Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BB-Schuhu #53036:
nebude, lebo bus MHD teraz urobí vnútri AS dve kolečká nameisto pôvodne plánoveného jedného (v dsôledku absolútne nevhodnej zmeny presunu stanovísť MHD na výstupisko PAL a DAL). Takže možno to bude oveľa dlhšia (časovo) zachádzka ?
Reply on: PIT #53047:
Ak sa nemýlim, terminál postavil súkromný investor, lebo mesto na to nemalo a mesto za to nakoniec aj tak zaplatí. Nieto teda divu, že investor postavil terminál tak, aby prehnal čo najviac ľudí obchodmi, dopravná funkcia je len sekundárna.
Správny postup mal byť, že by mesto ponúklo investorovi pozemok zadarmo ale s tým, že postaví terminál s dopravnou funkciou podľa želania mesta.
Po tom ako Terminal Vlak-Bus-Shopping pobavil cele slovensko predsa museli aj niekoh nastvat. Zial odniesli si to najme sasovcania. Rychly prestup z MHD do vlaku a spat uz nebude mozny. Najme pri meskani nasich socialnych vlakov ZSSK. Jedina dobra vec je ze ta zastavka sa vola Banska Bystrica, AS pretoze ak by to dali na Terminal Vlak-Bus-Shopping tak by smiech niektori nevedeli udrzat.

Najlepsie riesenie pre sasovcanov by bola zmena 28 - konecna na žel. stanici bez zachadzania do terminalu.
Mimochodom, ocenujem pouzivanie nazvu "Banska Bystrica, AS" v CP MHD, pre pripad ze by cestujuci zabudli v akom meste sa nachadzaju ?
Reply on: 810zssk #53042:
Keby AS bola postavená tak, aby spĺňala primárnu dopravnú funkcia a bola skutočne prestupným terminálom VHOD, tak by dopravná časť bola logicky situovaná čo najbližšie k ŽST a autobusové linky MHD mali byť ukončené na nej podľa možností všetky (tie, ktoré by mali mať v okolí konečnú). Pred ŽST by bola konečná trolejbusovej dráhy + prípadne priebežná zastávka pre autobusy, pre ktoré by to bolo vhodné a na AS, hneď vedľa, nie o 250 m popri/a cez/okolo obchodného centra. Ale o tom sme snívali 30 rokov a teraz už môžeme do konca života.
Samotné OC tam samozrejme, nielen vzhľadom na vlastnícke pomery, musí byť, ale je pre cestujúcich do určitej miery aj účelné. AS však vôbec integrovane prepojená so ŽST a mestskou dráhou nie je a navyše keď som si to tak viackrát prechádzal, tak nikoho nezaujímalo to, že okrem potreby prehnať ľudí cez OC, aby tam urobili biznis, skutočne pri dopravnej stavbe je podstatné, aby umožňovala aj čo najrýchlejší a najjednoduchší presun a prestup cestujúcich medzi jednotlivými dopravnými systémami. Tomu zodpovedá aj zatiaľ nedostatočná navigácia cestujúcich od ŽST do miesta vybavenosti AS, zastávky MHD na AS a obdobne tak od AS v smere na ŽST a k MHD pred ňou. Celkovo, keď v BB či už na ŽST alebo na novej AS človek vystúpi, ďalšia navigácia a odporúčanie využitia MHD je nulová.
davidmik555@gmai

davidmik555@gmai

Reply on: 810zssk #53043:
Máš veľkú pravdu, zbytočné komplikovanie aktuálnej dopravnej tepny ktorou je Železničná stanica, zo ŽST sa po novom dostanem stále skvele do Podlavíc, na Fončordu a do Radvane všetkými linkami doteraz sem premávajúcimi. Zatiaľ čo spojenie zo Sásovou sa nejako intergalakticky zrušilo ?

Linku 97 nejdem ani komentovať, celkovo KATASTROFA.

A nakoniec je zaujímavé to že na Terminál sa dostanem zo Sásovej "perfecto" a z iných mestských častí
ani len jednou linkou ?? (neberem do úvahy L97, ktorá ja takmer nevyužiteľná ? ).

