Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Petik: pri systeme 30 min bezpecnostnych prestavok je jednoduhsie robit kratke linky (okolo 20 min jazdy). Navyse smer 24/25 ma inu spicku, je tam velky naraz medzi 13.00 a 14.30, kym smer 22 ma spicku rovnomerne rozlozenu od 13.00 (skolaci) do 17.00 (pracujuci). Takto sa jednoduhsie moze riadit premavka na tychto smeroch, navyse 22 zrejme vypomaha smeru 24/25. Spominane zastavky nie su dolezite, dali by sa obsluhuvat inou linkou, resp. klonom. Cielom 26 je jednak obsluhovat Partizansku a zrejme by tiez chceli presunut tymto smerom cestujucich do Sasovej aby nemuseli tranzitovat cez Rudlovsku, ktora ma nizsiu kapacitu. Preto je expresna 92 klonom 26 a nie napriklad 22.
Ked bola zavreta Javornicka, 22 koncila na Dumbierskej, 21/26 chodili v takte 5 min cez Partizansku, bola to lahoda cestovat. Vsetky tieto linky chodili NEnapchate. Teraz je nenapchata len 26. Mozno keby zaviedli expresnu linku Pieninska - Rudohorska - Partizanska - Nam.Slobody, cast cestujucich z 22 by slo tam.
Casove listky by sa dali zaviest keby existoval skutocne bezkontaktny system, ktory by odcital cestovne pri prechode dverami automaticky. Cestujuci by sa nemusel starat a autobus by sam hlasil revizorovi kolko ma ciernych pasazierov a kde sa mu oplati nastupit 🙂.

Co sa tyka tvojho problemu, musis vzdy pockat kym Ti nezasvieti zelene svetielko na pokladni, potom priloz kartu a pockaj kym Ti nezapipa. Este predtym Ti ukaze na displeji nejaku hlasku, myslim, ze o cestovnom. Po zapipani vylezie listok. Pockaj kym strojcek nareze listok az potom ho tahaj. Tot vsjo. Ak si pred tebou niekto kupuje u vodica, nemusis cakat na svetielko, len pockaj kym vylezie listok toho pred tebou aby ste si ich nevymenili 🙂
8 Sk je akurat na tych 10 - 20 min co stravis v autobuse. Prestupom do 40 min zvycajne stihnes aj vratit sa tym istym spojom naspat. Keby nebolo zabezpecene odratanie kreditu po uplynuti tebou navrhovanej doby, mohol by si sa vratit tym istym spojom za jedno cestovne. A mnohym by vyssie cestovne poriadne naburalo rozpocet ak cestuju prave len jednu jazdu jednym smerom.
Kami: nahodou sa mi to s tou tarifou zda byt dobry napad - ved Emtest taketo veci umoznuje, tak preco to nevyuzit a nezatraktivnit MHD? A ja napriklad navrhujem, aby sa 4 zastavky od konecnej v smere na konecnu odratalo z karty len 4 resp. 2 Sk.
No Sasova je pre mna trochu odruky a nemam moc sancu dostat sa tam rano.
Ale prave tym spojenim 22+24/25 by bola zastavka Karpatska obsluhovana aj v smere Namestie Slobody. Neboli by obsluhovane zastavky Pieninska, Magurska a Javornicka.
Sasova je celkovo postavena dost nevhodne pre rozumne linkove vedenie. Divne mi pride aj spojenie Tatranskej len popri Cementarni. Preco nepremava aspon 92 (?) cez staru Sasovu.

Mozno by cosi vyriesili prestupne listky - z Karpatskej ist 24/25 potom prestupit na 22.
To co navrhujes (cennik), Kami, sa mi zda trochu zlozite.
Podla mna by bolo rozumne keby listky mali casovy platnost napr. 30 min, nebolo by treba 2. pasmo.
Ked by som do 30min prestupil, vysiel by listok zadarmo, ale platil by len v ramci povodneho casoveho limitu. Ked by som chcel predlzit platnost o dalsich 30min, nieco by sa zmacklo a mohla by byt 50% zlava.
Tiez by sa zislo obnovit mesacne listky (napr. by stacilo personifikovat tu kartu) a zdrazit jednorazove listky. 8 Sk mi pride prehnane lacne. Aj ked pri tej rychlosti cestovania...

