Ono je ekonomickejšie aj ekologickejšie v prípade menšej požadovanej kapacity jazdiť pod drôtmi s dieselom, keď nemáš elektrickú jednotku malej kapacity, než tam vláčiť prázdny ešus alebo 84 ton mŕtvej váhy elektrickej lokomotívy.
Rád by som nové 861-ky videl na okrem iného aj na regionálnych expresoch do Margecian, nakoľko po zrušení Horehronca išla kvalita vozňového parku na tejto trase prudko nadol.
a SADZV nám znovu porušuje zákon, napr. ZV-164CA nemá vzadu žiadny výrez na číslo linky a na drzáka je tam prifajčená reklama. Mesto si zase neplní povinnosť kontroly, takže je všetko po bystricky "ako má byť" a cestujúci, máme ťa v
Spoj 10:45x už na digitálke udáva konečný cieľ (ráno prichádza 7:40x), predtým mal tri tabuľky. SAD Zvolen nezvykne udávať pokračovanie na tretej linke, nezvykne byť odtiaľto priamy prúd. Vedel by človek z vývesky "Kľak", že kde to vlastne je? Ja tým chodím raz ročne v júni až hore, lístok sa dá kúpiť priamo na Kľak...
Dnes ma prekvapil spoj z nemocnica ktorý je na výveske vedený po ZV respektíve pokračuje do ZH ale autobus mal na sebe cieľ "Kľak" takže žeby zase nedostatočne informovaný cp?
...a niektorí dopravcovia si zastávku na Slovensku aj tak pridali. Čo ja viem, PolskiBus a Lux Express, ktorí cez SK vždy len tranzitovali, si pridali zastávku na Donovaloch. Orange Ways mal viac zastávok na SK (včetne ZV), ale to je už dávna minulosť
Pretože to (našťastie) nie je v kompetencii MDVaRR a so ZDO nemá komerčná linka nič spoločného. Tá cena, o ktorej sa tu diskutuje, môže byť dôsledkom opačným - dopravca dostal zastávku v BlackBerry ale nemá záujem voziť z nej ľudí.
Kto povedal ze v tom nieco statu brani? Ono je celkom relevantne aj to, ci o to dopravca vobec poziadal.
Slovenske MDVRR je velmi liberalne pokial ide o vydavanie dopravnych licencii a skutocne si neviem velmi dobre predstavit dovod kvoli ktoremu by prepravu na danom useku nepovolili ak by o to dopravca poziadal. Subeh tam nie je s nicim..
čo ale potom bráni štátu (v tomto pripade MDVRR) zrušiť takýto zákaz spoločnostiam ktoré prevádzkujú medzinárodné linky v iných krajinách EÚ, pričom tam licenčné podmienky spĺňajú. hlavne keď jednou z úloh štátu je zabezpečiť aspoň nejaku tú základnú obslužnosť, takže vydanie licencie by bolo v prípade o ktorom sa bavíme (Budapešť - Krakov zo zastávkami na slovensku) o bremeno menej pre štát a verejne prospešné.
To teda! Az ma napada, ci to nie je len nejaka pracka spinavych penazi. Medzinarodna doprava je navyse oslobodena od DPH s narokom na odpocet, takze danovo velmi efektivna pracka.
Neviem si predstavit, ze by bol niekto ochotny zaplatit za cestu do Pesti (co je blizsie ako Bratislava!) 40€.
mirkobb
https://presov.korzar.sme.sk/c/20497980/vozovy-park-fc-barcelona-na-slovensku-ma-novy-prirastok.html?ref=njct