna zvrhlosť!
Reakcia na: Vladimír #2979:

Vieš, že v BB množstvo úplne jednoduchých vecí nie je možných a takéto využívanie vozidiel je predsalen o trochu zložitejšie i keď netvrdím, že by to tak nemohlo byť (i keď vodiči nie sú schopní správne označiť vozidlo smerovými tabuľami ani dnes, kedy väčšinou jazdia na jednej linke, resp. používajú elektronické zariadenia, ktoré to sú schopné výrazne uľahčiť). Myslel som skôr konkrétne hlavne na L6, ktorá má len jednu konečnú zastávku a teda jej obeh je trochu iný.
Reakcia na: PIT #2976:
LUK pisal o meskaniach z objektivnych dovodov - v spicke. Su tu aj meskania subjektivne. Bud vodic zaspal, alebo ide neskor umyselne. To sa robi ked nie su ludia a zbytocne by si vodic vyrobil naskok. Tieto veci by vyriesil palubak.
Reakcia na: Vladimír #2979:
jasne, ze sa da. V BB su prechody bezne. Lenze tento rok pozorujem trend prechody "presovskeho typu" minimalizovat. Podporuju sa len prechody z kapacitnych dovodov - miesto klbaku solo voz a podobne.
Pri trolejbusoch sa ale nerobi ani to. Az na par vynimiek jazdi voz cely den na jednej linke.
Reakcia na: PIT #2975:
Za Papyra odpoviem ja - riešením je, ako inak, prejazd vozidla na inú linku. Najelementárnejšia prax v DPMP: vozidlo príde na konečnú zastávku, vyčerpe si nárokovanú prestávku, ale do najbližšieho spoja linky je stále ďaleko? Juchachá, zmeníme si tabuľky a vyrazíme ako linka iná. Nič zložitého. Zvlášť nie v Bystrici, kde väčšina liniek konči pri Rooseveltke, na stanici, či na Mičinskej. Ušetríte si dokonca aj prípadné manipulačné jazdy.

A teraz som zvedavý na argument, prečo sa to nedá 🙂
Majkl
Bol som sa včera pozrieť na ten nový CP L35 - zastávka Skubín, Jednota. Vyzerá to smiešne, ale snáď to predstavuje prvý krôčik k nastoleniu bežných trendov...

A čo som Ti spomínal, že na Novom Kališti sú vzájomne vymenené CP L6 pre opačné smery, bol som pozrieť, či sa to zmenilo a čuduj me sa, ale UŽ (relatívne veľmi rýchlo) to je vymenené i keď sa opäť zmenil font na Times New Roman.

A cez tú " " adresu som sa nikde nedostal - Error - Acces denied.
Reakcia na: Kami #2974:

Ad A12 - o týchto intervaloch by sa tiež dalo podiskutovať (napr. L2, 7, 25+91 - obyčajná linka sa nerovná expresná a teda interval platí len na spoločných zastávkach a to ešte by sa bežne u expresnej linky nepredpokladal rovnaký čas jazdy, ako u bežnej linky i ďalšie spomínané), či hovoríme o intervale jednej linky, súbežných liniek alebo zastávkových intervaloch.
Reakcia na: LUK #2971:

Ad C 1-2 - podľa toho, čo píšeš, by to vyzeralo, že spoje len neustále meškajú, čo však nie je pravda, keďže vodiči nemajú problém ísť v predstihu oproti CP aj +7:07 min (teraz u seba nemám presný podklad, o ktorý spoj sa jednalo, ale bol to posledný spoj L6/2200 idúci z Kyjevského nám. na žel. stanicu ešte koncom mája). Problémom sú vodiči - napr. včera išiel spoj L99/1500 vozidlo BB-589AF zo žel. stanice (ako VÝCHODZEJ zastávky) s meškaním +5:02 min a spoj L6/15:13 vozidlo 1514 +2:29 min. To sú skutočnosti, ktoré sú závislé LEN A LEN na ZODPOVEDNOSTI VODIČA a nemožno sa vyhovárať na nič iné.
Reakcia na: Papyr #2970:

Celkom sa Ti to podarilo vystihnúť a všetky tri časti A, B, C sú vyvážené a v zásade žiaľ zodpovedajú reálnemu stavu.

Ad C 1-2 "...Okrem toho skratenie jazdnej doby znamena, ze na linke moze pri zachovanom intervale jazdit menej vozidiel, pretoze sa stihnu rychlejsie tocit..." Má to len jeden háčik, že je to v rozpore s tvojimi "peknými" intervalmi. Napr. L6 má teraz obežný čas 60 min a teda pri použití 2 vozidiel interval 30 min. Pri skrátení obežného času na 50 min (čo by stíhali aj pri nástupe len prednými dverami a kedysi bolo u L6,7 bežné) by tak 2 vozidlá jazdili v intervale 25 min, čo sa Ti už nepáčilo. Tak mi prezraď "pekný" interval 2 vozidiel na linke s obežným časom v rozpätí 40 - 60 min. Podľa mňa je zbytočné, aby som kvôli peknému intervalu čakal dlhšie na zastávke a vozidlo napr. L6 bude na žel. stanici stáť z každej hodiny cca 20 min.
Reakcia na: Papyr #2968:
teraz som uz on-line tak sa vyjadrim podrobnejsie.

A2: je to sposobene hlavne prazdninami. Vsetky linky sa dokazu slusne naplnit, zial teraz je dost velkou konkurenciou aj pesobus.
A4: klbak sa zaplni do 7 minut, solo asi 5 minut. Vyrovnavaju to body A3 a A7.
A5: stara bolest
A6: je to tolerovane len pri horucavach, tak ako nepredpisove oblecenie
A8: stara bolest, BUSE sa ovlada rucne
A10: na 100% su pouzitelne len nove osemhranne stlpy, ostatne by sa asi menili
A12: intervaly su na nosnych linkach (vsetky troliky, 20+22+23, 24, 25 (rano 25+91), 26, 34 ) a aj inde sa nieco najde. K delitelu 60 je este dlha cesta. Intervaly nie su robene nasilu ako v Bratislave, zisla by sa vacsia pravidelnost.
A16: to ma prekvapuje. Vsade kde je vnutorny displej EMtest funkcny, by malo aj hlasit. T.j. vo vsetkych 952 a 961 (okrem 993BC).
A17: stara "tradicia"
A19: interni revizori nie su, ale kontrola existuje
A20: bohuzial

C4 uzko suvisi s C3
C8: hodilo by sa
C7: A17 vyriesi len zavedenie displejov, inak snaha o kontrolu je.

Svojim prispevkom nechcem povedat ze si treba tradicie ctit, aj ked su negativne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.