Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Majkl #2888:
Ak to bude čo i len trochu možné, v PO si na Teba čas nájdem - len daj vedieť vopred. Do Bystrice neprídem, pretože som momentálne totally out of money a aj keby som nebol, nie som ochotný platiť za každú jazdu MHD 13 Sk čo ako sa mi BB ako mesto páči. To znamená, že do Bystrice ma dostane jedine nejaká iná - vyššia povinnosť, a taká je momentálne v nedohľadne.

Re #2893 LUK: Veru, nik ma nenúti. Za 13 Sk by ma ani nedonútil 🙂 A zase dať prachy do cestovného len preto, aby som si šiel sadnúť niekam na pivo... Ale ak chceš, zabehni Ty do Prešova 😉
Prosím, spravte dakto dačo s tou notifikáciou.
Reply on: Majkl #2888:
Buduci tyzden, tento urcite nie, v piatok mi dojde navsteva... a ktovie dokedy sa zdrzi. Takze predbezne koncom buduceho tyzdna. Dam ti asi vediet aj na telefon, pokial mas este stale to iste cislo (posledne dvojcislie 01).

Ohladne myslienky usporiadat bystricky vseobecny dopravacky zraz - som za. (S Kamim som sa videl uz dnes v Presove 🙂 )

Ked budu zrejme blizsie informacie, napisem to sem, OK? Aby ste sa nemuseli nejako zlozito dorozumievat 🙂
Reply on: Majkl #2891:
Tento týždeň kedykoľvek, na budúcom by sme sa museli dohovoriť.

A aj Vladimír by mohol prísť, veď ho nikto nenúti voziť sa:-)

Na L3 sa 'usadili' 460AI, 955BC, 695AR.
Reply on: Majkl #2891:

V prípade záujmu som vám k dispozícii. Stačí napísať v pracovný deň do diskusného fóra. Ja bývam v BB, takže pre mňa to problém nie je.
Reply on: LUK #2890:
som za, aby sme sa stretli všetci s Papyrom (PIT, Ty, ja a Kami (neviem, či bude v BB)). Ale s Tebou by som sa rád stretol ešte mimo toho, aby sme mohli rozobrať veci, ktoré by Papyra nemuseli zaujímať.
Reply on: Majkl #2882:
Všetko mám, momentálne som v obraze. TAM menil EČV už v máji a už to tu odznelo. 031BS má aj písmená a chodí o.i. do Hiadľa. A ten piaty C954E z poslednej várky asi prišiel až teraz. Dnes stál na závode (s českými číslami).
Na dispečingu majú nové plastové okná.

Skupinové stretko by nebolo od veci...
Inak, včerajšia policajná akcia sa skončila "úspechom": nafúkali dvaja linkoví vodiči - zo SAD Zvolen OZ Žiar n/H. a zo SAD Lučenec.
Reply on: Papyr #2887:
tak toto je haluška! Poslednú hodinu som si browsoval po fórach na mestskejdoprave (chodím tam sporadicky asi raz za rok) a pri čítaní príspevkov o Budapešti (moja najobľúbenejšia MHD na svete) som rozmýšlal nad tým, že by sme sa mohli zasa stretnúť a pokecať. A dojdem sem na BB fórum - a hľa Tvoj príspevok ?

Ja sa samozrejme veľmi rád stretnem, len sa, prosím, dohodnime niekedy na večer (najskôr o 19,00), lebo chodím tu do roboty a skôr nestíham. Daj potom vedieť, ktorý deň prídeš, ale dúfam, že buď tento alebo budúci týždeň.

