Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Prečo niektoré trolejbusy sú nahradzované autobusmi ? Vari majú nedostatok trolejbusov ?

Dnes pred ôsmou ráno (Námestie slobody) spoj číslo 2, za ním je spoj číslo 41:

https://www.2i.sk/i/g7Ahx
Reply on: petik #54356:
"Kriticky usek je prave trat BB-ZV, kde sa s tym uz prilis hybat neda, takze sa budu musiet prisposobit ine trate, ktore su volnejsie." - To sú prosím ktoré? Vieš aký je stav na trati 130, kade ten vlak eventuelne bude musieť prejsť? 🙂
Reply on: 810zssk #54355:
Kriticky usek je prave trat BB-ZV, kde sa s tym uz prilis hybat neda, takze sa budu musiet prisposobit ine trate, ktore su volnejsie.

Rychlikovy takt by sa mal podla mna stejne prerobit. Kosicke rychliky stale meskaju a vo Zvolene maju len 13 min pobyt. A to dokonca aj Polana. Ziadny priestor na eliminaciu meskania. Potom sa nestihaju prestupy na Metropol v Bratislave.
A takisto v opacnom smere meskajuce Metropoly casto nestihaju prestup na bystricke rychliky.
V smere na sever sa zase meskanie BA-BB rychlikov prenasa na Fatru, ktora si pripadne este zvysi meskanie v Ziline cakanim na meskajuce severne rychliky z Kosic, cim sa zase nestiha Pendolino v Ostrave.
Na prestup by malo byt vzdy aspon 15 minut, v kritickych miestach aspon 20, inak je prestup nahoda. A pridanie znacky "necaka na ziadne pripoje", ako to vtipne spravili v Bratislave pri bystrickych rychlikoch, nepovazujem za riesenie problemu.

BTW nakladny vlak tam stale pretiahnes a to aj v spicke jeden za hodinu. Mam to tu nakreslene:-)
Reply on: petik #54353:
Nezabúdaj, že popri osobnej doprave sa ti tam musí zmestiť aj nákladná. Zároveň posunom taktovej polohy diaľkových vlakov z BB do ZV im nechávaš len minútový pobyt pred odchodom do Bratislavy (príchod do ZV máš x:59, odchod do BA je x:00).

Tým nechcem povedať že taktový CP na trati BB-ZV sa nedá spraviť, len že je to zložitejšie 🙂
Rozmýšľali ste niekedy, prečo nie je intervalový cestovný poriadok na trati Bystrica-Zvolen? Ja som si to niekedy v minulosti vyhodnotil ako dôsledok jednokoľajnej trate a viac som nad tým neuvažoval.

Ale potom mi nedalo pokoj, že v okolí Prahy je intervalový cestovný poriadok aj na jednokoľajných tratiach s podobne hustou prevádzkou. Tak som si to skúsil nakresliť a výsledok je v prílohe.

Keďže je práve doba zverejňovania návrhov GVD na nasledujúci rok, je to zároveň môj návrh na úpravu, keby náhodou niekto z diskutujúcich pracoval na odbore dopravy BBSK.
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať, že prečo ste nakúpili autobusy s klimatizáciou, keď ich vôbec šoféri nepoužívajú? Pýtam sa konkrétne na MHD v Banskej Bystrici! Ešte nie je taká horúčava ako teraz, ale keď nastúpim do autobusu, tak je neskutočne dusno a na omdletie, skutočne sa nedá vydržať ani 10 min v tom autobuse! Minulý rok čo denno denne chodím MHD, tak som zažila pustenú klímu len 2x za celé leto! Púšťajte prosím tú klimatizáciu. Ďakujem
Reply on: BB-Schuhu #54349:
V ISCP bola pridaná nová autobusová zastávka "Dolný Harmanec, Kráľova studňa hotel".
http://www.iscp.sk/pages/zmeny_z/tabulky_z/tabul675.html
Po ročnej prestávka bude opäť premávať turistický autobus (TURBUS) k hotelu na Kráľovej studni. Premávka začína už v sobotu 25.5.2019. Cestovný poriadok linky je dostupný na nasledovnom odkaze:
http://kralovastudna.com/images/stories/60919338_1077722092420249_6435327268293181440_n.png
Reply on: dns.mk #54347:
Ak myslis nahradu tabulkovych CP vypismi odchodov, tak to je podla mna cisto priestorova a teda ekonomicka vec. Je zas pravda ze ked niekde SADka vedie 10 subeznych liniek, tak hladat najblizsi odchod v 58 A4kach ktorymi je vytapetovany pomaly cely pristresok tiez nie je idealne.

Podla mna najlepsie by bolo prehladne linkove vedenie a cestovny poriadok v MHD formate (tak to myslim aj niektore linky v okoli BB maju).

Inak z tabulkovych CP mam najradsej tento format: https://www.idsjmk.cz/jrady/302.pdf?date=09.12.2018
Reply on: 810zssk #54344:
Pravdupovediac necháoem, že čo bráni odborníkom zo SADiek pristúpiť k veciam ani nie, že moderne ale so zdravým sedliackym rozumom. Okrem teda argumentov, že väčšie formáty CP sa na vývesku nezmestia alebo, že starí ľudia a tí, čo povinnú dochádzku naplnia v 18-tich rokoch tomu formátu budú sotva rozumieť. Voči dôchodcom je to podceňovanie, veľa krát sa viac človek dozvie (a hlavne rozumnejšie) niečo rozumné od starého človeka, než od mladého rovesníka 🙁 Ale snáď nechcú prispôsobovať úroveň CP mentálne zaostalým aby potom aj tá úroveň služieb taká bola ako keby ju takí poskytovali ...

