Výborná správa. Ja mám tiež podobnú dilemu ako budem riešiť situáciu, keďže 21. augusta mi končí PCL a následne 2. septembra končí platnosť karty. Takže buď sa mi podarí predĺžiť kartu, alebo si kúpim novú už od 21.8. a 12 dní budem mať v platnosti dve karty alebo vydržím pár dní bez časového lístka, čo bude pre mňa trocha problém, keďže od roku 2011 ho považujem za samozrejmosť pri cestovaní MHD BB. A musíš mi ešte dať info, ktorá pani bola taká ochotná ?
Dnes som si bol v kancli nabiť kartu a napadlo mi že predsa o mesiac mi karta končí tak sa pýtam či môžem už teraz dostať novú resp. predĺžiť. Tak mi pani po predložení OP kartu predĺžila na ďalších 10 rokov bez poplatku. Tak paráda ? vždy som si myslel že platnosť karty fixovať na 5 rokov je somarina lebo ten čip predsa znesie.
Kedze je tu uhorkova sezona, prinasam jedno historicke porovnanie cestovneho medzi rokmi 1988 a dnesnym dnom na trase Banska Bystrica - Praha.
Rok 1988 | dnes
Priemerna mzda 3431 Kcs | 945 €
Denny vlak* 2. trieda 78 Kcs | od 12,70 € [1] alebo 37,50 € [4]
Denny vlak* 1. trieda 117 Kcs | 64,60 € [3] alebo 56,20 [4]
Lehatko 110 Kcs | dnes lehatko nepremava
Lozko (3 miestne) 130 Kcs | od 27,70 € [1] alebo 29 € [2]
Lozko (2 miestne) 200 Kcs | od 33,80 € [1] alebo 37 € [2]
Lozko (1 miestne) 280 Kcs | od 58,40 € [1] alebo 59 € [2]
autobus 144 Kcs | 18 € [5]
* dnes len s prestupom
[1] Vcasna jizdenka Ceskych drah, pri vyssej obsadenosti vlaku +3 € alebo +6 €
[2] listok Europa Express slovenskych zeleznic
[3] standartny listok Ceskych drah
[4] standartny listok slovenskych zeleznic (nie je zahrnuta povinna miestenka na usek Bohumin-Praha v cene 1 € 2.tr alebo 5 € 1.tr)
[5] S.A.D. Zvolen
Z porovnania vyplyva, ze autobus aj denny vlak (2.trieda) je dnes relativne asi o polovicu lacnejsi ako na konci komunizmu, nocny vlak o trochu lacnejsi, vlak prvej triedy je asi 2-nasobne drahsi.
Bohuzial zeleznicny tarif statnych dopravcov je dnes tak komplikovany, ze nepravidelny cestujuci si pravdepodobne nedokaze kupit najlacnejsi mozny listok a prepokladam, ze to nevie ani baba v pokladni. Navyse kombinaciou cestovnych listkov je mozne dosiahnut vyrazne nizsiu cenu, hlavne v 1. triede.
Akurát, že sa tu spýtam, či má niekto skúsenosti s "Mravcom" a už sa to tu i spomína. Podla mňa už lepší dizajn má bageta, nehovoriac o českých Regionovách, ktoré jakš takš vypadajú moderne. Ono to stále bude podla mňa mať vlastnosti orchestrionů, jediná prínos je snáď nízkopodlažnosť.
To vyzera, ze design navrhovali chlapi na dielni.
Skutocny hnus. Mimochodom rovnako ako 861.
Nerozumiem, preco si nevedia najat aspon priemerneho designera.
Tú škatuľu môžu prerábať aj donekonečna (čo už vlastne aj roky robia), ale z toho už nikdy nebude nič na úrovni 21. storočia. Keby radšej tú energiu a hlavne peniaze minuli na niečo, čo aj reálne môže človeka presvedčiť, aby nešiel autom, ale nastúpil do toho (a hlavne ak má ísť postojačky alebo dokonca ako sardinka). Pozn. Samozrejme, že nezabúdam, že k tomu treba aj použiteľnú infraštruktúru a i., ale niekde začať treba a tu sa peniaze míňajú.
Podľa popisu v článku by sme sa s týmito vlakmi mali stretnúť aj v našom regióne, avšak len do decembra 2017, kedy budú všetky preradené na oravskú trať 181 Kraľovany - Trstená.
na druhej strane veľký pokrok oproti minulotýždňovým podpolianskym slávnostiam. tam jazdila kyvadlova doprava každych 20 minut akurat nikto nevedel odkial kam (nakoniec s cieľom námestie až hore k amfíku a naspäť s cieľom SAD k reštaurácii siroň - veď načo jazdiť na stanicu buď jednu alebo druhu pre nedetvancov). na internete absolutne žiadna zmienka ani na stranke dopravcu ani na stranke fs, to znamena že ak pride niekto z opačnej strany krajiny a nepozna v detve nikoho kde sa tato informacia šírila ústne tak príde z domnenim že sa nema ako dostať na miesto podujatia, alebo ani nepríde lebo ho to odradí. ale čo čakat od slávneho popravcu ktory konieckoncov robí MHD v bystrici už 10 rokov a vieme ako, aj ked v tomto pripade ma svoj podiel viny aj organizator fs. ešte by som spomenul že po skončení programu išli aj rozvozne autobusy smer hriňová (vrchom cez lazy), látky (cez kriváň), a zvolen, čo je fajn, ale reálne by nebolo zlé keby sa o tom človek dopredu dozvedel.
Nebláznite, veď relevantné pravidelné spoje (aj piatok poobede), sú predsa všetky uvedené (správne vynechaný školský spoj 13:05) ? , dokonca by som uvítal aj vyobrazenie opačného smeru poobede. Info o cene 601300 tam treba uvádzať.
Každým rokom je to stále ten istý plagátik. Ako hovoríš, z pravidelnej linky 601468/69 tam má zmysel uvádzať len relevantné spoje využiteľné na podujatie. Info o cestovnom na 601300 by tam ale rozhodne malo byť. A ešte by dopravca mohol vysvetliť rozdiel medzi výrazmi "zadarmo" a "bezplatne", celkom by ma to zaujímalo. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
BB-Schuhu
http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/zssk-modernizuje-motorove-jednotky-k-bagetam-pribudnu-mravce.html
Podľa popisu v článku by sme sa s týmito vlakmi mali stretnúť aj v našom regióne, avšak len do decembra 2017, kedy budú všetky preradené na oravskú trať 181 Kraľovany - Trstená.