Napokon musíme poďakovať činnosti pána Modranského a "pracovnej skupiny pre MHD" za rozvážnu a veľmi účelnú robotu na týchto zmenách ktoré tento spolok navrhoval už od apríla tohto roka ? ?
Reply on: BB-Schuhu #53038:
Po nekonečný raz zase super oznam - čo ním chcel autor povedať? Zjavne len skopírovali text, čo došiel mailom a hotovo. Čo z toho vyplýva pre cestujúcich, pre ktorých ten oznam od dopravcu je určený? Budú jazdiť po nábreží a vynechajú zastávku Bellušova alebo ju nevynechajú a pôjdu len obchádzkou po paralelných uliciach? Dozvedeli sme sa dôvod, ale nie dôsledok, pre ktorý ten oznam vlastne malo byť podstatné ho zverejniť. Sakra to sa fakt v tej firme za skoro 12 rokov nenašiel jeden človek, čo by bol schopný napísať niečo súvislé a s odbornou starostlivosťou tak, ako to má byť?
Reply on: BB-Schuhu #53036:
Áno, je to najmodernejšie zbabraná stanica na Slovensku. Žiadne výstupište, žiadne stojisko ani len pre krátkodobé státie, nevhodne umiestnená zastávka MHD a nemožnosť ukončiť tu jej linky, takisto vodiči nezískali lepšie zázemie na konečnej zastávke, keďže na nej vozidlo nemôžu odstaviť. Však okrem toho, že je to nové (teda objektívne bez pochýb i krajšie zariadené) a doplnené elektronikou, objekt žiaľ nedostatočne poskytuje to, čo sa od neho vyžaduje po dopravnej stránke (prípadné poznámky o tom, že aj inde to tak je, sú irelevantné - treba si vybrať za vzor to, kde sú veci lepšie, nie horšie).
Ďalšie veľké množstvo nedostatkov je aj zbytočné vypisovať - viaceré vychádzajú i z toho, že objekt bol nezodpovedne spustený do prevádzky pre verejnosť napriek tomu, že vôbec nebol dokončený a plne funkčný (teda v podstate tam na 100 % toho funguje minimum) a ťažko vedieť, čo sa ešte vlastne má dorábať. A tak vlastne každý deň sa tam môže objaviť niečo, čo ešte včera nebolo. Skrátka zase politický marketing a ľúbivosť vyhrali nad profesionálnym prístupom.
Je paradoxom, keď primátor teraz na facebooku vyzýva, aby mu tam ľudia písali názory na AS (názor laickej verejnosti je pritom skutočne relevantný, ale len pre politika) - to sa radšej mal pýtať predtým, ako to tak hlúpo postavili, navyše keď im dopredu aj architekti dávali stanovisko o nevhodnosti dispozičného riešenia, tak to ignorovali. A takto sa tu robí všetko - však dávajte veci pripomienkovať dopredu a skutočne si z pripomienok aj zoberte lepšie a hlavne odborné riešenia. Nie že potom, keď je už neskoro, tak radšej budú všetci, ktorí vidia nedostatky, len demagogicky označovaní za zlých, proti niečomu, čo samozrejme vôbec nie je tak. No škoda, premrhali sme jedinú možnosť a pozitívne je len to, že v porovnaní s inými mestami to ešte veľmi dlho bude aspoň vyzerať výrazne lepšie, aj keď už to bude stále len nepodarok, ktorý namiesto autobusovej stanice je vlastne len moderne upravenou autobusovou zastávkou s diferencovanými nástupišťami. A kto by videl ako riešenie odstavovať autobusy na "parkovisku Mičinská" - stále treba pripomínať, že drvivá väčšina celej tej plochy je v správe Lesov SR a je teda dosť humorné, keď niekto odporúča parkovať na cudzom pozemku.
Reply on: Agent007 #53041:
Hovoril som o skomplikovani prestupu (nutnost presunu medzi zastavkami), nie strate moznosti prestupit.
Reply on: fonzo #53040:
Nie, moja predstava je taka, ze MHD by nadalej mala byt smerovana do zastavky Zeleznicna stanica, ktora lezi idealne na "namesti" medzi autobusovou a zeleznicnou stanicou. MHD podla mna do Terminalu jazdit vobec nemala.
Reply on: 810zssk #53039:
z ktorej linky na ktoru stratis prestup touto zmenou?
Reply on: 810zssk #53039:
čím vlastne dávaš za pravdu SJT.1 že kludne mohli byt nastupišta primestskych liniek kludne pokope s MHD a vlakmi a obchody mohli byt na druhej strane, tento problem by tym odpadol. s tymto sa stotožnujem, tak ako s tvojim tvrdenim
Reply on: BB-Schuhu #53036:
Zhrnutie: V mene naplnenia politickej poziadavky aby "nieco jazdilo na AS" dojde k skomplikovaniu prestupov medzi linkami MHD a tiez medzi MHD a nosnou zeleznicnou dopravou, bez nejakeho relevantneho benefitu. Nadherne, tlieskam, Banska Bystrica to opat dala...
Reply on: BB-Schuhu #53036:
To beriem, len ma prekvapilo to, že absolútne sa nezmenili odchody z AS... Osobne sa priznám neviem koľko to trvá prejsť z vlakovej stanice cez Terminal na nástupište MHD na AS. Už teraz boli v prípade 2-3 minútového meškania vlaku tie časy pritiahnuté za vlasy, teraz si to neviem celkom reálne predstaviť... ?
Reply on: quark1608 #53034:
Takže od 1.10.2017 pôjdu na AS linky č. 20, 23, 28, 29 a 97.

