Papyr: DM mam, hadam aj toto cislo. Vdaka. Niet dovod vahat. Niekedy na jesen by projekt mohol byt na svete (nieco ako eliny na ba.imhd.sk). Treba mat viac podkladov.
Vsak v utorok by sa niekto mohol popytat Juraja ako je to u nich. Ja nejdem.
Ja tiez nechapem, preco od Bostonu po Washington je suvisla zastavba... Naco to robili?
Kami: Ked sa chce, tak sa da. Aby si videl, za kolko sa to da, ked sa na tom nechce nikto nabalit, dovolim si tu opisat jeden clanok:
Citat z casopisu Dopravni magazin, cislo 6/2002, stranky 16-17, clanok s nazvom "Pardubicka trolejbusova sit na konci roku 2002", autor ing. Ladislav Podivin:
Zakladni technicke udaje nove trolejbusove trati do sidliste Dubina jsou nasledujici:
- dodavatelem cele stavby na klic vcetne projektu byla firma Elektroline Praha.
- delka dvoustopeho vedeni cini cca 2050 m, na trati jsou 4 pravouhla odboceni, tocna s predjizdnou stopou a dve pripojeni ke stavajici siti (v Dasicke ulici a tocne Zidov)
- nachazeji se zde 4 rychloprujezdne elmag vyhybky typu VET 34 s dalkovym ovladanim, mechanicke vyhybky VMT 3 s uhlem rozboceni 10° (3 ks) a 20° (2 ks)
( ... )
Soucasti investice je i nova tocna na Dubine a vystavba 4 novych zastavek. Celkova hodnota dila cini:
- menirna (pozemek, budova, kabelove site napajeci i vn) 15,7 mil. Kc
- komunikace (tocna, zastavky) - 4,3 mil. Kc
- trolejove vedeni (vcetne pripojeni a uprav stavajici site) 14,4 mil. Kc.
Predstava o "stavebnom prepojeni" je iluzia. Nevidim dovod, preco by sa mali prepajat. V BB sa nove sidliska stavaju na Prsianskej plosine a na Belvederi, ani jedno nesmeruje do Zvolena. Rychlost akou sa stavaju nenasvedcuje tomu, ze sa zacalo stavat v dalsej lokalite. Shopping mall sa v BB stavia (bude stavat) na Hustaku, dalsie nakupne centrum sa v BB neuzivy => urcite nenapomoze prepojeniu.
Jedine ze by sa tu postavil nejaky rozsiahly priemyselny komplex, ale taka doba uz nastastie pominula.
Tiez neviem, aky zmysel by malo postavit z 2 stredne velkych 20km vzdialenych miest jedno sumestie dlhe ako sliz.
Od včera jazdí aj BCA 0531.
Nejaké trolejbusové (električkové) spojenie medzi Banskou Bystricou a Zvolenom by sa určite uživilo, ale musíme si ešte počkať, kým budú tieto mestá stavebne prepojené, čiže najskôr o 20 rokov .
Papyr: uz asi 10 rokov ma horna Sasova vlastnu trafostanicu, takze s prudom neni problem (ako uz aj vo vacsine ostatnych casti) . Ale ak som minule vypocital zadrotovanie trasy 22 na 100 mil. Sk, aj jedna meniaren
zavazi.
Mam navrh. Postavme trat len po medokys (Auris) a tam obratisko s bezplatnym prestupom. Stavba sa zaplati sama na uspore nafty. Na vyrovnanie vykonov nahradia v spicke linku 2 autobusy.
Jedna meniaren stoji 250 000 - 450 000 euro, takze s meniarnou by som si vooooobec nerobil tazku hlavu... zostava len najst objekt pripojeny na privod 22 kV napatia. Samotny blok meniarne ma rozmery asi ako zachod (miestnost) v standardnom dome.
Nuž, neviem. Vyskúšal som Liberec, Prahu, Pardubice, Hradec, Brno, Olomouc, Zlín, Ostravu... A z týchto miest skutočne najlepšie vychádza Ostrava. Dôvody už vysvetlil vlastne Papyr.
aj trolejbus je kruta fikcia. Kazde dalsie drahove vozidla mimo zel. trate su luxus. Zvolen ma rovnake tarifne podmienky ako BB. Supravy 840, resp. ich elektricka verzia v riadnom takte by dostatocne pokryli potreby.
Elektricka v BB nema ani historicke ani kapacitne predpoklady. Inak dozvedel som sa, ze polovicu trate do Sasovej by vedeli obsluzit existujuce meniarne.
Je to samozrejme fikcia, ale mozno by sa jednokolajna elektrickova trat s vyhybnami (ako napr. Jablonec-Liberec alebo ostravska linka 5) medzi BB a ZV uzivila...
