Reakcia na predošlé príspevky: Ani toto pridanie zastávky 29. augusta pre prímestské linky 601470 a 601471 nehodnotím pozitívne. neviem kto a ako na to prišiel že to bude zo zastávok na síslisku práve ta najlepšia. jedna vec je tá že tieto linky chodili po hlavnej ceste takže im to výrazne bude predlžovať jazdnú dobu, ale kvôli presunutej stanici aj tak k tomu muselo prísť. ja si myslím že lepšia voľba by bola námestie slobody, a to nielen pre breznianske linky ale pre všetky prímestské. nástupište by sa tam určite muselo predlžovať tiež, ale investícia na zastávke smerom na part. cestu by bola presne rovnaká ako na 29. augusta, a na opačnej strane na stanicu by predlžovať nebolo treba, slúžila by primárne na výstup pre tieto linky predsa. prípadne by smerom ľupča, brezno mohli byť 2 nástupištia, ako napríklad teraz na štadlerovom nábreží. zároveň by sa odlahčila zastávka na mýte týmto opatrením. a prestup MHD - PAL by bol z týchto smerov tým pádom takmer dokonalý kedže z námestia slobody je momentalne uzol aj pre MHD (resp. bolo to tak asi aj odjakživa ? ). ešte dodam argument že všetky autobusy stojace na mýte cez námestie slobody už chodia (kratšia trasa), akurat tam nestoja.
Veľa rečí už bolo o integrovanej doprave. Keďže s tou bratislavskou to ide tak ako ide (to tu teraz nebudeme riešiť), slovenský príklad treba hľadať inde. Dávam preto do pozornosti, že v nedeľu 13.12.2015 sa otvára terminál v Moldave nad Bodvou. Odporúčam (koho to zaujíma) pozrieť si nielen GVD trať 160, ale CP všetkých autobusových liniek prechádzajúcich Moldavou nad Bodvou. A bude prekvapený. Ja len v krátkosti zhrniem o čo ide: mierna redukcia busov v úseku KE-Moldava a zároveň mnoho nových autobusových spojov do priľahlých obcí ako prípoj od vlakov v Moldave n. Bodvou + nové denné večerné autobusové spojenie Moldavy nad Bodvou a Rožňavy. Tak tomu už hovorím zlepšenie kvality dopravnej obslužnosti. Dočkáme sa aj my na strednom Slovensku niekedy? (to je len rečnícka otázka, netreba odpovedať) ?
Búracie práce na autobusovej stanice nabrali na intenzite, celá areál sa oplocuje. Či ostane prechod medzi Park. Mičinská a ŽST, neviem. Zatiaľ sa dá dostať aj do priestoru nástupíšť, no podľa mňa je to už len otázkou dní/hodín.
Chlapi dajte si pohov že vám budú PALky na Brezno zavadzať a blokovať túto geniálnu MHD. A mimochodom sa zastávka v oboch smeroch rozšírila takže žiadny problém nevidím.
K silvestrovskému ohňostroju som počul len toľko, že má byť niekde na Graniari (nie na námestí), aby bol viditeľný takmer z celého mesta a aby si ho ľudia mohli pozrieť zo svojich domovov bez nutnosti cestovať do mesta. Takýmto spôsobom sa mesto priamo zbavuje nutnosti zabezpečiť dopravu na silvestrovský program, ktorá by ale aj tak nebola (podobne ako jarmok a iné ako si vymenoval).
Máš pravdu, každý rok skúšame niečo iné - doprava sa tu realizuje systémom pokusu-omylu. Ak niečo nevyjde, na rok to spravíme inak a keď ani to nebude ideálne, vrátime sa k tomu pôvodnému. Takých príkladov tu bolo mnoho (napr. rušenie / obnovovanie L97 do Orangeu, veľkolepé zavedenie MHD do priemyselného parku a následná redukcia 50% spojov po 2 mesiacoch prevádzky). Vývoj v BB doprave je nesystémový a bez koncepcie, žiaľ. Ako silného lokálpatriota ma to však veľmi mrzí.
To je tým, že je to intergalaktický cestovný neporiadok... Niekde sa podľa potrieb operatívne rozširuje rozsah služieb a potom sú čierne diery ako táto naša, kde sú špecialisti len na osekávanie a neposkytovanie služieb.
Keby to nebolo do plaču, tak by bolo skutočne až na kŕčovitý smiech počúvať do pŕs sa donekonečna bijúcich posrancov a ich predsedajúceho pretŕčajúcich sa pred kamerami a prihrievajúcich si polievočku na každej bežnej veci, ktorú títo, ktorých psou povinnosťou je predsa veci realizovať, dokonca aj občas dotiahnu aspoň nejako do konca, a to ako keby to zrealizovali ešte aj za vlastné a nie z verejných zdrojov. O to supernejšie je počuť, že na Silvestra opäť z verejných zdrojov bude nejaký program, dokonca zrazu nie je problém vykrvácať z verejných zdrojov hneď aj za dva ohňostroje. Už však nikoho z nich nezaujíma, ako sa tie masy ľudí, pre ktorých to má byť určené, dostanú na miesto podujatia a dokonca ešte aj naspäť domov. Evidentne platí priamo sa ponúkajúca odpoveď, že podstatné v tomto meste je o všetkom len rozprávať a sebaprezentovať sa, absolútne nie je podstatné, aby tí ľudia ešte aj zavadzali na podujatí a ešte prípadne mohli byť aj nespokojní - jednoznačne by bolo najlepšie, keby tam ani nechodili. A toto je dlhodhobá realita tejto našej čiernej diery, kde aj pes skapal a nič sa na tom nezmenilo napriek demagogickému oblbovaniu Blbotínskej radnice.