Linky č. 20, 28 a 29 už v tejto súvislosti nebudú zachádzať na žel. stanicu. Linka č. 23 sa vracia naspäť na Park. Mičinská (nie Mičinská, Kazačok). Linka č. 97 bude na AS zachádzať a následne odtiaľ pokračovať cez Námestie slobody, Ul. 29. augusta na žel. stanicu. Takže komu bude ďaleko od autobusových nástupíšť k vlaku, môže využiť aj takúto alternatívu. ?

Nič iné sa čakať ani nedalo. MHD na AS nemôže mať konečnú, nakoľko tam nie je miesto na parkovanie. Logicky mi vychádzali len dve možnosti, dať konečnú na ŽST alebo na Park. Mičinská a následne zájsť aj na AS. Keďže na ŽST je tiež obmedzená kapacita státia, vyhrala to doterajšia konečná na Mičinskej.
Možno na linke 20 by som trocha skrátil jazdné doby o nejakú minútku. Podľa mňa zachádzka na AS bude trvať menej ako zachádzka na ŽST, ale to ukáže prax.
Sorry, ak som to dobre pozrel, ani 20, 28 a 29 nezachádza na železničnú stanicu... Riešenie "suchou nohou" zo železničnej stanice na autobusovú sa im vydarilo 😉 Očakával som, že aj z iných mestských častí tam zavíta nejaký ten bus, ale výraznú zmenu asi v BB čakať netreba... ?
Nové CP od 1.10 už na stránke... http://web.sadzv.sk/old/pages/mhd_bb_17/index.htm Zaujímavé je, že 28 už nebude chodiť cez železničnú stanicu ale len cez Autobusovú stanicu... 🙂
Reply on: 810zssk #53032:
Aké centrum je autobuska v BB?! Ty si tam bol vôbec dakedy alebo len mätne vybaguješ a panáčikom na Google Maps?
Keď je doprava predmetom biznisu a ako daktoho ošklbať, že si musia autobusy parkovať kdesi v háji, tak je to vizitka tých čo v doprave "melú".
Pokojne mohli ubrať z parkovania pre IAD a dať tam 15-20 miest pre autobusy. Ostatne tušíš aspoň "by-očko", že koľko prímestských liniek v BB končí na autobuske? Diaľkové linky pripočítaj ... a potom píš.

A to obratisko v Termináli, tak to je teda "kauf" ? Tebe nezaplo, že autobusová časť mala byť spravená tak, aby to bolo prepojené s obratiskom MHD a teda mohla byť MHD časť, PAD a diaľková+medzinárodná doprava. V prvom rade mali riešiť priestor pre autobusy a čakáreň + infocentrum. Pri troche snahy to mohlo byť hneď pri staničnej budove a s prístupom k prvému nástupišťu, čo donedávna bolo aj možné zo starej stanice a bolo to celkom praktické. Namiesto toho tam ten idiot čo to projektoval vycapil zásobovanie, pretože to je to, čo asi musíme mať najbližšie pri železničnej stanici a nie autobusový terminál. ? Obchody mali dať čo najbližšie smerom k zimáku a Nám. Slobody a zásobovanie malo mať pod nimi práve vjazd tam kde majú autobusy, pretože na zásovanie sa fakt nemusí nikto pozerať. Ale nuž, projektovala sa nákupná a nie autobusová stanica.
Reply on: SJT.1 #53030:
Preco by mal sofer chystat obcerstvenie? O com tocis? RJ ma na viacerych miestach postup prave taky, ze steward nastupuje az na nastupisti, kde caka na voz ktory dovezie len vodic. Mimochodom, riesenie ze odstavna plocha je mimo samotnej stanice vobec nie je atypicke, existuje vo viacerych mestach a je to prirodzene dane tym, ze pchat megavelku odstavnu plochu do centra mesta (kde vacsinou AS su) je vo viacerych rovinach nevhodne riesenie. Napokon aj v Bratislave vela dopravcov v zaujme uspory na poplatkoch odstavuje vozy mimo ASMN, napr. pod Pristavnym mostom (co je ovela extremnejsie riesenie). Jednoduchym riesenim by bolo zabezpecit socialne zariadenie pre vodicov zazmluvnenych dopravcov priamo na Micinskej.

A preco chces pchat obratisko do Terminalu, ked existuje obratisko pred Zeleznicnou stanicou, to uz fakt nechapem. Podla mna MHD v Terminali vobec nema co hladat, len to komplikuje vazby medzi jednotlivymi linkami MHD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.