Ak v poslednej vete narážaš na pôvodné CP s rozpisom všetkých časov, tak chybou bolo to, že jednotlivé riadky neboli odlíšené tak ako to majú niekde, že každý druhý riadok je vyfarbený na sivo a tak pokým prstom dojdem od zastávky na opačný koniec listu s odchodom tak mi prst neprebehne na iný riadok.

Stále ma ale zaujíma, že prečo sa ten formát CP zmenil a že či o tom aj nie je nejaký článok, a či sa ľudia neozvali proti tomu.

P.S.: Keď som si pozrel v archíve reportáž na TA3 k zmenám CP PAL, tak som nechápal tú propagandu. Urobili sa úplne bežné zmeny CP aké sa robia 3-4x do roka a odprezentovalo sa to ako niečo svetoborné. Na konci januára padol sľub, že vyhodnotia aj neefektívne súbežné spoje, no dodnes sa tak nestalo. Hoaxom č.2 je, že ako skoordinovali linky na pomedzí krajov. Iba s PSK skoordinovali linku 608400 Jelšava - Revúca - Poprad kde zabezpečiki jeden pár spojov po Vernár s prestupom na linku Vernár - Poprad a pridali jeden pár spojov navyše poobede z PP do RA, no jeden spoj skrátili a ľudia musia v RA na Jelšavu prestupovať. A čo sa týka liniek do KSK, tak KSK nič nemenil a teda tam ku koordinácií nedošlo, nakoľko zo strany BBSK došlo len k zrušeniu jedného skráteného páru žiackych spojov na linke 608445 Revúca - Rožňava. Naďalej to teda premáva nekoordinovane. Neviem načo takto nafukovali zmeny CP v BBSK, keď o zmenách v BSK v IDS, ktoré boli minulý rok zásadné a v oveľa väčšom rozsahu sa TA3 vôbec nezmienila ...
Reply on: BB-Schuhu #54345:
Ani v tomto prípade najskvelejší dopravca v galaxii nesklamal a aj v tomto jednoduchom ozname má v základnom údaji o dobe prevádzky chybu - premáva už od 18.05.2019 a OD 29.09.2019...
To si to fakt pred zverejnením nemôžu prekontrolovať? 😵
CYKLOBUS v premávke od soboty 18.5.2019
https://www.sadzv.sk/cyklobus

Novinkou je nová trasa ku Chate nad Tajovom, ktorá je ponúkaná v sobotné popoludnia namiesto zrušenej trasy do Podkoníc-Pleše.
Reply on: dns.mk #54342:
B je správne. Ideálne by bolo linky upratať tak aby nemali milión variantov trasy a potom používať MHDčkový formát (tak to napokon už pri niektorých linkách v okolí BB je). Lebo čo si budeme hovoriť, tie tabuľky s tristotisíc variantami spoja tiež neboli žiadne terno čo sa prehľadnosti týka.
A bystricki cestari su z radu medvedovitych a este sa im neskoncil zimny spanok? Alebo sa caka, kym si niekto odtrhne kompletnu napravu na tych krateroch po meste? Ale hlavne, ze mame krasnu farebnu fontanu, ze?
Reply on: BB-Schuhu #54331:
Musím povedať, že namiesto hrania sa s farbičkami ako v materskej škôlke a dovrzaním fontu, ktorý uvádza číslo spoja (je menší a skôr sa na papieri stratí), tak mali popracovať na formáte, kde by uviedli všetky nácestné zastávky daného spoja. Podnes nerozumiem, že na základe čoho SADky zmenili formát CP na zastávkach na ten, ktorý uvádza iba čas odchodu a cieľovú plus zastávku a príp. uvedenie jedného alebo dvoch nácestných zastávok, ktoré odlišujú spoje zachádzkami. Pokiaľ nemám prehľad z CP na zastávke o všetkých obsluhovaných zastávkach a časoch príchod/odchodov, tak je to de facto iba orientačné pre štálych cestujúcich, ktorí svoj spoj poznajú a pre menej znalého alebo nového potencionálneho cestujúceho je taký formát CP skôr odstrašujúci než motivačný. Ak cestujem zo Zvolena do Detvy a neviem, či mi linka ide hore na námestie, alebo končí dole pri reštike, príp. nejde iba cez AS a priamo po hlavnej ceste do Hriňovej, tak je to bieda.

Pri zmätočných trasách spojov v rámci jednotlivej linky by to bolo celkom zaujímavé harakiri ako označiť v jednom CP na štýl ako je v MHD 6-8 druhov trás. Možno námet pre SADistov na zprehľadnenie trás a zavedenie mustra 2 max. 3 varianty trás spojov v rámci jednej linky. To by si vyžadovalo ale myslieť a pracovať, prepracovať obehy, t.j. 30 rokov staré obehy látané s miernymi modifikáciami po vystrihnutí, posúvaní spojov a prehadzovaním pár spojov medzi turnusmi a teda zmenu návykov a boľševického postoja z čias pred rokom 1989, kedy so založenými rukami s garantovaným prílevom financií od štátu (resp. od samospráv s prenesenými kompetenciami) neboli nútení sa nejak od roboty pretrhnúť aby posunuli kvalitu dopravný služieb ponukou spojení a ich štandardov na vyššiu úroveň. Nechápem, ako môže niekto s takýmto prístupom prežiť v tomto režime pokiaľ nie je istený nejak pokútne, že mu nehrozí strata biznisu, či miesta.
Reply on: S499.1023 #54339:
Tieto parcialy si BB kupila sama. Dotacia bola na obycajnych 19ks 30 Tr tych , tie dalsie neviem (1 solo + 3 kby)
Reply on: mirkobb #54338:
Ma tam byt mesiac na testovani.
Reply on: mirkobb #54338:
Nebola na tie trolejbusy náhodou dotácia?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.