Súhlasím s tebou, ja som sa inak včera rozprával s jedným kamarátom a jeden z dôvodov prečo veľmi nechodí MHD v BB je taký že sa nedá platiť kartou priamo vo vozidle, bez toho aby si niečo musel sťahovať do mobilu a podobne.
Áno, preferencia na semaforoch by veľmi pomohla a určite aj BUS - pruhy. Som zvedavý, ako to bude vyzerať pri nemocnici, keďže ho tam plánujú spraviť. A rovnako súhlasím s tým, že nabíjanie kariet u vodiča by mohlo byť zrušené, celkovo ten tarifný systém by nebolo zlé zlepšiť, napríklad zavedenie platby platobnou kartou.
Inak toto je moja taká obľúbená téma a dosť aj rozmýšľam nad tým ako obmedziť autá v meste a ak by sa dalo tak by som rád s tým niečo robil.
Ale ak aj chceme zrýchliť MHD, tak určite by tomu pomohla preferencia vozidiel MHD na semaforoch a počul som že vraj na jednej križovatke sa už aj s tým aj niečo plánuje.
Ešte čo sa týka toho nabíjania kárt u vodiča, tak si myslím že by sa to aj mohlo zrušiť, keďže sa karta dá už aj virtualizovať a dá sa nabíjať aj z domu.
Raz si jeden cestujúci nabíjal kartu u vodiča a skoro som nestihol prestup a tak si naozaj myslím že by sa to malo obmedziť, ja som si za posledné dva roky nenabíjal u vodiča kartu vôbec
Vodič v drvivej väčšine prípadov nevie a nemôže ovplyvniť meškanie. Ak autobus stojí v zápche, ktoré sa v Bystrici tvoria často, vodič za to nemôže a dopravnú situáciu neovplyvní. MHD môžu rovnako zdržovať semafory, v niektorých prípadoch aj počasie. Ak na zastávke nastupuje veľa cestujúcich, ktorí si potrebujú nabiť kartu a pod., tiež to spôsobí meškanie. Ja viem, že je to pre cestujúcich nepríjemné, ale nedá sa s tým veľa urobiť. V niektorých prípadoch sa jednoducho ísť načas nedá, bohužiaľ.
Len doplním, že krajský a okresný dopravný inšpektorát aj SAD Zvolen mal este nejaké pripomienky k novým veciam preto
1. Nový grafikon MHD pre 1,3,5,25,80 od 1.11.2024
2. Svetelná signalizácia na križovatku nemocnica/Tajovského bude preferovať v exponovaných časoch dopravu z a do nemocníc od 1.11.2024.
3. Bus pruhy k tomu, rozsah nevieme zatiaľ. Od 1.11.2024.
Zdroj: vnútorná komunikácia nemocníc svojim zamestnancom
A to nesvietia správne ciele pri delených linkách, napr. ide z BB spoj do Polomky, no tabuľa zobrazuje len Brezno, AS až keď hodí od Brezna novú linku a spoj začne svietiť Polomka, čiže radšej to ani nepoužívať lebo to niekedy spôsobuje chaos.
Prečo chodiť do DT...veď tu v BB vidíme každý deň, že nič nesvieti a zachraňujú to papieriky za oknami s cieľovou zastávkou. Nie je nad to, keď príde dlhý bus (napr. ZV-146ET) a človek vidí "Banská Bystrica" za oknom....IDS jak gaca
Počas dňa boli miestami nedostupné CP na webe SAD ZV, myslím si, že kvôli oprave chýb. Spoj linky č. 21 s odchodom 13:27x z Pieninskej po Vozovňu, by sa mal vracať rovnako na linke č. 21 o 14:09x z Vozovne. V pôvodnom CP bol uvedený spoj linky č. 22 s rovnakým odchodom 14:09x zo Zvolenskej cesty, Juh lenže autobus sa fyzicky nevie premiestniť z Vozovne na Zvolenskú cestu Juh, iba v prípade ak by manipulačne obchádzal cca 4 km celou Sládkovičovou a Zvolenskou cestou, čo je nezmysel. Bude to potrebné opraviť aj tu na iMHD.
Matty23
PCL na zónu sa predsa kupuje pri zónovej tarife.