Nie, moja predstava je taka, ze MHD by nadalej mala byt smerovana do zastavky Zeleznicna stanica, ktora lezi idealne na "namesti" medzi autobusovou a zeleznicnou stanicou. MHD podla mna do Terminalu jazdit vobec nemala.
čím vlastne dávaš za pravdu SJT.1 že kludne mohli byt nastupišta primestskych liniek kludne pokope s MHD a vlakmi a obchody mohli byt na druhej strane, tento problem by tym odpadol. s tymto sa stotožnujem, tak ako s tvojim tvrdenim
Zhrnutie: V mene naplnenia politickej poziadavky aby "nieco jazdilo na AS" dojde k skomplikovaniu prestupov medzi linkami MHD a tiez medzi MHD a nosnou zeleznicnou dopravou, bez nejakeho relevantneho benefitu. Nadherne, tlieskam, Banska Bystrica to opat dala...
To beriem, len ma prekvapilo to, že absolútne sa nezmenili odchody z AS... Osobne sa priznám neviem koľko to trvá prejsť z vlakovej stanice cez Terminal na nástupište MHD na AS. Už teraz boli v prípade 2-3 minútového meškania vlaku tie časy pritiahnuté za vlasy, teraz si to neviem celkom reálne predstaviť... ?
Takže od 1.10.2017 pôjdu na AS linky č. 20, 23, 28, 29 a 97.
Linky č. 20, 28 a 29 už v tejto súvislosti nebudú zachádzať na žel. stanicu. Linka č. 23 sa vracia naspäť na Park. Mičinská (nie Mičinská, Kazačok). Linka č. 97 bude na AS zachádzať a následne odtiaľ pokračovať cez Námestie slobody, Ul. 29. augusta na žel. stanicu. Takže komu bude ďaleko od autobusových nástupíšť k vlaku, môže využiť aj takúto alternatívu. ?
Nič iné sa čakať ani nedalo. MHD na AS nemôže mať konečnú, nakoľko tam nie je miesto na parkovanie. Logicky mi vychádzali len dve možnosti, dať konečnú na ŽST alebo na Park. Mičinská a následne zájsť aj na AS. Keďže na ŽST je tiež obmedzená kapacita státia, vyhrala to doterajšia konečná na Mičinskej.
Možno na linke 20 by som trocha skrátil jazdné doby o nejakú minútku. Podľa mňa zachádzka na AS bude trvať menej ako zachádzka na ŽST, ale to ukáže prax.
Sorry, ak som to dobre pozrel, ani 20, 28 a 29 nezachádza na železničnú stanicu... Riešenie "suchou nohou" zo železničnej stanice na autobusovú sa im vydarilo Očakával som, že aj z iných mestských častí tam zavíta nejaký ten bus, ale výraznú zmenu asi v BB čakať netreba... ?
Aké centrum je autobuska v BB?! Ty si tam bol vôbec dakedy alebo len mätne vybaguješ a panáčikom na Google Maps?
Keď je doprava predmetom biznisu a ako daktoho ošklbať, že si musia autobusy parkovať kdesi v háji, tak je to vizitka tých čo v doprave "melú".
Pokojne mohli ubrať z parkovania pre IAD a dať tam 15-20 miest pre autobusy. Ostatne tušíš aspoň "by-očko", že koľko prímestských liniek v BB končí na autobuske? Diaľkové linky pripočítaj ... a potom píš.
A to obratisko v Termináli, tak to je teda "kauf" ? Tebe nezaplo, že autobusová časť mala byť spravená tak, aby to bolo prepojené s obratiskom MHD a teda mohla byť MHD časť, PAD a diaľková+medzinárodná doprava. V prvom rade mali riešiť priestor pre autobusy a čakáreň + infocentrum. Pri troche snahy to mohlo byť hneď pri staničnej budove a s prístupom k prvému nástupišťu, čo donedávna bolo aj možné zo starej stanice a bolo to celkom praktické. Namiesto toho tam ten idiot čo to projektoval vycapil zásobovanie, pretože to je to, čo asi musíme mať najbližšie pri železničnej stanici a nie autobusový terminál. ? Obchody mali dať čo najbližšie smerom k zimáku a Nám. Slobody a zásobovanie malo mať pod nimi práve vjazd tam kde majú autobusy, pretože na zásovanie sa fakt nemusí nikto pozerať. Ale nuž, projektovala sa nákupná a nie autobusová stanica.
