VehiclesBuses › Solaris Urbino 10

Solaris Urbino 10
Solaris Urbino 10
Solaris Urbino 10

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris Urbino 10/III 2001 – 2005 2014 2014 5
2. Solaris Urbino 10/III 2006 – 2010 2015 2015 5
Total 2014 – 2015   10

Technical Data

Length 9940 mm
Width 2550 mm
Height over air conditioning 3150 mm
Height of floor 320 mm (1. a 2. dvere), 290 mm s kneelingom
340 mm (3. dvere)
Wheelbase 4800 mm
Doors 3
Number of seats 22 + 1
Number of standing places 53
Design load 75 + 1
Weight of unloaded vehicle 10150 kg (#2001 - 2005)
10200 kg (#2006 - 2010)
Engine Cummins ISB6.7E6 280B, Euro 6, naftový 6-valec
Continuous power output 204 kW / 2100 rpm
Piston displacement 6693 cm3
Maximum torque 1100 Nm / 1200 - 1800 rpm
Maximum speed 80 km/h
Transmission VOITH D 854.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová s integrovaným retardérom
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 75 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 132, tuhá, hnacia
Tyres 275/70 R 22.5
Air conditioner Eberspächer Sütrak AC 515 G2 III
Cooling capacity 18 kW
Heating capacity 18 kW

Photos

Vehicle catalogue

2001 2002 2003 2004 2005

2006 2007 2008 2009 2010

Legend and statistics

2001vehicle in service: 10 (100 %)
2002online: 5 (50 %)
2002today in service: 5 (50 %)
2001vehicle ot of service (more than 2 weeks): 2 (20 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 56.3 %, Monday to Friday 62 %

Currently in service on lines

57 / 1

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #43:
naposledy čo boli v správke dlhodobo tak 2002 (rozsypaný diferák) a 2005 (zadretý motor) .. aktuálne sú všetky SU10 pojazdné ale 2001-2005 sú v nečinnosti
ja si pametam ked Lubovi utrhli na 2002 motor vtedy nejazdil polroka jeho voz ....chalani na tom radi jazdili ale elektrikar sa mohol aj zblaznit...kabelaz tahali novu ,palubaky zamrzli furt....ale uz to porobili...skoda ,iveco kratke je hrkotalka
Reply on: Viko #42:
A ešte doplním, že podľa toho, čo sa tu písalo, vozom, ktoré boli dlhodobo odstavené, buď dali nový motor, alebo GO - upresnite, kto viete - takže sa do nich nedávno nemálo investovalo. Ich nevyužívanie je o to väčší hriech!
Reply on: Mhr1 #41:
Len doplním - Solaris má celý rám z nehrdzavejúcej ocele, čiže zub času by za tridsať rokov nahlodal skôr agregáty.
Reply on: Andrej #40:
To práve nie je šotodogma, ale prístup úradníkov, ktorí tomu prd rozumejú. Oni majú radi paušály typu maximálny vek, lebo zohľadňovať všetky ostatné parametre ako najazdené kilometre, investované opravy či GO + typ vozu/výrobca, je pre úradníka príliš zložité. Takže máš samozrejme pravdu, že menej najazdené km by mali automaticky predlžovať životnosť. Ale keďže zub času hlodá tiež a vozy nevydržia večne, mali by byť najstaršie vozy využité čo najviac, aby bolo ich vyradenie opodstatnené fyzicky i ekonomicky.
Reply on: Mhr1 #39:
Ak tieto autobusy nejazdia dosť kilometrov tak by im mali predĺžiť plánovanú životnosť, a nie že ich nebudú používať a potom ich vyradia lebo šotodogma tvrdí že autobus nemôže vydržať dlhšie než 12, prip 16 rokov. Ak bude trvať 30 rokov aby najazdili kilometre ktoré v normálnom podniku by vyjazdili po 18 rokoch, tak nech tu jazdia 30 rokov.
Na linky 77, 79 a 66 by sa hodili. Pokladám za nelogické nasadiť pri výpadku Rošerov vozy 24xx na a69 či a77. Tieto malé SU10 by sa tam hodili lepšie a ako píšu viacerí, keďže ich veľmi netreba, mali by sa vyjazdiť, aby ich nebolo škoda vyradiť. Takto dožijú státím a bez využitia, čo je nielen hriech, ale ekonomická škoda.
keď tieto malé hračky nemajú využitie cez deň, môžu ich požičať Petržalke na N91, N99 .. tam je 12m voz hlavne cez pracovné dni absolútne zbytočný
Reply on: Andrej #36:
Urbanway sa kupovali za Nesrovnala a za dost ineho teamu ludi. Teraz sme uplne dakde inde. Ci vtedy vobec daco planoval IvoN to pochybujem. Proste sa kupili UWAY10 ako nahrada tusim B 9.5 a hotovo.
Reply on: Petto #31:
A v DPB nedokážu predpovedať, aké linky v blízkej budúcnosti budú potrebovať zvýšenie kapacity? Až TOĽKO veľa ľudí od dodania Urbanwayov v meste nepribudlo.
Reply on: Cancer #32:
A čo, podľa teba treba najprv ojazdiť tie nové a potom tie staré?
Reply on: Cancer #32:
Lebo "to najstaršie čo máme" sú 9 ročné NP klimatizované vozidla, ktoré sú len 2 roky staršie než Iveca. Čiže pre cestujúcich je to v podstate to isté.
Reply on: S499.1023 #30:
To má akú logiku nechať hniť najnovšie vozidlá vo vozovni a miesto toho vypravovať to najstaršie čo máme a začať ich vypravovať až keď aj tie budú staré črepy?
Reply on: Andrej #29:
Prisla nova sila , nove vedenie, nove linkovanie,rusili linky. V 2017 jazdilo 10 Urbino, 24 UWAY a este aj plno BN9,5 a BN10,5 , no postupne sa pridavala kapacita na linkach tak midibusy stracali postupne vyznam. Ak su naozaj zbytocne, tak darovat/odpredat.
Reply on: Petto #28:
A ja vidím práve preto dôvod ich vypravovať.
Reply on: Petto #28:
Preco ma DPB tolko vela 10 m autobusov ze vobec nemusi vypravovat Urbina? Nepouzivat autobusy ktore nie su po zivotnosti lebo niekto nevedel naplanovat kolko 10 m autobusov budu potrebovat je dost ubohe.
Reply on: Mhr1 #26:
V danej kategorii su najstarsie tak nevidim dovod ich vypravovat ked je dostatok novsich UWAY10.
Reply on: Sor city #23:
Zo zastávky Bojnická sa vchádza do depa Jurajov dvor. Nie do depa Trnávka.
Neviete, prečo sú tieto autobusy vypravované tak málo? Dnes napríklad ani jeden. Pritom sú linky, kam by sa hodili viac ako o trochu väčšie Urbanwaye 10,5m. Myslím najmä linky 51, 66, 69, 77, 79, možno aj 57 a 139? Nemajú nižšiu spotrebu ako Urbanwaye? Sú neobľúbené medzi vodičmi? Čo je príčinou ich nízkeho nasadzovania?