Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vlaky zadarmo pasažierov z autobusov zatiaľ nestiahli+reportáž
http://www.ta3.com/clanok/1052323/vlaky-zadarmo-pasazierov-z-autobusov-zatial-nestiahli.html
Inak mohol sa pána pán moderátor opýtať prečo ešte stále nezverejnili na svojej stránke nové cestovné poriadky čo začínajú platiť o 5 dní. Prímestské, diaľkové, medzinárodné sa dajú pozerať na portáli.cp, aj MHDBB sú známe zmeny, ale o MHDZH,BR,ZV sa dozvieme kedy? V piatok-sobotu? ?
Reply on: Spirito #50745:
Mám pocit, že takmer všetky rezervné vozy sú vonku. SAD-ka ide v týchto dňoch nadoraz.

Netreba zabúdať, že už 3 mesiace nejazdia ZV-163CA (dlhodobo hradená ZV-160BH), ZV-168CA (hradená ZV-166BH) a v poslednom čase nejazdí ani ZV-367BI (hradená ZV-172BH). Čiže na rezerve sú aktuálne iba dva krátke vozy (ZV-169BH, ZV-361BI).
Pozeram ze chyba nejako vela klbovych citelisov,zeby sa ich tolko naraz pokazilo? ? Este ze mame tie stare klbaky ktore jazdia uz od piatku na linkach 21,22,24,25. Jeden dlhy citelis bol vcera naburany vo Zvolene na SADke ?
z roka na rok, je to s cestovaním z BA do BB horšie! 4 roky cestujem na tejto trase, som študent. expres hron sa už posúval z časov 16:00 15:00 17:00, kedysi BA BB dával za 2:58, dnes 3:04 bolo to najrýchlejšie spojenie z BA o ktoré prídeme. rýchlik? kým končili ešte pred 2 rokmi R v BB tak to bolo 3:15 nejak tak tuším. tie priame vozne z BA ZV ZA, fajn, lenže v ZV vlak stojí 10 15 minút, strata času...okrem toho potom pod elektrikou vozíme diesel, načo potom v 2004 stavali trakčné vedenie?? prečo to prepájanie nemôžu robiť v BB? veď tam končí elektrika...

kým nebolo bezplatné cestovanie, tak vlakom to aj tak vychádzalo lacnejšie ako busom! okrem toho vlak pohodlnejší, viac miesta, WC, pri najhoršom aj nejaké to jedlo a pitie od tých podivínov čo tlačili ten vozík.
túto trasu nezachráni v mojom prípade už ani bezplalatné cestovanie, ako v nedelu sa hrkotať takmer 4 hodiny naspäť do BA, no nehnevajte sa... po R1/D1 2 hodiny, to už sa za 6/7 € zveziem autom cez tie skupiny ako autostop a stopar, alebo rôzne FB fóra kde núkajú odvoz za príspevok na benzín! + po tých rokoch aj nejakí tí známi, čo cestujú autom túto trasu

k MHD, bývam na pršianskej terase, cesta žiadna, osvetlenie žiadne, díky marianko za zamietnutý projek, skús ísť pešo do mesta, aha nikdy si tam nebol, nevieš ako to je, či ťa zrazí auto, alebo napadne nejaké zviera z tých lesov!

97, no načo chodí takou obklukou cez fončordu?, inak keby bola tá cesta z kremičky, tak by mohla čo ja viem napríklad každá druhá 21/22 hodiť cez terasu ďalej do rakytoviec a problém s MHD v tejto lokalite by bol vyriešený.