Preco by mal sofer chystat obcerstvenie? O com tocis? RJ ma na viacerych miestach postup prave taky, ze steward nastupuje az na nastupisti, kde caka na voz ktory dovezie len vodic. Mimochodom, riesenie ze odstavna plocha je mimo samotnej stanice vobec nie je atypicke, existuje vo viacerych mestach a je to prirodzene dane tym, ze pchat megavelku odstavnu plochu do centra mesta (kde vacsinou AS su) je vo viacerych rovinach nevhodne riesenie. Napokon aj v Bratislave vela dopravcov v zaujme uspory na poplatkoch odstavuje vozy mimo ASMN, napr. pod Pristavnym mostom (co je ovela extremnejsie riesenie). Jednoduchym riesenim by bolo zabezpecit socialne zariadenie pre vodicov zazmluvnenych dopravcov priamo na Micinskej.
A preco chces pchat obratisko do Terminalu, ked existuje obratisko pred Zeleznicnou stanicou, to uz fakt nechapem. Podla mna MHD v Terminali vobec nema co hladat, len to komplikuje vazby medzi jednotlivymi linkami MHD.
1. Nejedná sa len o majstrov zo ZŤS ale reálne skúsenosti ľudí čo tam robili aj vyššie a na vývoji niečoho sa podieľali. Za to, že všetko neboli výrobné technológie presne ako na západe ešte neznamená, že boli zlé. Len chorobný glorifikátor západu nedokáže uznať, že aj tu boli isté veci, ktoré boli popredu riešením hoci boli iné. Hlavne, to čo sa vtedy vyrábalo prežilo dobu, dnes má všetko životnosť ako včela, čiže bažiť po niečom čo nestojí za veľa iba preto, že odkiaľ to je a že to tu nieje, je poriadne krátkozraké ale opäť také typické pre pobláznenú pubertálnu slovenskú povahu podľahnúť boomu z nejakej kraviny a potom si trieskať hlavu o stôl ale aj to len pri pive.
2. Zaujímavé, že žiadny taký prípad nepoznám, minimálne nie že by sa brali úžernícke pôžičky na byt a zariadenie (napr. náš el presidente na čom zbohatol ...). To, že regály nekypeli tým čím dnes nevadilo, pretože sa jedlo tuzemské a kvalitné, a nie II. až III.tr. čo sa sem teraz vyváža. Otázka je, že či ten tvoj príklad čo si dal nemal 4-5 detí. Vtedy dvaja robili a stačilo to na uživenie 2-3 detí. Dnes ak máš dve deti a byt, tak si rovno môžu obaja rodičia brať pri týchto žobračenkách druhú robotu. X ľudí porovnáva čo zažilo prácu vtedy a dnes a kto si vidí ďalej od nosa i napriek tomu, že je za vodou a vidí ako žijú mladí dnes, tak vidí že mal to podstatne ľahšie. Len ty to nevidíš ... A vieš aký je sakra veľký rozdiel medzi dneškom a vtedajškom?! Že dnes študenti brigádujú aby mali čo jesť a čo na seba!!! To vtedy som nepočul ani od mamy a nežili v ich nie najmenšej rodine zle. Dnes by taká rodina a v tej lokalite kde žili mali riadne problémy prežiť. Vytiahni prdel z BA a choď do Brezna, Lučenca, či Revúcej alebo do Humenného, či Trebišova a potom drístaj. Vtedy šofér autobus nebol ani zďaleka taký žobrák ako je dnes, že ledva 600-650 čistého má a aj to po 15-20 rokoch služby!
3. Hentí zahraniční geroji sú to isté čo tie socialistické fabriky, pretože na vyžieranie dotácií sa ľahko podniká. Štát dá stimul, štát dá pozemky, štát postaví diaľnicu, štát hento, štát toto, štát odpustí dane a zisk sa vyváža domov a tu za cenu pracovnej sily, čo by platili v domovskej krajine jedného zaplatia 2-3 a robia vo vyššom tempe. Viď. Volkswagen a to ešte VW je asi najlepší zamestnávateľ čo sa týka platov a prístupu z tých zahraničných, i keď tiež tam s nadčasmi sú na hrane zákonníka práce no kreatívni personalisti a ekonómovia to zahrajú. Daj také stimuly našim domácim serióznym podnikateľom a budú tiež takí majstri ako hentí vyžierači dotácií od štátu zo západu a Kórey. ?
