Fleet number:80
Type: FBW Tr51 - Tüscher - Oerlikon
Builder: Franz Brozincević & Cie., Wetzikon (FBW); Tüscher & Co., Zürich; Maschinenfabrik Oerlikon (MFO), Zürich
Serial number: 2543
Manufactured: 1945
In service: 1.8.1947
Acquisition price: 1 700 000 Kčs
Depot: Hroboňova
Trnávka (od 1956/1957)
Hroboňova (ako HV, od 2005)
Overhauls and changes: GO (1952)

Rekonštrukcia na historické vozidlo (199x - 2005) - vozidlo bolo rekonštruované do vystavovateľnej podoby bez elektrickej výzbroje.
Additional information: historic vehicle
Other data: Dátum expedovania z FBW do MFO na dozbrojenie elektrickou výzbrojou: 10.8.1945

Po vyradení v roku 1963 sa dostal do rúk súkromného majiteľa vo Vajnoroch, odkiaľ bol v roku 1994 prevezený do areálu vozovne Trnávka. Vozidlu chýbal interiér a časť elektrickej výzbroje (zachoval sa motor, kompresor, odporovka, obe nápravy, ale bez poloosí). Pôvodne mal byť rekonštruovaný do roku 1995, ale jeho rekonštrukcia sa na dlhý čas zastavila. V roku 2005 boli pri oprave tohto trolejbusu použité diely z trolejbusu #78 (poloosi náprav).

V ďalšej fáze rekonštrukcie sa využijú aj diely z torza trolejbusu #79 nájdeného v roku 2014.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Urbanway 2423 #3:
Problémom je ako vždy kombinácia všetkého - peniaze, ľudia, diely aj dokumentácia
Reply on: trolejbus6207 #2:
Dík za info.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: trolejbus6207 #2:
Sú problémom sú peniaze, alebo ani nie je dostatok náhradných dielov?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: ES499.0001 #1:
Áno, plánuje sa dokončiť rekonštrukcia, otázne je, kedy...
Plánuje sa do tohto trolejbusu namontovať elektrická výzbroj, alebo zostane len ako výstavný kus?