teraz keď boli volby, som sa pýtal v komisii okrsok 80 pršianska terasa, bolo zapísaných 341 oprávnených voličov. to boli len dospelí ludia, ktorí tam majú trvalý pobyt. predpokladám rodinné domy čo tam stoja. nie sú k tomu prirátané deti, ja typujem cca 50, plus ešte ludia z tých mestských bytoviek, čo tam nemajú nahlásený trvalý pobyt. v najväčšej bytovke je 96 bytov, povedzme v každej bývajú cca 3 ludia to je ďalších cca 280 ludí, plus ešte tá červená bytovka povedzme 100 ludí, teraz dokončujú tie prvé dve bytovky z nedostavaného komplexu skalky, povedzme ďalších 100 ludí tam nájde domov. čiže na terase približne v skutočnosti býva viac ako 800 ludí (teoretický odhad)
sú tam rozostavané ďalšie domy, som zvedavý, kto tento problém s prístupom do tejto časti mesta raz vyrieši. sory že som sa tak rozkecal, ale som strašne vytočený, čo sa deje v tomto meste a z roka na rok horšie! toto mesto za posledných 10 rokov zažíva obrovský úpadok...
Reply on: kvorka #50741:
ak nie do BB, potom mohol ísť aspoň do LC alebo Fiľakova. Ale viem, zase preprah vo ZV....komplikácie
Reply on: Petik #50740:
súhlasím. Na druhú stranu viesť rýchlik cez pol republiky aby skončil 20km od 80.000 krajského mesta (bez urážky na periférii centra kraja), je nezmysel.
Reply on: 810zssk #50739:
Ja myslim, ze ak ma niekto vo Zvolene prestupovat z vlaku na autobus a riskovat pripadne zmeskanie, tak to uz moze ist autobusom rovno z Bratislavy.
Reply on: fragma #50736:
Ono problem je prestup medzi roznymi druhmi dopravy, ktore vzajomne nie su koordinovane. Ono to meskanie 10 minut u ZSSK vobec nie je tak nestandardne... keby sa ZSSK aspon dohodla s niekym na pripojnych busoch. Hoci teda podla mna to malo byt riesene tak ze proste Krivin pojde az do BB.
Reply on: fragma #50736:
Ďakujem za obsiahly pohľad na problém-až tak ďaleko som nedovidel 🙂
Áno, vedel som o spoji 20:10, ktorý mi ide dokonca do Sásovej (čo je super-špeciálne v danej situácií).
Pre väčšinu ľudí je spoj 18:01 z BA neskorý, keďže sa z BA tešia domov a najmä v piatok sa aj ponáhľajú, nech majú víkend čo najdlhší. Ja budem chodievať vlakom 16:01-tak ako tuším kedysi chodil Hron.
Ešte 2 drobné poznámky. Cestovné s prestupom do busu bude drahšie, keďže ti započítajú za batožinu a ešte aj 1 euro naviac za trasu (po "zohľadnení" ceny MHD). Keďže vlak stojí rovnako do ZV i BB. T.j. v mojom prípade zaplatím o 1,5€ naviac. A ešte ako bonus ďalšie 1€ si "prihodím" za miestenku vo vlaku, aby som budovateľsky necestoval jak somrák.

A druhá poznámka k neochote prestupovania. Poväčšine s tým problém nemám, no ako pracujúci človek, si nemám chuť komplikovať svoje pohodlné piatkové cestovanie. V mojom prípade to trebárs znamená zapnutý notebook a pozeranie filmu či seriálu. V buse nemáš zástrčky a ani si ako ten notebook položiť (viem, špecifické požiadavky).