A nerozumiem jednej veci s tymi kartami. Ked idem obcas v BB MHD a poziciam si od mami kartu, nechapem ako to funguje. Vacsinou mi ten listok musi "vyrobit" niekto z inych cestujucich, lebo mne vyleze tak na 3. pokus.
Ja som si povodne myslel, ze ked je to bezkontaktna karta, staci ked sa s tym priblizim. Tak som tam pri mojej prvej jazde prikladal penazenku v ktorej bola karta a nic. A vsetci na mna cumeli ako na vola. V mojej byvalej praci sme mali tiez vstup na kartu, ale stacilo sa priblizit s penazenkou, zeny obcas prikladali celu kabelku.
Preco to tak nefunguje aj v BB MHD?
k revizorom. Ako vyplyva z tvojho zaveru, revizori nepomozu 🙂 Ide o to, ako dosiahnut aby kazdy cestujuci platil za kazdu jazdu. V Ziline sa nastupuje vsetkymi dverami, ale ak si dobre pamatam, kazdy si musi stiknut listok, resp. kartu. Dispecer v realnom case vie kde sa voz nachadza, kolko vezie ludi a kolko zaplatilo.
Druhy system je u SADiek, teda pokladna pri vodicovi. To je najjednoduhsie, najspolahlivejsie aj ked to zdrzuje a otravuje vsetkych.

Co by ste povedali na nasledovny tarifny system:
Zakladne cestovne 8 Sk.
Prestup do 5 minut - zadarmo
prestup do 10 min - 25%
prestup do 40 min - 50%
prestup do 60 min - 75%
opakovany prestup - 25% az 75% cestovneho vzdy podla casu od poslednej jazdy
Zvyhodnene casy - miesto 40 min bude 60 a miesto 60 min 90 min.
Petik: linky 24/25 su akurat vytazene tym ze spajaju Sasovu s Nemocnicou a Foncordou cez Strieborne, Danny by Ti vedel povedat. Starohorska je teraz po uprave cesty prisposobena na konecnu niekolkych liniek. Predtym sa museli vediet vodici naskladat na cm presne. Skus sa dakedy previest - rano do mesta, poobede z mesta a uvidis.
Linka 20 je specialne pre Dannyho aby sa dostal domov aj zo Sidliska. Zaroven pomaha linke 22 prepravit to kvatum ludi. Konecna Javornicka je sice 50 m od zastavky Dumbierska a 100 od Rudohorskej I, ale zaroven obsluhuje Karpatsku ako jedina linka z toho smeru (okrem jednej jazdy linky 80). Jediny problem je, ze na trase sa naplni aj klbova 22, nie to kratka 20.
#252
re:petik
Bravo! Tvoj prispevok ma normalne dostal 🙂 Napisal si ho tak presvedcivo, ze az po chvili mi doslo ze si robis prcu, a nie je to vazne myslene. A to som cital niekolko prispevkov za sebou. Aj ten Vladov a nejako som si to nespojil. Mimochodom spominana "kultova" linka 20 je mnou vyuzivanym busom
Re predne dvere
mozno by stacilo trochu viac revizorov, legalizovat falosnych revizorov, a nechat revizorom 100% vytazku z pokuty.
Predstavte si Mikiho Cernaka ako revizora:)
Ved predtym robil tiez vodica:)
BTW - dnes som tesne unikol revizorom:)
Inac k tej 20.
Nepoznam moc ako ludia v Sasovej cestuju a vyhlasujem, ze v spicke som tam nikdy nebol.

Ale co keby to spravili takto:
zrusit u linky 24/25 a ine klony zbytocnu zachadzku na otocku Starohorska a tieto linky by pokracovali dalej z Rudohorskej (?) ako linka 22 na Uhlisko.
Takouto trasou by bola obsluzena takmer cela Sasova (okrem Tatranskej) a zastavky by nemali jednoznacny charakter len nastupna/len vystupna, cim by sa zaroven zlepsila vytazenost spojov.

