VehiclesBuses › Solaris New Urbino 18

Solaris New Urbino 18
Solaris New Urbino 18
Solaris New Urbino 18 #8012

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris New Urbino 18 3221 – 3231 2020 2020 11
2. Solaris New Urbino 18 8012 2020 2020 1
Total 2020   12

Technical Data

Length 18000 mm
Width 2550 mm
Height 3050 mm
Height of floor 320 mm
Wheelbase 5900 mm a 6000 mm
Doors 4
Number of seats 34 + 1
34 + 2 (autoškolské vozidlo)
Number of standing places 98
96 (autoškolské vozidlo)
Design load 132 + 1
130 + 2 (autoškolské vozidlo)
Weight of unloaded vehicle 16699 kg
Gross vehicle weight 28000 kg
Engine DAF Paccar MX-11 270 H3, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc
Continuous power output 270 kW / 1600 rpm
Piston displacement 10837 cm3
Maximum torque 1900 Nm / 900 - 1125 rpm
Maximum speed 72 km/h (#3221 - 3231)
81 km/h (#8012)
Transmission VOITH D 884.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Konvekta KL47T
Konvekta KL20 KDE FL (kabína vodiča)
Cooling capacity 2 x 28 kW (KL47T)
7 kW (KL20)
Heating capacity 2 x 32 kW (KL47T)

Photos

Vehicle catalogue

3221 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231

8012

Legend and statistics

3221vehicle in service: 12 (100 %)
3229vehicle ot of service (more than 2 weeks): 1 (8.3 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 64.8 %, Monday to Friday 69 %

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #99:
Solarisy môžu byť na 84 podľa zadelenia vodičov 84/8 ráno aj poobede a to isté aj na 84/12.
Reply on: Elektricka #96:
Na 84 chodi max. 1 ks taky autobus denne a aj to len v spicke.
Uz som pisal viackrat na DPB, nech to daju "dokelu". Aj mi povedali ze budu robit s tym daco ale je to uz polrok a nic sa nedeje.
Napisat preto musia viaceri maily, alebo na FB DPB.
Reply on: SixSixTrooper #97:
Stačilo by ich veľmi zmenšiť... Stačil by regál ktorý by bol maximálne meter dlhý...
Vzniklo by kopec miesta na státie v autobuse...
Len nemyslím si že ich odstránia čo je Škoda 😞
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Elektricka #96:
Čo sa týka autobusov tak sú to podľa profesionálov jedny z najlepších na trhu. Treba skôr donútiť DPB aby odstránili tie regále.
Nemusíte so mnou súhlasiť ale podľa mňa sú tieto autobusy nanič. Jazdia na 32 a 93, čo sú linky na ktorých určite netreba obrovské police na kufre. Tieto autobusy by sa hodili na 61 ale tam jazdia teraz trolejbusy identické od týchto autobusov. Na L32 som nikdy nevidel tie police používať zato som videl plný autobus ľudí čo si nemá kam sadnúť. Na 84 sú tieto autobusy úplne naprd lebo tam za mňa patrí aspoň 20M bus ako na 83
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: sor_2048 #94:
Toto by malo každému vyskočiť pred tým ako sa mu otvorí diskusia. Super príspevok.
Reply on: SOLARIS123 #92:
Po oleji nesmrdia, je to smrad motoru keď nejaký dekel je zle utesnený alebo zle zašróbovany. Ak to bol ale vyslovene olej tak to by bol skôr nejaký lieh, benzín alebo niečo s čím sa mohol niekto snažiť vyčistiť napríklad zvyšky po lepidle alebo nevim čo.
Ale túto jednu vec si prosím zapamätaj. Vidím na spôsobe tvojho vyjadrovania a pravopisu že si mladší. To vôbec nevadí. Ale keď napíšeš že to najviac cítiť na linke 32 tak taká informácia je každému na nič lebo tých autobusov na linke 32 jazdí 7 plus jeden od 8 večer. Teda dokopy tých vozov vypravených na túto linku je 8 a k tomu autobus čo je dnes na linke 32 môže byť kľudne zajtra na linke 63. Ten istý voz môže ísť aj na linku 29 a vlastne všetky linky obsluhované kĺbovymi autobusmi. Keď chceš charakterizovať autobus použi 4-ciferné číslo ktoré nájdeš na prednej maske, zadnom čele, dverách od kabíny vodiča a na boku. Napr. 4239, 2048, 1706, 6229, 6639 atď.
Včera aj dnes veľmi slabá výprava su18 na 32/93. Robí sa nejaká údržba?
Preco niektore solarisi smrdia po oleji (najviac som to citil na 32-ojke)
3226 dočasne trolejbusak
3228 autobusak
3231 trolejbusak
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: SixSixTrooper #89:
Pardon (ďakujem dizlajker.) Je to mix.
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Sim0n #88:
Trolejbusáci. Aj na sorkách
Reply on: 2232S #86:
Jazdia na nich trolejbusoví vodiči alebo klasickí autobusári??
Reply on: 2232S #86:
Asi je to lepšie riešenie ako nejaké SORky prípadne iné vozy
Vizuálne podobné
Hoc donekonečna tie trolejbusy sa nemôžu zachraňovať
od dnes spat na 40+61/15 az 40+61/17 vozy 3226 3228 3231.
Reply on: TomJ #83:
MBCC tam boli nasadené z dôvodu reko KV radiály pred 4 rokmi...
Predtým tam boli SORky...
Najlepšie by bolo dať tam asi Otokary, keďže tie majú väčšiu kapacitu ako SORka alebo Solaris .. ale tak lepšie Solaris ako žiaden autobus
Reply on: TomJ #83:
neviem no mozno to neni konecne riesenie este.
Reply on: 2232S #82:
Neviem, aký je reálny rozdiel v kapacite medzi MBCC a letiskovými Solarismi, ale tu sa uvádza, že 45 miest. Nezdá sa mi teda rozumné nasadzovať SU na linku 84, kde doteraz jazdili MBCC.
Reply on: juraj76 #69:
Tak od 02.04.2024 je zadelenie pre vozy 3226, 3228, 3231 je taketo : 32/7+84/8, 32/6, 93/12. a cez prazdniny : 96/9, 32/6, 96/4+96/8. a celodenkary na solarisoch SU18 maju nove cez skolsky rok :
84/8+32/4, 84/12.
Reply on: Petto #73:
a cudujes sa no vozy 3226 3228 a 3231 cez vikend neuvidis vonku.