Malé zhrnutie- pri súčasnej zvolenskej intergalaxii sme my, pracujúci pospolitý ľud vďační, že vôbec takýto spoj bude existovať a dúfam, že ho po 1.3.2015 nezrušia ?
Reply on: Flying #50728:
pár krát som šiel na návštevu ciciakom, dnes o tom nemusím ani snívať. Všetko je to nie o koncepcii, ale o tom, kde nám ešte nejaký km možno dohodiť aby nám sedel obrat voza a podobne. Potom to tak aj vyzerá. Cesta bez chodníka, deti do školy ak nezavezie rodič, riskujú život každý deň. Ale autobus sa radšej zruší, miesto skúšobnej premávky v hustejšom intervale, rovno vyškrtajme nech ostanú noty na bubon. To je prístup BB a to je a bude problém vždy. Nie je umienie robiť CP linky 22 alebo 26 (teda ani toto nie je doteraz riadne zvládnuté), ale do častí s nižšou ponukou.
Reply on: 810zssk #50735:
Len doplním pre ostatných. Áno, od taktu vychýlenie preto, lebo v nepárnej 01 chodí Zámčan (R po Nové Zámky). Áno pôjde v časovej polohe Hrona, no keďže sa mení kategória z Ex na R, cestovať sa bude o 18 min. dlhšie po ZV (kde je ukončený). Pridané zast. Vinohrady, Galanta, Šaľa, Podhájska, Kozárovce, Nová Baňa, Žarnovica. A teda v Hronskej pahorkatine v debilne projektovanom úseku vzdaľujúcom sa od Mochoviec, križovanie o dopravňu, vyhýbňu, stanicu skôr (zrejme Beša, teraz tuším Lok), čím sa zdrží ešte viac a do taktu sa vracia od Levíc. Normálne R sa križujú, míňajú oproti sebe v Kozárovciach (kedysi Veľké Kozmálovce) o celej párnej a o celej nepárnej v Palárikove pri styku odnoží trate 130. Keď ide teda vtesnaný po hodine, je nevyhnutné sa minúť s oproti vlakom R (nieto ešte s Os) v tomto úseku Šurany- Levice, žiaľ.
Málokto vie, ale taký "posilový" nepárny chodí teraz medzi 17.11. a 14.12.2014 R 11851 z BA 14:56 vo štvrtok po Levice (16:48), v piatok dokonca potiahnutý do ZV (18:02), navyše s križovaním v Podhájskej, čiže už pôjde do ZV len raz 12.12. a zanikne.
Dá sa predsa aj tým posledným Vojšínom 18:01 z BA priamo do BB 21:28, výhodné priame večerné spojenie.

Príchody R z BA do ZV sú 58 a Os vlaky pred nimi vždy do BB odchádzajú 52 v tej hodine. Tam nie je prípoj medzi nimi (tých neprípojových 6 minút), pokračovanie zabezpečujú Zr vlaky na ZA o 09, každé 4 hodiny pokračujúce už z vetvy BA ako priame vozne (k tým je ten Os prípojný na BB). Čiže cestujúci napr. do Hronseku z BA vo ZV prijde 58 a jeho vlak 52 je už niekde pred Sliačom. Teda buď bude čakať 1:54 v tomto smere (pri 2 hod. takte, príp. 0:54). Alebo pôjde tým Zr do BB mesto 30 a prestúpi v protismere naspäť na Os 40-52 a je o 1:14 až 0:14 skôr doma.
To isté opačne, ja sa síce môžem tešiť, že mi pridajú nový vlak z Radvane 8:44-9:08 do ZV, lenže R do BA mi odíde zo ZV 9:02, pre 6 minút musím ísť od BB mesto Zr 8:30-8:51, resp. v pracovné dni busmi L458 z Radvane do Zvolena (8:00, 8:08, 8:13, 8:35).

A to sa treba aj naučiť, že prestupným bodom k domu v BB nemusí byť teda len malá alebo veľká stanica v BB (pokračovanie MHD), ale môže to byť teda aj ten Zvolen, čo je pre platiacich cestujúcich v niektorých prípadoch aj tarifne výhodnejšie (do okrajových zastávok). Teda žiadna katastrofa sa nestane, vlak síce príde do ZV 19:58 do vlakovej zóny nikoho, ak nebude meškať viac ako 10 minút, človek jednoducho prestúpi vo ZV na bystrické sídliská na medzimestský autobus L458, ktorý možno aj pre toto bol zo strany VÚC/dopravcu časovo posunutý, skoordinovaný na 20:10. Jaj, len poniektorí ani počuť prestupovať vo ZV do BB (ja to už využívam roky), resp. z bezplatného vlaku na platiaci autobus, resp. z jedného dopravného prostriedku na druhý (iný druh dopravy).
Reply on: fragma #50733:
Dovod vychylenia Krivinu od taktu je prave to ze ide v neparnej hodine - nemoze ist 17:01, pretoze v tom case ide R 877. Doplnim ze odchod Krivinu je v dnesnej casovej polohe Hronu.
Reply on: PIT #50731:
taký krátky príspevok. Je toto možné?? ? ?
Reply on: Danny #50732:
Áno, s rušením prázdneho Hrona prišla takáto dojímavá úprava. Ten R vlak "Krivín" naozaj príde do Zvolena 19:58 (okrem sobôt a vybraných dní) a už nemá väzby na žiadne iné trate (BB, LC, Kremnica, BS). Odchádza už zvláštne 16:56 z BA (o 5 min. skôr ako takt 01), má kratšie minútové pobyty v GA, Šali, po nich je už aj 9 min. skôr od taktu. Lenže v Šuranoch 3 min. pobyt. A keďže ide v nepárnej hodine (vsunutý medzi dvojhodinový takt), je potrebné ho vykrižovať s oprotiidúcim R 17:02 zo ZV. To sa udeje v medzistaničnom úseku Podhájska-Levice v stanici Beša cca 18:22-18:31, kde tento bude čakať v odbočke a tam stratí tých 8-9 min., ktoré potom vo Zvolene chýbajú.