Len by to bolo take drahe na realizaciu, ze az. Na BB pomery radsej vysokorychlostny trolejbus Technicky nie je problem dat s trolejbusom jazdu s Vmax=90 km/h, tam by boli problemy len administrativneho razu s Drahovym uradom, plus by sa museli objednat zvlastne vozy bez obmedzovaca rychlosti. Take 15m Trollino, jazdiace po "dialnici" z BB do ZV rychlostou 90 km/h s napojenim na existujucu siet v BB, to by bol kruty luxus
Elektricka BB-ZV by bola zaujimava. Myslim ze prave kvoli elektricke je na dialnici BB-ZV taka velka vzdialenost medzi jazdnymi pruhmi.
Na druhej strane si neviem celkom dobre predstavit, aky zmysel by mala.
Jedine sidlisko v BB, ktore by uzivilo elektricku je Sasova. Naco by ale bola dobra elektricka cez polia do ZV, pripadne so zastavkami v dedinach, kde je stanica vlaku... to neviem.
Uprednostnil by som kratke intervaly (15-30min) na zeleznicnej trati s integraciou bystrickej a zvolenskej MHD.
Aj ked pri systeme bystrickej MHD integrovat prilis nejde.
V ktorych dalsich mestach na Slovensku by si si vedel predstavit elektricku? Mna nic nenapada. Asi nema velky zmysel budovat elektrickove provozy s 1 linkou, ktora potom pojde raz za 10 minut v spicke.
O zmysle električky v dnešnej dobe už tu bolo povedané. Na Slovensku dnes ,z dovodu nárastu počtu obyvatelov je niekolko miest , kde by to bol najvýhodnejší a najekonomickejší dopravný prostriedok. Ďaleko menšie mestá v Čechách by si už nedokázali predstaviť dobre fungujúcu dopravu bez nej. Typickým príkladom chybného rozhodnutia v 70tych rokoch bolo zrušenie električky v Ústí n.L. Dodnes mesto nemá rovnocennú náhradu. Ani trolejbusy to dokonale nevyriešili.
Celkom dobre by som si vedel predstaviť elku medzi BBystricou a Zvolenom pričom by tvorili páter mhd v oboch mestách.
Čo ty na to ? (a ostatní?)
Mne je tazko pisat... Ja mam Bansku Bystricu velmi rad, najradsej po mojom rodnom Presove, a to vdaka krasnemu okoliu, peknej architekture a prijemnym ludom (fakt, z BB nepoznam ziadneho vysloveneho debila, zato fantastickych ludi z BB poznam dost). Preto sa az mne samemu bridi pisat negativne veci o BB, ale MHD je tam naozaj strasna. Ano, su tam nove Karosy, aj dva Citybusy, aj displeje sa najdu (aj ked, v tej financnej mizerii BBDS nemusela kupovat prave tie najdrahsie na trhu), ale keby bolo este stale Ceskoslovensko, BB by bola co sa tyka MHD niekde na chvoste spolu s Nitrou, Kladnom a Havirovom.
Ved ani nedostatok penazi nebrani tomu, aby boli na zastavkach kvalitne primontovane cestovne poriadky, aby boli v predaji CP z jednotlivych zastavok, aby boli rozumne intervaly liniek (delitele 60-ky), a tak dalej. Ale za to vy, nadsenci z BB nemozete, rovnako ako ja nemozem za to, ze moj rodny Presov ma perfektnu MHD. Za to moze par ludi v BBDS a bystrickom magistrate (s megalomanom a psychopatom na cele), ktori bud nepochopili, o com by mala byt MHD v dnesnej dobe, kedy jej konkuruje IAD, alebo ich problematika ich vlastnej pracovnej naplne zufalo nebavi a preto robia iba nutne minimum.
Lenze, kto iny moze tento stav zmenit, ako prave obyvatelia BB? Zvonku vam nikto nepomoze... Skuste zorganizovat napriklad vystavu fotografickych momentiek z MHD z Presova, Ziliny a dajme tomu Hradca Kralove (vasho druzobneho mesta) na jednej strane, a Banskej Bystrice na druhej strane, a umiestnite ju niekde, kde ju uvidi mnozstvo ludi. K tomu nejaky propagacny text a navrhy rieseni... a mozno sa toho ludia chytia. Je to slabucka zbran, ja viem, ale co ine vam mozem poradit?
No, hodnotiť úroveň MHD podľa toho, že Tebe sa nepáčia električky, to je teda úroveň. Slušný človek hodnotí objektívne. Električka je najekologickejší a najekonomickejší dopravný prostriedok pre vysoké prepravné nároky. To je objektívna realita.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami
zavazi.
Mam navrh. Postavme trat len po medokys (Auris) a tam obratisko s bezplatnym prestupom.