Vladimír: škoda, mohol si dojsť aj Ty, i keď žiadne závratné novinky v BB od minulého roka nenastali. Ja sa asi obligátne ako každý rok v auguste zastavím na 1 deň v KE a PO. Tak sa Ti ešte ozvem, dúfam, že si nájdeš chvíľu času.
A to ja zas do BB pridem, a to v najblizsich dvoch tyzdnoch, s urcitostou 100%. Pozvala ma moja kolegyna a femme fatale Kika, takze sa na to velmi tesim. Tak sa vas pytam - Majkl, Kami, PIT a dalsi - nebudete nahodou v BB a mat chut na stretnutie? Termin si mozem dla lubovole posunovat, preto by som sa prisposobil casu, kedy ste v BB. Ozvite sa.
Reply on: Kami #2881:
Ja si myslím, že nákladnosťou sa Bystrici nevyrovná ani Bratislava. Pri mojej poslednej návšteve BB som v porovnaní BA vrazil do vozenia neporovnateľne viac prachov a prevozil som neporovnateľne menej. A to dom ešte za jednu jazdu platil 10 Sk. Teraz, keď je 13 Sk, skutočne som sa zaťal a do Bystrice prísť nemienim. Veď to sa už ani samotné prejdenie trolejbusovej siete pomaly pod stovku prejsť nedá.

Re #2884 Majkl: Odpoviem Ti takto: Nie, v peňaženke bežne 800 Sk nenosím, ale zato bežne nosím platný CL 😉
Reply on: Kami #2881:

Tak tá skupinka včera okolo 16:00 pred pamätníkom - to si bol predsalen Ty s tými blavákmi. Aj sa mi zdalo, že si to Ty ☺


A aby sme to s tým "chválením" za plexisklom nepreháňali, teraz jedna kritika z dnešného rána. Na zastávke Tulská I bolo vozidlo na spoji L6/6:49 včas. Napriek tomu z nepochopiteľných dôvodov z nej odišlo úplne prázdne so 4 minútovým meškaním. Jednalo sa o vozidlo 1518, ktoré bolo označené ako "Náhradný spoj". Pozoruhodné bolo, keď prvýkrát na zastávke Kyjevské nám. sa pokúsil otvoriť dvere, keďže tam chcela vystúpiť jedna cestujúca. Nepodarilo sa mu to a tak sa vodič rozhodol použiť NÚDZOVÉ otváranie dverí pri druhých dverách - NEÚSPEŠNE, tretie dvere - NEÚSPEŠNE. A tak vystúpila prvými. Zastávka Úsvit - vodič oznámil, že kto bude chcieť vystúpiť, tak len prednými dverami (meškanie +5:34 min). Takže bezpečnosť prevádzky nadovšetko a popri nástupe len prvými dverami sa už len týmito dverami aj vystupuje ? (dúfam, že 1518 ihneď stiahli z obehu a nestretnem ju aj poobede).
Reply on: Vladimír #2879:
na jazdu na čierno mám rovnaký názor ako ty (je to o to horšie, že dokonca aj v Klube boli ľudia, ktorí si necvakali lístky), ale pýtam sa: Nosíš bežne v peňaženke 800 Sk? Asi nie - a práve preto by mala byť výška pokuty vo vozidle nižšia, čím vlastne aj DP "ocení" skutočosť, že s daným prípadom už nemá žiadnu ďalšiu robotu. Preto sa mne najviac pozdáva ten trojstupňový systém.
Reply on: Vladimír #2879:

Samozrejme, že čierna jazda j v podstate to isté, čo krádež. Diferenciácia výšky pokuty má len zjednodušiť a urýchliť jej vymáhanie. Na druhej strane po jej zaplatení DP ihneď získa prostriedky, ktoré by získal za X jázd (podľa násobku úhrady základného cestovného). Pre DP by bolo najvhodnejšie, keby všetci jazdili na čierno, boli pri tom prichytení a hneď zaplatili pokutu ?
Záleží od počtu kotrolných pracovníkov a kvality ich práce. O tom sa však v BB nedá hovoriť. Ja som napr. nestretol revízora v BB minimálne 8 rokov (a ani som nepočul, že by sa to niekomu známemu podarilo) a za celý život určite nie viac, ako 7-krát (v Žiline sa mi podarilo za 1 týždeň stretnúť aj 3-krát). Existencia stálej viditeľnej hrozby vo forme revízorov vytvára "podstatnú motiváciu" pre necestovanie bez platného CL. V BB však predaj CL a súčasnú kontrolu dodržiavania tarify majú kontrolovať vodiči, ktorých činnosť je tým značne negatívne ovplyvnená a kontrola je i tak nedostatočná. Vodič nezistí, či cestujúci idúci do II. tarifného pásma si skutočne zakúpil príslušný CL, resp. či preukaz na zľavu z cestovného je platný a či ten, kto ho predložil, je jeho oprávneným majiteľom. Rovnako nikto neskontroluje vodičov, ktorí bežne vozia známych a svojich rodinných príslušníkov zadarmo, napriek tomu, že v súčasnosti majú nárok len na zľavnený CL a nie na bezplatnú prepravu, ako v minulosti.
Nakoniec to všetko skončí v absurdite, ako je nastupovanie len prednými dverami a len jednorazové CL + výsledný rapídny pokles cestujúcich vyplývajúci z výrazného poklesu kvality prepravy pri súčasnom k tomu neprimeranom zvýšení ceny.
Biely TAM BCA 17-57 zmenil EČV na BB-319BO.
Info pre LUKa (ak ju náhodou nemáš v záznamoch): dnes som videl novú GO Karosu C 734 (celá biela) - BB-031BS.
Este k dnesnej navsteve chalanov z ba.imhd.sk u nas.
Bystrica sa ukazala rozpacito. Trolejbusy bez VP vyzerali odpudzujuco - 1508, 1526!, ale aj 1517. Hoci pocit z jazdy bol OK.

Nakladnostou sa BB vyrovna len bratislavskej MHD.

Napravili to len autobusy. Stretali sme samu 741, 961, Citybusy. 🙂 Aj 732 su OK, nemali sme "stastie" na 006AG.
Vladimír:Prešovské podmienky detailne nepoznám.S Papyrom a s Martykom sme kedysi v hospode empiricky spočítali,že DP Praha by sa čiste ekonomicky vyplatilo zrušiť revízorov,automaty,predajné miesta PCL a jazdiť zadarmo.Ale viedlo by to k morálnej degradácii MHD a k nemožnosti vylúčiť z prepravy nepohodlné osoby. A čo sa týka morálnej roviny,tú môžeš úplne vypustiť,ona sa aj tak úplne vyrovná s tou ekonomickou.Proste jazda načierno musí byť ekonomicky nevýhodná.
Reply on: Majkl #2866:
Je to zložité. Ako som už napísal, v Prešove uvažujeme v tom zmysle, že pokuta musí byť aspoň dvojmesačné cestovné. A to zhruba tých 800 Sk je. A pocit úspory? Počkaj len, zavedieme si časovú tarifu, za základný lístok stanovíme ten stredný za 14 Sk a maximálnu pokutu tak zvýšime z 1000 na 1400 Sk. Hneď budeš mať pocit úspory 🙂

Možno som obmedzený (skúste ma presvedčiť a možno zmenim názor), ale celkom nechápem, prečo sa stále debata nesie v rovine akejsi humánnej a nehumánnej čiastky za čiernu jazdu. Čierna jazda je krádež a podľa mňa ju nemožno odbíjať smiešnymi pár stovkami.

Jediné, čo by som bez váhania znížil, je pokuta za zabudnutie predplatného lístka. V Prešove je extrémne vysoká - dvadsaťnásobok cestovného (v iných mestách len desaťnásobok) - 200 Sk. Tu by som neváhal dať aj napr. 50 Sk.

Re #2867 S499.1023: Jasné, to áno. Ak sú kontroly extra časté, tak výška pokuty môže ísť smerom nadol. Ale na druhej strane, je ekonomicky únosné zvyšovať stavy revízorov? Kde je tá hranica kde sa dve motivácie výška pokuty/početnosť kontrol prelínajú?

Re #2870 Petik o falošných revízoroch: 100%-tný súhlas.
Teda aby som to upresnil. Pozerali sme cez plot v Kremnicke. Bokom stal klbak exTicTac a biely klbak.
Reply on: Kami #2876:
Neviem čo sa dnes dialo, lebo jazdili aj 1517 a 1525. 1504 tam momentálne nestojí. Určite to bol kĺbák?, lebo určite tam je 1007. Nevidel som ani 1001. A nemôže to byť prešovský voz?:-)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.