Čo sa týka trate 170 v úseku ZV-BB. V súčasnosti je "taktový" odchod 19:52 s príchodom do BB 20:23 určený tak, aby do stanice BB prišiel vlak pred odchodom oprotiidúceho Zr vlaku BB-ZV 20:27 a mal prípoj na vlak do Brezna 20:35. Zároveň v stanici Sliač kúpele sa o 20:00 križuje s oprotiidúcim Os vlakom (ZV 20:08). Odchod 20:02 by preto nebol možný (bol by v jeho dráhe, nemal by voľnú vlakovú cestu). Narušením tohto by sa museli urobiť ďalšie zásahy. Vlak s "fiktívnym" odchodom 20:08 (odpadlo by križovanie na Sliači) by sa musel so Zr križovať u nás v Radvani medzi 20:31-20:34. Odchod do BR by musel byť posunutý min. na 20:55 (križovanie s oprotiidúcim vlakom z BR posunúť z Medzibrodu o 21:00 do Slovenskej Ľupče 21:08). Vlak z LC do ZV príde 20:13 a cestujúci by "frflali", že pre 5 min. (20:08-20:13) nie je prípoj zase od ich vlaku.
Potom po 19:52/58 je vo ZV poriadna diera do BB, už len 21:02 R Vojšín práve z BA (tento posledný bude stále fungovať priamo do BB) a Os 21:13, čiže 20:52 sa nič "v takte" do BB nekoná.

Toto ako keby vysledoval SAD Zvolen a posunul odchod "medzimestskej" linky Zvolen-Banská Bystrica, Pieninská z 20:00 na 20:10. S týmto súhlasím. Teda bude ďalej od "súbežného" vlaku 19:52, umožní prípoj/rozvoz z R z BA do Radvane, Sásovej. Od zast. STK po Štadlerovo nábrežie pôjde v pracovné dni spravidla 1-4 min. po MHD-čke L22, cez víkend zase 10-12 min. pred ňou.
Reply on: BB-Schuhu #50730:
Práve včera som pozeral prichádzajúce zmeny.
Najviac ma "dojala" úprava expresu Hron z Bratislavy, ktorý (s už iným názvom) premáva z BA v špičkovom čase 16:57 s príchodom do Zvolena o 19:58 (kde končí). Lenže vlak idúci do BB zo ZV odchádza už 19:52 (a dokonca končí priamo v BB). Tomu sa povie geniálna logika! Akoby nemohol odchádzať 20:02, keďže ide len po BB...?
Reply on: Flying #50726:
Keby mal niekto úctu k verejným financiám, tak by musel v prvom rade bezpodmienečne odstrihnúť od nich najprv SAD ZV. Potom možno začať niečo robiť ďalej systematicky.
Nový Grafikon vlakovej dopravy vstúpi do platnosti v nedeľu 14. decembra 2014.

GVD 2014/2015 prináša okrem medializovaného vstupu súkromných dopravcov na trať Bratislava / Praha - Žilina - Košice a plošného navýšenia vlakokilometrov aj zmeny v regionálnej železničnej doprave na tratiach v okolí Banskej Bystrice.