Neviem presne ako to vyzera tam kde je konecna 20, ale nie je tam nahodou kusok vedla zastavka na tej novej ceste?
teraz vazne. Vlado myslim, ze linka 20 sa bude musiet riesit tak ci tak. Postupovaniu dalej do voza nepomoze ani ak to bude autobus hlasit miesto zastavok. Zvycajne, aj ked autobus vyjde z jednej zastavky plny, na dalsej sa ludia trochu pohnu a mozno nastupovat. Nalepky su podla mna aktivitou BBDS.
Petik: vystihol si to uplne perferktne. Musim doplnit, ze DP odmieta vodicom uznavat PN z dovodu vysilenych hlasiviek po upozornovani cestujucich. Takisto pokutuje ine presvedcovacie techniky ako vypinanie motora a pod.
Projekt Zdrave mesto ponukal DP grant, ale DP si to mohol dovolit odmietnut. Okrem zdravia cestujucich nastupovanie prednymi dverami prospieva aj hospodarskemu vysledku. Od 1. jula sa mozu tesit v Nitre 🙂 Aj tam budu zdravsi. 🙂
A takymito kecami som presral hodinu prace:)
To dnes ale rychlo ubieha:)
Este sa musim vratit k tym napisom.
DP BB vyhlasuje, ze napisy "Postupujte dalej" su aktivitou vodica a DP sa od nich distancuje.

Dokonca uz boli dane vypovede 3 vodicom, ktori svojim pocinanim (vylepovanim nalepiek) sposobili vyradenie 3 autobusov a 1 trolejbusu.
Neviem ci viete, ale v depe su odstavene prave tieto 4 vozidla.
Vo vsetkych boli spominane napisy a niekolko cestujucich dodnes postupuje v tychto vozidlach najprv dozadu, potom sa otocia na druhu stranu a podla napisov postupuju dalej (dopredu).
Takto tam kruzia uz 2 tyzdne a DP im musi dodavat pitnu vodu a oblozene chlebicky.
Ale inak
myslis si ze nejake napisy by pomohli?
Pred rokom sa ROPID (Regionalny Organizator Prazskej Integrovanej Dopravy) rozhodol, ze na vybranych linkach MHD (medzimestkych) sa bude nastupovat aj na uzemi mesta len prednymi dvermi, dokonca aj v smere do centra. Tieto linky nosia za prednym sklom velky transparent (vacsi ako smerova tabula) "Nastup len prednymi dvermi". Zaroven maju na zadnych dverach nalepky "Nastup do liniek rady 300 a 400 len prednymi".
To ma za dosledok, ze do tychto liniek v Prahe nikdo z prazskych nenastupuje, pretoze sa im nechce hladat elektricenka. Je vsak mala skupina ludi, ktori su vsak odhodlani danou linkou cestovat. Ti zufalo stoja pred 2. a 3. dvermi a cumia, preco ten "blby" vodic neotvara. Niektori neskor pochopia, ze maju ist prednymi dvermi, lebo tie zadne su "asi pokazene". Pri vodicovi zacina proces hladania elektricenky. Najvacsi zufalci (vratne mojej priatelky) sa pre istotu spytuju ostatnych cestujucich, co maju robit, potom vytiahnu elektricenku a zacnu zistovat co s tym maju robit.

Vyznam napisov v mestkej doprave je zjavny aj pri vylukach elektrickovej dopravy. Tieto su v Prahe perfektne vyznacene. Zrusene zastavky maju preskrtnute cisla liniek, velky napis "Zastavka docasne zrusena" a vacsinou aj mala smerova tabulka (50x50cm) s popisom trasy nahradnej dopravy s "navodom" ako sa na najblizsiu zastavku dostat. Nahradne zastavky su neprehliadnutelne.
Napriek tomu skupiny cestujucich pokojne stoja na elektrickovom ostrovceku a vobec ich nevzrusuje fakt, ze okolo chodia autobusy nahradnej dopravy, hoci nikdy predtym tam ziadne autobusy nechodili.
Nevadia ani chybajuce droty nad tratou.
Obchadzky su perfektne vyznacene aj vo vozidlach. Napriek tomu vzdy ked vodic ohlasi na poslednej "normalnej" zastavke ze sa ide po obchadzkovej trase, vo vozidle vypukne neuveritelny zmetok. A to kludne aj posledny den vyluky.
Chaos znovu vypukne ked elektricka odboci zo svojej pravidelnej trasy. To su ti cestujuci, ktorym nepomohol ani napis ani hlasenie vodica.

