Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ukážkový prípad neschopnosti mesta a kraja v oblasti dopravy je priemyselný park Salkova tým, že tam chodia inkognito spoje 2 liniek (33, 41), raz zachádza, inokedy nie a potom tiež priemysel vo Vlkanovej, kde roky sa nedá normálne dostať na smeny 6-14-18-22, alebo zo zmien rýchlo a efektívne, ak vôbec ( z poobednej vôbec) a inak väčšinou nekonečné dlho a na poslednú chvíľu cez Badín a preto tam každý jazdí autom a kto nemá, má smolu.
Reply on: draxter #56179:
A tiež BB nemá, alebo o tom neviem vytvorené podmienky na prestupe uzly, tzv. zbehy regio autobusov k MHD, alebo vlakom. Napr. v Radvani zo smeru Badín, Pršany, Malachov, niekde na východe zo smerov Baláže, Poniky a napr. v Lupci pri stanici z Podkonic, Moštenica, Hliadka, Povraznícka a napr. niekde pri Ulanke niečo na stret autobusov z Tureckej, Spanej Doliny. A napr. v Tajove, alebo Podlaviciach zo smeru Riečka, Králiky, Kordíky. Najprv treba naplanovat toto a potom spúšťať IDS a nie naopak.
Reply on: draxter #56179:
Veď to, že tu ľudia nechápu od čoho je IDS, ale horšie je že to nechápu kompetentní, čo to vytvorili a vytvárajú. Zmyslom IDS je ze na jeden doklad, či už je to dopravná, platobná karta, alebo iný nosič, ideš MHD, busom, t busom, elektrickou, metrom, vlakom podľa toho čo je dostupné v danom mieste a odstránenie neefektivity, tj. subehov vlakov s autobusmi, MHD s primestom, elektricky a autobusu a pod.
Reply on: draxter #56180:
Ďakujem za priblíženie, len som trocha nechápal.
Ja som inak tiež za nočné linky. Len som na nich nejako zabudol.

Minule som išiel kvôli neexistencii nočákov niekedy okolo 1:00 z Fončordy do Sásovej Dott kolobežkou

V Žiline keďže tam študujem tak niekedy využívam aj nočák
Reply on: draxter #56176:
Toto sa mi aj celkom pozdáva, tiež mi napadli polookružné linky 22 a 23, len ešte jednu vec sa chcem spýtať k intervalom na 28, že aké by si dal, keďže s 26 nepočítaš.
Reply on: madarjarko #56177:
Kedze sú tam aj linky 24 a 25 na strieborko, a linky 20 a 26 na NSL, tak myslím ze to je dostatočné i preložitelné.
Trolejbusy si najefektívnejšie keď jazdia čím rovnomernejšie. Preto treba posilniť premávku po popoludňajšej špičke a cez víkend na úkor subehov s busmi.
Dlhé linky prečo nie. Ale spájať konečné s obdobným potenciálom. A ľudí voziť tam, k potrebujú (obchody,stanice,priem.park). A menej liniek tam, kde to má zmysel. Posilniť terasu istotne, tá 97 je paródia. A nočnú dopravu!
Reply on: Postaja #56178:
To sme sa už nepočúvali, a pri kvalite IDS ja by som do žiadnej integrácie nešiel. Ale ak to tak bude, potom budiš. Áno, ale tak musí byť jasná dohoda. Lebo km v meste a km mimo. Posilnenie "spoja" nemusí nutne byť komplet náklad VUC alebo komplet náklad mesta. Bude pomer.
Reply on: draxter #56169:
Určite nie, ten návrh som dával ako info, že v polovici roka má byť plná integrácia MHD do IDSBB a tým pádom bude neefektívne viesť napr. do Rakytoviec, Senice a pod MHD, keď tam jazdia linky na Badín a Selce, Baláže, pri plnej integrácii radšej posilniť primesto, ale tu narážame na ďalší problém a síce MHD financuje mesto a PAL kraj a dohoda na slovenské pomery by bola asi nemožná.
Reply on: draxter #56176:
Inak páči sa mi tvoj návrh a už aj mna v minulosti tá polookružná L22 napadla ibaže na rozdiel od tej 23 mala byť 21. Len zase dal by som na nich aspoň 20 minútové intervaly aby išla lepšie v preklade s tou 20 aspoň z Námestia Slobody keďže najefektívnejšie sú v špičke minimálne približne 10 minútové intervaly na spoločnom úseku (Rudohorská - NSL) Ale aj tak sa mi viacej páči ten môj návrh s 21 a 22 ktorý som tu navrhol nižšie
Ak s neuplnou sieťou T-busov sa dá robiť. A oveľa viac. Ak beriem, že nepribudne kĺbový trolejbus, tak navrhujem linky:
1 ako je, predĺžiť interval 20 min do 20:00
2 Rakytovce - vozovňa....ŽST parcialne 3 vozy. Interval 30/60/60
3 ako je
4 15/30/30 v preklade s 2 (niektoré spoje až po vozovňu)
5 ako je, preklad s 3, nové spoje v špičke od 6:00 v c
6 interval 20 min do konca premávky
7 ako je 20/30/30