Trať č. 170 Banská Bystrica - Zvolen

Súčasná ponuka vlakových spojov bude mierne navýšená. V smere z Banskej Bystrice do Zvolena budú doplnené nové vlaky Os 6:06x, Os 8:37, REX 13:37, R 15:20(7). Nový nedeľný R Žitava s odchodom 15:20 do Bratislavy premáva už od 17. novembra 2014. Doterajší nedeľný rýchlik do Bratislavy s odchodom z Banskej Bystrice o 17:20 bude niesť nový názov Skalka.
V smere zo Zvolena do Banskej Bystrice budú vedené nové vlaky s odchodmi zo Zvolena: REX 8:18, REX 16:31, Os 18:19.
Ex Hron bude vedený už iba ako jednosmerný expres v smere do Bratislavy s odchodom z Banskej Bystrice o 5:35. Ruší sa R Horehronec.
Na ostatných vlakoch dochádza k úprave časových polôh.

Trať č. 170 Banská Bystrica - Vrútky - (Žilina)

Systém organizácie dopravy zavedený v decembri 2012 a založený na pravidelnom 120-minútovom takte v čase od 5:00 do 21:00 zostáva zachovaný. Po novom budú zrušené víkendové obmedzenia u vybraných vlakov, z toho dôvodu už všetky vlaky 2-hodinového taktu budú prevádzkované denne.
Na trati začne premávať počas pracovných dní nový pár vlakov Zr Krížna s odchodom zo Žiliny o 5:54 a príchodom do Banskej Bystrice o 7:26. Späť z Banskej Bystrice do Žiliny bude odchádzať o 14:35.

Trať č. 172 Banská Bystrica - Brezno - Červená Skala (-Margecany)

Práve na Horehroní dochádza k zásadnej zmene organizácie vlakovej dopravy. Od decembra 2014 dochádza k nasledovným úpravám:
- ruší sa legendárny rýchlik Horehronec. Vlak s týmto názvom premával po tejto trati od 70. rokov a ku koncu svojej existencie jazdil v skrátenej trase Zvolen - Margecany
- výrazne obmedzená bude osobná doprava v úseku Brezno - Červená Skala (zostanú premávať iba dva páry osobných vlakov počas pracovných dní)
- úplne sa ruší prevádzka osobných vlakov na úseku Červená Skala - Dobšinská Ľadová Jaskyňa. V tejto súvislosti ostanú zastávky Telgárt-penzión a Vernár bez dopravnej obsluhy
- výrazne sa obmedzí prevádzka osobných vlakov na úseku Dobšinská Ľadová Jaskyňa - Nálepkovo

Náhradou za zrušené vlaky budú v relácii Banská Bystrica - Margecany novozavedené vlaky novej kategórie REX (Regional Expres) s odchodmi z Banskej Bystrice o 5:38 (REX Geravy, len cez pracovné dni), 7:38a (REX Hnilec, len cez víkendy a sviatky) a 13:38 (REX Kráľova hoľa, denne).
V opačnom smere pôjdu vlaky nasledovne: REX Kráľova hoľa (Margecany 6:52 - Banská Bystrica 10:20, denne) a REX Geravy (Margecany 14:52 - Banská Bystrica 18:22, denne)

Na úseku Banská Bystrica - Brezno budú aj naďalej premávať vlaky približne v hodinovej frekvencii. Zaviesť taktový grafikon s rovnakými časmi odchodu v každej hodine sa na tejto trati dlhodobo nedarí. Zároveň sa obmedzuje zastavovanie vlakov v zastávke Predajná.

zdroj: http://www.zsr.sk/slovensky/cestovny-poriadok-2014-2015.html?page_id=3404
Reply on: Flying #50728:
Víkendový spoj je ozaj prázdny, ale ten večerný mohol ostať. Takisto, ako je prázdna aj L463 nadol z Pršian 15:15(6)+ väčšinou s 1 cestujúcim...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.