Takze tolko k napisom.
BTW Nech zije nastupovanie prednymi dvermi.
Bicykel je rychlejsi.
Nebolo zastupovanie prednymi dvermi v BB nahodou zavedene v ramci projektu "Zdrave mesto"?
Vlado,
z dobre informovanych zdrojov sa mi podarilo ziskat nasledovne informacie.
Banskobystricky dopravny podnik sa situaciou zaoberal. Navrhovane boli 2 mozne riesenia:
a) Kapacita linky 20 nie je dostatocne vyuzita a pretoze cestujuci sa zmestia do 1. polovice autobusu a preto je vhodne zaradit na linku 20 mensie vozidla.
b) Zadna cast autobusu je pre cestujucich malo atraktivna. Preto by bolo dobre umiestnit do zadnej casti 2 az 3 dobre vybavene slecny, ktore by sa vsestrane starali o spokojnost cestujucich.
Vzhladom na predovsetkym mzdove naklady, rozhodol podnik nasledovne:
"Od 1.6.2001 budu na linke c. 20 vzhladom na nizku vytazenost zaradovane vozy Mercedes Vario"

Zaroven sa DP zaoberal aj situaciou v trolejbusovej doprave. V DP Teplice sa robili testy vozidiel Skoda 14 Tr s krycim nazvom "Zapis do Guinessovej knihy rekordov". Pri tychto testoch sa zistilo, ze do zmienovaneho vozidla sa zmesti az 200 cestujucich. A este sa pritom mozu vsetci usmievat:) ako hovorili na TA3.
Zistilo sa tak, ze S14Tr maju vacsiu kapacitu ako klbove S15Tr, ktore su o niekolko milionov drahsie.

DP BB sa preto rozhodol vymenit vsetky sucasne klbove trolejbusy S15Tr za vozy S14Tr s dopravnym podnikom v ruskom Volgograde. Financny vynos z tejto operacie si novy vlastnik vyplati ako dividendy a tieto peniaze pouzije na navysenie ZI a nakupi dalsie vozy Mercedes Vario.

Od 1.9.2002 tak v Bystrici budu premavat uz len kratke trolejbusy.
Kvalitativna zmena sa tak do konca roka prejavi aj na dalsich menej vytazenych autobusovych linkach, predovsetkym 34, 26 a 51, kde budu postupne nasadzovane moderne vozy typu Mercedes Vario.
Dobry den,
rad by som vedel ako sa bude riesit nasledovna situacia, ktora vznika vacsinou kazde rano cestou zo sidliska Sasova k nam. Slobody.
Autobus, linka c. 20, ktory vychadza z Javornickej ulice je po tretej zastavke do polovice napratany a druha polovica autobusu je poloprazdna, toto je skoro kazde rano! Ako vieme dnes su ludia o cosi lenivsi, menej vsimavi a tak sa nikto v tom autobuse ani nepohne.
Vsimol som si, ze v niektorych autobusoch su nalepky "Postupujte dalej...". Chcem sa teda opytat, ci taketo nalepky su aktivitiou vodica alebo k takemto kroku pristupilo SAD?
Tuto situaciu bude potrebne riesit! Otazkou je, kto a kedy?
Dakujem
Argument, že chceli zabrániť monopolu v diaľkovej doprave tiež neobstojí - to by mohli rovno rozdeliť napr. ŽSR na 20 regionálnych podnikov, nech si konkurujú...
Presne tak, kedze podmienkou zjavne nie su skusenosti s dopravou, nakoniec to mnohi, co zvitazili omylom, aj tak predaju niekomu normalnemu. Ved na verejnej doprave sa neda ryzovat.
No vida
Stare dobre Slovensko.
Privatizacna komisia nie je detektiv:)
A este mohli povedat, ze maju zamedzeny pristup na www.orsr.sk
***** skratka vladnu Slovensku.

Budme radi ze v BB sa o to uchadzalo CSAD Ostrava.
Ked budem mat cas, skusim zistit, kto stoji za CSAD Ostrava, ale myslim ze to bude CONNEX.

Argumenty typu "nechceli sme monopol" su smiesne.
Casom to zacne niekto skupovat (napr. Connex) a dominantny dopravca stejne vznikne, inak to ani nejde - bude jedna velka spolocnost a par mensich celostatnych a par malych lokalnych spolocnosti. Vyvazeny trh:)
A konkurencia je predsa aj zeleznicna a letecka doprava, ked uz ide o to.
Nieco o tom, preco Connex neziskal SAD Kosice.

Petik: Trolejbusy nie su moja domena, takze ani ja netusim. Ten Ikarus pri Roosveltke je zrejme BCA 0382.
1507 ???

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.