Vidím že busy PAL jazdia neoznačené, len vpredu tabuľka, číslo nikde a ani transparent. Asi nestihli preprogramovat. Zatiaľ som videl vozy do Hronseka, Badina a na Pršany.
Vtedy sa tak projektovalo, presne tak vyzerali aj bratislavské drôty z tohto obdobia, v rozpore s fyzikálnymi zákonmi. Banskobystrické pretrvávajúce drôtové peklo vo mne vždy vyvolávalo záchvaty smiechu najmä pri čítaní o konkrétnych odbornostiach v združení DP - Juraj P. tarifa, Miroslav S. trakčné vedenie...
Zákruta pri plážovom má jeden zásadný nedostatok - trakčné vedenie nie je správne situované voči vozovke - malo by byť vo vnútornom oblúku, ale reálne je na vonkajšom. Ale takých miest je v BB príliš veľa. Soudruzi v 1984 to naprojektovali kapánek špatně...
Vidieť to aj na Streetview, že lišty sú celkom v pohode, ale poloha nad vozovkou je odveci. Stačí trochu vyššia rýchlosť v kombinácii so zlým zberačom alebo strhovákom a už to letííííí https://www.google.sk/maps/@48.7363291,19.1235768,3a,75y,350.19h,102.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjEmHinNPiQwrtYhFNXW_zQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Zákruta pri McDonalde je odlišná tým, že je oveľa širšia.
Dĺžka zákruty pri plážovom kúpalisku je približne 150 metrov a na nej je 5 prevesov (približne každých 30 metrov).
Dĺžka zákruty pri McDonalde - vnútorný oblúk je približne 170 metrov, no keďže je to široká zákruta, vonkajší oblúk zákruty (vetva do centra) má dĺžku viac ako 200 metrov. Aj tu sú prevesy približne každých 30 metrov, lenže po vonkajšej strane, celkovo 8. Prevesy sú kolmo na os vozovky, čiže na vnútornej strane zákruty sa ti zhustia. Preto máš na vnútornej strane zákruty častejšie preves a môžeš mať miernejšie oblúky a teda aj rýchlejšiu jazdu. Aj keď ani tu to nie je úplne optimálne.
Preto som prekvapený tou nízkou rýchlosťou, lebo potom to šlape hore že na osobaku pomaly nestíhaš. Toto by bolo treba riešiť prioritne. Je to z mojej skúsenosti najslabšie miesto siete, lebo zdržuje plynulosť pri jazde do kopca a v úseku pred zdvojenim pruhov, čo je absolútne nežiaduce.
Kamarát, kopeš do nesprávneho psa...ale tvoja mladosť ťa ospravedlňujem Zjavne si to vôbec ale vôbec nepochopil....a asi ani nemáš vodičák, lebo ešte aj empiricky táraš. Nevadí.
To neviem posúdiť. Na vonkajšej strane zákruty v smere ťahu sú použité mohutnejšie trakčné stožiare, ktoré by to asi uniesli. No na vnútornej strane zákruty sú štíhle stožiare, aké sú na rovných úsekoch s max. jedným prevesom. Či by to uniesli netuším.
Úsek za touto zákrutou ďalej hore k Tajovského sa už v prvej polovici 90-tych rokov upravoval a zjemňovali sa oblúky, no vtedy sa do tejto zákruty nezasahovalo.
BB-Schuhu
ZV-705DD, ZV-050DL, ZV-057DL, ZV-754DV, ZV-790DV, ZV-589EL, ZV-899ES, ZV-097ET