Áno, žiaľ cestujúcich rapídne upúda a vidieť to všade. Ale teraz to už nie je otázka toho, či tam ten kĺbak treba? Jasné, že sólo kapacitne stačí aj na 24/3. Lenže položme si otázku, ako sú na tom aj ostatné poradia (napr. 25/5, 24/5 a mnohé iné) kde tiež jazdia kĺby, hoci stačili by už aj sóla. Čiže teraz je to už skôr otázka toho, že keď tie kĺby už máme (aj vďaka eurofondom), tak prečo ich nevyužiť aspoň za účelom zvýšenia komfortu prinajmenšom na tých spojoch, kde je ešte aký-tak dopyt.
v MHD uz zostava poslednych 5 spojov, ktore sa bez klbaku nezaobidu... od noveho roku sa zacnu na linky nasadzovat mikrobusy velkosti horucej strely... ?
ak je to tak ako vravíš, tak to som úplne ale úplne šokovaný, že tam jazdí kraťas. Čakal som že to je nejaký dvadsaťštvorkový vymeták, čo vystrieda aj linky ako 34,41,42 alebo niečo podobné...
Ak sa nemýlim, tak 24/3 robí len linku 24 a jeden prejazd na L25 (spoj 8:20 zo Starohorskej a späť). Aj preto mi je záhadné, že v čase výrazného nadbytku kĺbových autobusov dávajú na toto poradie naďalej sólo.
Je tam ešte jeden pár vlakov Fatra v relácii Zvolen-Praha (okrem Detvana), v časovej polohe súčasných Zr vlakov, takže v podstate pre bežného cestujúceho je to viac-menej bez zmeny. Len neviem prečo je Fatra v záhlaví označená ako Zr (nemalo byť Ex?).
Vlaky v úseku Horná Štubňa obec - Banská Bystrica majú v tomto smere pridané +2 minúty. To je dobré, lebo v súčasnosti mám pocit že sa to nestíha a práve tieto 2 minútky chýbajú.
A napokon jedna drobná zmena, R Horehronec bude obojsmerne zastavovať aj v Stratenej a Hnilci (potešujúce pre nás, turistov).
Inak je to bez väčších zmien (aspoň v našom regióne).
Konečný návrh Cestovného poriadku 2013-2014
V zmysle Harmonogramu prác pre zostavu grafikonu vlakovej dopravy 2013/2014 predložil Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK) správca infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky konečný návrh Cestovného poriadku 2013/2014, ktorý vstúpi do platnosti 15. decembra 2013. http://www.slovakrail.sk/sk/preprava-osob/tratove-poriadky/konecny-navrh-gvd-2013-20140.html
Najvýznamnejšie zmeny Zv - BB:
Ex 531 Hron príchod do BB o 20:00
Pridaný vlak z BB o 04:32
Ex 530 Hron odchod z BB o 05:35
Posunuté vlaky zo Zvolena o 08:52 a 10:52 na 09:52 a 11:52
Inak cca ostáva tak ako do teraz http://www.slovakrail.sk/fileadmin/Dokumenty2/gvd_13_14/konecny_navrh/152-154_0.pdf
Žeby konečne niekto zažil rozum?
konečne aj cez deň sa bude dať dostať do Štiavnice. Zrušený prvý pár vlakov o 4tej z BŠ a pridaný pár vlakov o 12tej z BŠ do Zv K rýchlikom a hneď o 13:11 naspať v X
inak cca ostáva
Okolité trate takmer bezo zmien
Rozdiel je v tom, že teraz v zmysle § 5 ods. 2 zákona je priamo určené, že čo je súčasťou označenia, kým predtým podľa § 7 ods. 2 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave bolo upravené, čo môže byť súčasťou označenia - "(2) Súčasťou označenia môže byť grafická značka (logo) dopravcu, adresa sídla, telefónne a faxové číslo, prípadne iný užitočný údaj.".
inak nedal by sa do budúcna spoj linky 42 idúci v "a" zo Šalkovej 22:32 posunút tak, aby sa na SAD dalo prestúpit na linku 26? Dnes je situácia taká, že 42 príde 22:39, ale už 22:33 odchádza spoj linky 26. Takto ten spoj moc význam nemá.
Existuje celkom jednoduchý dôvod:
vyhláška MDVaRR SR č. 124/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave
§ 5
Označovanie vozidiel obchodným menom prevádzkovateľa cestnej dopravy
(1) Obchodným menom prevádzkovateľa cestnej dopravy sa označí
a) autobus používaný na autobusovú dopravu,
b) osobné auto používané na výkon taxislužby,
c) nákladné auto alebo iné vozidlo používané na nákladnú cestnú dopravu.
(2) Súčasťou označenia je adresa sídla prevádzkovateľa cestnej dopravy, telefónne číslo a faxové číslo, prípadne iný údaj. Označenie sa vyhotoví nezmazateľne písmomaliarsky na karosériu alebo použitím samolepiacej nálepky, prípadne mechanicky pripevnenou tabuľkou. Magnetické, pneumomagnetické alebo iné odnímateľné pripevnenie nálepky alebo tabuľky nie je prípustné s výnimkou osobného auta používaného na výkon taxislužby. Písmená tvoriace obchodné meno prevádzkovateľa cestnej dopravy sa vyhotovia tak, aby boli čitateľné a farebne odlíšené od podkladu a mali výšku najmenej 30 mm a hrúbku najmenej 5 mm. Označenie sa umiestni na oboch stranách karosérie autobusu, nákladného auta alebo iného vozidla a môže sa umiestniť aj na prednom alebo zadnom čele karosérie. Na osobnom aute sa označenie umiestni na predných ľavých a pravých dverách karosérie.
A aj niečo zo železničnej dopravy. Oprava historického parného ozubnicového rušňa z roku 1908 sa po dlhých 11 rokoch namáhavej práce (2002-2013) blíži k svojmu finále. Ak všetko pôjde dobre, tak v najbližších mesiacoch zavíta na svoju určenú trať Tisovec - Pohronská Polhora. Podľa optimistických odhadov mal byť rušeň v Tisovci už na jeseň 2013, ale to sa asi nestihne. http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5041-Opat-sa-rozhorel-ohen-v-kotle-ozubnicoveho-parneho-rusna-40006/
Národná kultúrna pamiatka, akou je trať č. 174 Pohronská Polhora - Tisovec, si takúto atrakciu určite zaslúži a spolu s jazdami historického motoráčika 820.039 to bude určite stáť za navštívenie.
Môj osobný názor je, aby pravidelná osobná doprava medzi Tisovcom a Pohronskou Polhorou bola v budúcnosti utlmená (prevádzkovať súčasné vlaky s pár cestujúcimi je ozaj neefektívne a navyše, potenciálne využitie trate pre cestovný ruch - t. j. plánovanie jázd vlakov sa musí v súčasnosti prispôsobovať pohybu ostatných vlakov na trati, čiže v tomto smere zbytočné obmedzenie).
BB-Schuhu