20 ako je 20/30/30, vybrané spoje do Majera
22 Pieninská - Rudohorská - Ďumbierska - NSL - nábrežie - J. Kráľa - Lazovná - Sásovská - Rudohorská - Pieninská 30/30/60
23 protismerne 22, 30/30/60
24 ako je
25 ako je
28 ako je
32 ako je, premávka cez víkend 120 min
33 THK - nábrežie - Partizánska - Senica 30/60/60
34/35/36 ako su
37 Pršianska Terasa - NĽŠ - nábrežie - ŽST - Šalková 30/60/60 (aj spoje do priem.parku)
43 ako je
80 a 90 ako sú
N6 120 celú noc
N16 Tatranská - Pieninská - Ďumbierska - NSL - nábrežie - Úsvit - Nad plážou - Tajovského (aj pod nemocnicou) - Podlavice (ak by prišla obsluha nočným vlakom, tak aj zachádza na stanicu). 120 celú noc, pred voľnými dňom 60
Reply on: draxter #56172:
Ty by si mal aký návrh na zlepšenie linkového vedenia MHD, tak, aby boli trolejbusy aj autobusy čo najviac využité a MHD prehľadná?
Reply on: draxter #56170:
Aha , ja som skôr tým sa na to asi omylom tým myslel menej duplicitných liniek, napríklad s tou súčasnou 34 (28) keďže kvôli nedokončenej siete všetky troleje idú na stanicu ale zase aspoň ako takú čiastočnú náhradu tú 29 v niektorých dňoch a časoch. A zase na druhej strane tie niektoré linky vidím ako potrebné, tú 80 som dal preč preto lebo je už dneska tak trocha zbytočná a ešte som chcel aj to aby prímestské linky už neboli súčasťou MHD lebo z môjho pohľadu nespĺňajú štandardy MHD a tak som na Stupy a aj do Uľanky pridal linky, ktoré by ich nahradzovali a tiež som pridal linky do oblastí kde by ich ľudia chceli. Samozrejme som dosť proti obmedzovaniu trolejbusových liniek ale naopak za ich silnejšiu prevádzku + dokončenie trolejovej siete v BB
Reply on: Postaja #56161:
A Rakytovce či Kremničku ako?
Reply on: Postaja #56159:
Ale rušenie trolejbusov? To tieto choré nápady skadiaľ berieš?
Reply on: Žilinský Karosák #56152:
Uhlisko ale len ak bude obslúžené, avšak načo vymýšľať vymyslené. Len si treba uvedomiť, že ak nie je zmyslom obsluha sídliska Uhlisko, ukončiť na ŽST je lepšie (okruhom okolo sídliska Prednadrazie). A potom môžeš spojiť 22+23.
Reply on: madarjarko #56151:
Nehnevaj sa, ale text je v rozpore s návrhom. Liniek si pridal kopu a zbytočne.
Reply on: Postaja #56153:
Nehnevaj sa, ako obyvateľ Rakytovca nesúhlasím. Platím dane a MHD sem patrí. A už terajší stav je tragikomédia. Nehovoriac, že aby som si nabíjal dva kredity!?
Reply on: Postaja #56166:
Tiež si to myslím a to je aj jeden z dôvodov prečo by som ja osobne tie 2 a 4 ponechal a práve radšej tie krátke linky

L2 má jazdnú dobu 20, L4 18, 21 38 a 22 34 (večer môže byť aj kratšia)
Žilinský Karosák

Žilinský Karosák

Reply on: Postaja #56165:
Skôr si myslím, že skôr ide len o nedostatok vodičov s papiermi na t-bus.
Reply on: Jano14 #56164:
Je tu ešte jeden problém, uvediem príklad: ak rozdelíme nejaký prúd napr. Sásová - VUB - ŽST a Sásová - VUB - Radvaň, tak jedna linka má dojazd 15 minút a druhá 30 minút, pri obehu potom vzniknú tzv. diery, resp. stav, že minimálne v jednom smere nebude schopnosť dodržať rozpätie 10 / 15 minút, ale minimálne v jednom smere napr. nepôjde z VUB na Sásovú 05, 15, 25, 35, 45, 55 (pri jednej linke, či už dlhej, alebo krátkej), ale 05, 10, 25, 30, 45, 50. A sme zase pri tom, že nikto nie je kúzelník a bolo by / je neefektívne aby napr. dlhá linka čakala zbytočne polhodinu na konečnej k pravidelnému intervalu a kôli tomu treba ďalší autobus a najmä šoféra. Mylím tým napr. rameno Rudohorská - Ďumbierska - VUB (20, 21, 22, 23 dnes) a to isté, rameno Tatranská - Partizánska - VUB (26, 28) dnes). Napr. dnes je to tiež na linkách 7 a 26 smer Internátna pekná ukážka: cez víkendy ,,7,, chodí :25 a ,,26,, : 37, a potom 50 minút diera, detto cez pracovné dni v sedle ,,7,, :20 a ,,26,, :34 a potom 45 minút diera, v špičke ,,7,, : :20 a ,,26,, :14 a :44. Toto je presne to, keď je plno liniek odvšadial všade a každá má úplne rozdielnu dobu jazdy a sú riedke intervaly, tj. ide to zasebou a potom dlho nič. Pokiaľ niekto nebude mať ,,gule,, toto utnúť a prekopať systém, lebo však chceme priame spojenia všade, tak dovtedy bude celá MHD prakticky nepoužiteľná pre plne platiacich cestujúcich ako alternatíva autu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.