Keď tam pôjdu aj so šoférom pripraviť si veci na jazdu naspäť, tak myslíš, že šofér bude za nich chystať občerstvenie? Nejde len o stewardky. Ide o celkovo desiatky šoférov, ktorí tam denne pauzujú, resp. pauzovali na bývalej autobusovej stanici (SAD ZV, LC, Arriva, SAD PD, TN, súkromníci, ...) a teraz budú ako blbci chodiť pešo. Keď už tak mohli z parkoviska pre rozkysnuté rite v IAD ukrojiť a spraviť tam stojisko pre autobusy. Alebo opačne ... autobusová časť mala byť tam, kde parkovisko a parkovisko mali švacnúť dole, kde schovali autobusy. Inak prečo nikoho nenapadlo urobiť to ako jeden terminál aj s obratiskom pre MHD?! Mohlo sa zreorganizovať aj obratisko pre MHD z toho pomerne živelného usporiadania aké tam je na ostrovčekoch a prebiehajúcich ľudí pomedzi autobusy a trolejbusy.
Že si odpovedal niečim iným než som po tebe chcel, prekusnem. Ale na ten obsah mi fakt nedá nereagovať. Súlasím jedine s našou povahou nestarania sa a vyčkávania, zvyšok sú vcelku bludy. Zaradom:
1) Ak 90% zahraničných odoberateľov máš po politickej linke, a tá politika zo dňa na deň padne a odhalí vnútorný krach všetkých tých zmluvných krajín, tak áno, zo dna na deň nemáš odoberateľov. Domáci trh bažil po západných veciach už len preto, že dovtedy neboli a vývoz do civilizovaných krajín pochoval zánik PZO a vôbec celého systému obchodných vzťahov. Tých pár licenčných Hannomagov a podobné pokusy (v rozsahu plávacích rukávikov pre topiaceho sa mamuta) proste prichádzali príliš pomaly, neskoro a v malom počte. A nepotrebujem poznať nostagické klebety majstrov zo zťs, aby som to chápal. Iste sa mnohí snažili, ale fakty čierne na bielom nepustia.
2) "Vtedy čo sa dalo vyžiť" - konkretizuj prosím, kedy.
Lebo zo socializmu mám mnoho osobných súseností o opaku, napr. ako absolvent priemyslovky musel okrem roboty ešte brigádne jazdiť v ČSAD, lebo jeho plat + plat ženy učiteľky nestačil na zariadenie bytu ani pri tých šialene dotovaných cenách všetkého.
3) "Robili v našich fabrikách" tak po a), robili alebo boli zamestnaní? Lebo viem o celých oddeleniach veľkých podnikov, kde nebolo do čoho pichnúť, a práve mantra udržania tejto prezamestnanosti potom ťahala tie firmy k zemi. A po b), fakt máš pocit, že domáci majitelia sa osvedčili viac ako zahraniční??? Česť výnimkám, ale posledné desaťročia ma presviedčajú o opaku. A hlavne, nech je majiteľ aj z Marsu alebo Alfy centauri, dôležitý je predsa jeho postoj k zamestnancom a záujem na rozvoji firmy, nie nejaká nálepka v podobe národnosti (ktorú navyše nikto v Európe nemá jednoznačne danú, keďže sme sa tu miešali hlava nehlava).
Som zvedavý, že ako si od zajtra budú stewardy RegioJet pochvaľovať možnosť sa pokaždé na obed či kávu prejsť z Mičinskej do autobusovej stanice ? Na starej autobuske mohlo aj 30 autobusov postáť.
Inak nemohli sa použiť "kasselské" obrubníky, keď už sa BB pýši "najmodernejšou stanicou? Som zvedavý, že akou volovinou tromfne Bratislava s jej autobuskou Banskú Bystricu.
Čo píšeš je pravda ale chce poriadnu dávku drzosti zahmlievať a tváriť sa, že bolo úplne normálne, že takmer zo dňa na deň (resp. z mesiaca na mesiac) zrazu neboli odberatelia. No prvom rade tie fabriky dostali oportunisti do rúk a nastali hluché roky, kedy toho zmätku využila hŕstka gaunerov z VPN a pod. zatiaľ čo sa čechoslováci ešte len rozkukávali a mysleli, že z ničoho nič zmenou režimu príde sama prosperita, že nič netreba kontrolovať. Vtedy čo sa dalo vyžiť, tak dnes 80% domácností žije z ruky do úst. Vtedy sme robili v našich fabrikách, teraz makáme ako otroci pre cudzincov. Ohromná prosperita. Dodnes ten stupídny naivný prístup slovákov aj čechov, že o nič sa netreba zaujímať a stačí čakať so založenými rukami pretrváva.
SJT.1
Inak nemohli sa použiť "kasselské" obrubníky, keď už sa BB pýši "najmodernejšou stanicou? Som zvedavý, že akou volovinou tromfne Bratislava s jej autobuskou Banskú Bystricu.