Keď sa opäť z dlhodobého pohľadu na vec človek pozrie, stále je nepochopiteľné, podľa čoho sa tu doprava tvorí - či už trasy liniek, ich intervaly a zmysel ako taký. Skutočne to je ako keby donekonečna na náhodu - čo sa stane, pričom nevadí, že následne sa spraví niečo presne naopak a potom zase vráti opäť nazad. Pracujúci na Silvestra určite ocenia, keď oproti praxi extrému jazdenia v tento (oficiálne pracovný) deň len v režime "(6)+" z posledných rokov budú mať zrazu ponuku režimu "Xw". Ja len nechápem, ako keď raz sa dá jazdiť v obmedzenom režime "X" (čo chce ale trochu práce ho vytvoriť, ale už sa to jeden rok podarilo), potom je nevyhnutné vysekať to skoro do hola na víkendový režim a teraz zrazu nebude vadiť, keď sa bude v špičke jazdiť aj každých 10 minút - dúfam, že sa nasadia aj kĺbáky... Teraz samozrejme nie som za to, aby sa jazdilo na Silvestra ako cez víkend (to je úplný SADistický nezmysel), len skrátka nepochopím tieto neustále sa meniace nápady hore dolu z extrému do extrému bez akéhokoľvek zmysluplného opodstatnenia.
A nakoniec zase len možno skonštatovať, že tak ako keď počas jarmoku bol reálne do polnoci v centre mesta program s plným námestím ľudí (koncert) a na nábreží kolotoče, zase nikoho nezaujíma, ako sa tí ľudia majú premiestňovať na a z podujatia, ktoré sa usporadúva z ich peňazí a zase sa len vytvára nevyhnutnosť uplatňovania IAD alebo ešte špeciálne ďalšie peniaze odovzdať TAXI lobistom.
Ja mám skutočne odôvodnenú obavu, že tu sa nikdy nestane, že veci budú slúžiť ľuďom na účel, pre ktorý sú určené.
To je čo za psycho cestovný poriadok počas sviatkov ... To na Silvestra sa z južnej časti Sásovej nedostanete ani len do mesta:
L20 končí o 17:40
L21 končí o 21:09
L22 končí o 19:37
L23 končí o 17:37
úplne bez hlavy a päty ...
+ vopred aj informácia o úprave prevádzky MHD počas vianočných a novoročných sviatkov http://web.sadzv.sk/old/pages/mhd_bb_16/pdf/Oznam_131215.pdf
Oproti predošlým rokom, tentoraz sa bude na Silvestra jazdiť v režime "x", avšak tradične s obmedzeniami vo večerných hodinách.
Je opäť fascinujúce vidieť, že po nezmyselnej zmene konečnej na 601458 na Magurskú nedokázal následne dopravca a ani správny orgán túto zmenu aplikovať v záhlaví CP v zmysle § 7 ods. 1 písm. a) a c) vyhlášky MDVaRR SR č. 124/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave. A to sa asi okrem posunutia jedného spoja o 5 minút jednalo o jedinú zmenu v CP tejto linky a ešte je to to najvýraznejšie, čo v tom CP písané - no skrátka "odborná starostlivosť".
"veľmi kladne" si myslím je skôr prehnane pozitívne hodnotenie i keď je možné, že sa tým sledovala snaha o "priblíženie" týchto spojov po presune AS (bez inej kompenzácie, teda ak sa neráta nakreslenie mapky, kade sa tam pešo ľudia dostanú) na parkovisko na Mičinskú cestu.
Neviem, či je to zrovna najšťastnejšie, keďže okrem toho, že je to ďalší nesystematický krok (PAL stojí "za rohom" na Mýte; tam to síce tiež stojí "za to", keď sa tam stretne naraz viac spojov PAL), je zrejmé riziko upchávania frekventovanej zastávky MHD 29. augusta v smere do centra v pracovných dňoch - nie je tam veľa miesta medzi parkujúcimi autami a ešte ak si náhodou osvojí viac ľudí nastupovať práve tam, tak môžu tieto spoje vyslovene zavadzať na zastávke a narúšať plynulosť premávky MHD a možno aj všeobecne premávky (tak ako je tomu už v súčasnosti na iných zastávkach MHD, na ktorých stoja spoje PAL). Nie je teda vždy všetko zlato, čo sa bliští.
Inak keď teraz vidím, ako enormne veľa spojov do BR na tej linke jazdí, tak to je skutočná "integrácia dopravy" (samozrejme s ignorovaním zákonom nariadenej prednosti železničnej dopravy) v tomto našom Kotlebovom superkraji (teda aspoň taký som mal pocit, keď sme minule dostali jeho plátok Náš kraj popisujúci nekonečné "úspechy" - no teda vo VHOD neurobil absolútne nič a to bolo rečíííí). Inak to je jednoduchšie sa dostať z BB do BR, ako do viacerých (ak sa zaráta aj železnica a DAL, tak do väčšiny) častí mesta samotného. V tejto krajine sa tak nenormálne plytvá a súčasne je veľký nedostatok, až z toho rozum zastáva rovnako ako tým, ktorým už zastal a navyše za tento stav zodpovedajú. Evidentne rozdelenie (ne)kompetentnosti, (ne)organizácie a objednávania výkonov na obce, kraje a štát prináša len totálnu nezmyselnosť, plytvanie a znižovanie konkurencieschopnosti VHOD a kým sa to nezmení na úrovni štátu, aby minimálne tieto kompetencie vykonávali kvalitní koordinátori IDS, bude to stále len horšie.
Pozn. obdobná situácia je samozrejme aj v smere ZV.
Agent007