Pokiaľ sa správne šušká, má ho z rakúska Ale stále ide o to, že kvorka má pravdu, že je drahší a drahší. Nafta je naopak späť na 1,5. Uvidíme, kam to pôjde.
A to nejde prepočítať z MWh na kg? Stále je to zemný plyn.
Predpokladám, že dopravca nekupuje PHM na verejných benzinkách, ale má vlastnú a plniacu stanicu a zemný plyn si nakupuje sám (resp. sprostredkovane) priamo na burze.
A cena na pražskej burze je taká, ako som uviedol.
Je možné, že Slovensko ako samostatný zvrchovaný a nezávislý štát má nejaký iný plyn, ako Česko, lebo na pražskej burze stojí už dlhšiu dobu viac menej rovnako s mierne klesajúcim trendom a zastavenie ukrajinského tranzitu malo minimálne na českú cenu nulový dopad.
Aktuálne za 39,62 € za MWh, tj. by oko asi 72 kg.
Hrušky s jablkami pletieš ty. Ved dal oficiálne ceny.
Vieš aký je rozdiel maloobchodná a veľkoobchodný cena? Z čoho sa tvorí, koľko je spotrebná daň, ktorá je zákonom stanovená? Presne sleduje tento pohyb.
Že dal Kč, keď žije v ČR, je jedno. U nás je to rovnako. A situácia s plynom aktuálne vďaka vypnutiu potrubia ukrajinským prezidentom znamená, že aj Ukrajina odoberá európsky plyn a ceny letia hore!
Veď sú to najstaršie busy a jazdia práve na CNG. Zatiaľ čo cena nafty ak sa pozrieš je na úrovni roku 2015!
Hrušky s jablkami...
1) SADka určite nenakupuje plyn v Kč za maloobchodné ceny.
2) Rok 2023 máš imho skreslený kurzovými rozdielmi, u nás stál plyn viac (dokonca cca polovicu roka viacej, než teraz).
3) Ako to podporuje pôvodnú otázku "prečo nejdú preč Citelisy"? Nafty sa inflácia a sezónne výkyvy nedotýkajú?
Si nevieš vyhľadať? By si potom hlúposti nepísal. Cena CNG pre tvoje info je najdrahšia za posledného za 3/4 roka. Ešte v januári 2022 bol lacnejší než teraz, o rokoch 2021 a predtým ani nehovorím.
2020 - 26,40 Kč
2021 - 27,55 Kč
2023 - 32,70 Kč
2024 - 35,80 Kč
2025 - 40,67 Kč (a tak som i dnes tankovali)
Môj prepoklad je, že príde minimálne 17 nových kĺbových vozidiel. Nakoľko tá asi dvadsiatka nových Urbanwayov z roku 2023 mala byť len prvá várka vozidiel, predpokladám, že príde ďalšia. Zároveň mesto plánuje nákup ďalších 36 nových vozidiel na CNG. Nakoľko tie kĺbové Urbanwaye sú denne v prevádzke a nie je ich čím nahradiť, tak iná cesta nie je. A nepúšťali by si preč relatívne nové autobusy ak by za ne nemali náhradu. S príchodom nových vozidiel by sa všetky zostávajúce Citelisy mohli vyradiť a Urbanwaye by boli nadbytočné.