VehiclesTrolleybuses (Trackless Trolleys) › Škoda 30 Tr SOR

Škoda 30 Tr SOR for Banská Bystrica tested in Bratislava
Škoda 30 Tr SOR
Škoda 30 Tr SOR
Škoda 30 Tr SOR
Škoda 30 TrDG SOR
Škoda 30 TrDG SOR

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda 30 Tr SOR 6001 – 6015 2013 – 2014 2014 15
2. Škoda 30 TrDG SOR 6101 2014 2014 1
3. Škoda 30 TrDG SOR 6102 – 6115 2015 2015 14
4. Škoda 30 Tr SOR 6016 – 6035 2015 2015 20
Total 2013 – 2015   50

Technical Data

Length 12180 mm
Width 2550 mm
Height 3400 mm
Height of floor 360 mm
320 mm (nástupná hrana dverí) / 240 mm (s kneelingom)
Wheelbase 6180 mm
Doors 4
Number of seats 32 + 1 + 2
28 + 1 + 2 (s APU)
Number of standing places 62
32 (s APU)
Design load 94 + 1 + 2
60 + 1 + 2 (s APU)
Weight of unloaded vehicle 10680 kg
12780 kg (s APU)
Gross vehicle weight 17550 kg
17270 kg (s APU)
Motor control Škoda Electric SJ 3.1, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/280 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení
Engine Škoda Electric 4 ML 3444 K/4, trojfázový asynchrónny
APU: KIRSCH APU 100 DIPME - dieselový štvorvalcový motor Iveco NEF N40ENT (Euro 5, 118 kW / 2700 rpm) s elektrickým generátorom PME 250 s nom. výkonom 100 kW / 700 V DC
Continuous power output 160 kW
Number of motors 1
Total power output 160 kW
Maximum speed 65 km/h
Steering wheel RBL C 500V, s hydraulickým posilňovačom
Axles predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: ZF AV 132 II/80, portálová, hnacia
Tyres 285/70 R 19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (zadná náprava)
Air conditioner Eberspächer Sütrak AC 515 G2
Cooling capacity 22 kW

Photos

Vehicle catalogue

6001 6002 6003 6004 6005 6006 6007 6008 6009 6010 6011 6012 6013 6014 6015

6101

6102 6103 6104 6105 6106 6107 6108 6109 6110 6111 6112 6113 6114 6115

6016 6017 6018 6019 6020 6021 6022 6023 6024 6025 6026 6027 6028 6029 6030 6031 6032 6033 6034 6035

Legend and statistics

6001vehicle in service: 50 (100 %)
6002online: 23 (46 %)
6002today in service: 32 (64 %)
6015vehicle ot of service (more than 2 weeks): 5 (10 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 59.4 %, Monday to Friday 64.6 %

Currently in service on lines

45 / 1
64 / 1 2 3

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nemôžu spojiť 2 30Tr s APU prdelami proti sebe a urobiť PX model ako T3? Bola by aspoň zachovaná kapacita a ako bonus lepšia trakcia lebo 2 poháňané podvozky 🤣😂😂🤣 (scifi)
Reply on: Solider #72:
To majú zjavne ukotvené v hlave ešte z čias ČKD-Kremnica a K+M-Kremnica, že najlepšia výhybka je žiadna výhybka.
Reply on: Dadino #71:
O pozitívnom vplyve nového stavebného zákona celkom pochybujem - krokov povoľovania zostalo stále veľa, akurát sa inak volajú 😀
Reply on: Solider #73:
No to som myslel, že bude víkendová výluka iba spoločná. Keď budú napájať tú časť Prievozskej, ktorá ja aktuálne rozkopaná a káble na stožiaroch predpripravené na zapojenie. Tak ju budú musieť aj pozapájať a predpokladám, že to v noci ani za bežnej premávky nebudú robiť. Jedine, že by som sa mýlil. 🤔 😁
Reply on: Dadino #71:
A prečo by mala byť Gagarinova vypnutá spolu s Mierovou? Však na Mierovej už budú nové káble.
Reply on: S499.1023 #70:
Teraz to je prejazdné, ale treba prekladať na 2x v smere na DH, čo vždy všetci ocenia pri odklone cez Mierovú, najmä ak prší. Zaujímavé je, že za tie roky sa to nepodarilo normálne zapojiť výhybkami.
Reply on: TomJ #68:
Kramáre zrejme nebudú toto leto keďže tak ako spomenul Solider, tie schvaľovacie procesy sú extrémna fraška v tomto štáte. Uvidíme či tomu pomôže nový stavebný zákon, ktorý sa ale žiaľ stále len odkladá. Ako ale čítam tu na na IMHD, tie trate sú viacmenej všetky pripravené k vydaniu územka a teda niektoré už ho majú takže nádej na nejaké začatie niektorej trate tu je. Čo sa týka Dolných honov tam by mala byť cca mesačná výluka ako aj na Mierovej. Tá by mala byť počas leta. Otázne je odkiaľ bude výluka či vôbec nejaký tro***us bude chodiť už na Hraničnej. Vzhľadom na to, že napájacie káble sa robia už až pred Ružovou dolinou tak zrejme bude nejaká víkendová výluka, ktorá sa dotkne ešte 42, 71, 72 a následne bude na Gagarinke samostatná výluka pre 71, 72 keďže terčíky na X71 pribudli tuším len po Prievozskú.


Každopádne je fakt, že počas výstavby a rekonštrukcie týchto tratí budú dosť dlhý čas odstavené ešte ďalšie vozy takže trebalo by s tým niečo robiť nech sa točia vonku lebo potom to dopadne jak dlho odstavené 6841-6845 a keď ich vytiahli na 71 namiesto 24m tak tie vozy smrdeli stuchnute, že sa tam dýchať nedalo. 😐
Reply on: Solider #69:
Však to bol pôvodný stav po vybudovaní Haharinovej. Potom to bolo odpojené ale s prekladaním zjazdné, potom to odpojili od napájania a totálne to zdevastovali až s tou odbočkou od Cintorína Vtedyružinov na Haharinku.
Reply on: TomJ #68:
Rekonštrukcia trolejbusovej trate na Kramároch ešte nemá vydané povolenia, ani vysúťaženého zhotoviteľa, čiže pravdepodobnosť, že sa bude robiť niečo toto leto je nula percent. Na Dolné hony by mala byť nejaká výluka s X71, ale neviem, či bude trať z Mierovej dočasne zapojená do Popradskej a 71/72 odklonom cez Mierovú, ale dávalo by to zmysel.
Reply on: Solider #67:
Výluka na Kramároch má byť toto leto? Tuším je plánovaná aj nejaká výluka na Dolné Hony. Takže cez leto bude fakt väčšina vozov stáť.
Naozaj by teraz mohli dať kĺby na 60, aspoň v PD. A striedať vozy, aby sa každý dostal aspoň raz za týždeň von. Nie, že teraz polovicu odstavia na polroka alebo aj dlhšie a potom bude problém spojazdniť ich.
Reply on: TomJ #65:
Trolejbusová trať sa postaví oveľa rýchlejšie ako električková trať, akurát tie administratívne procesy prebiehajú neskutočne pomaly a podľa mňa je obrovská hanba, že taký doslova priblblý projekt sa ťahá pomaly štvrtý rok len na tom, aby vôbec dostal územné rozhodnutie.

Keď už počítaš vozy, tak počas výluky na Kramároch bude to číslo premávkových vozidiel ešte nižšie, tam predpokladám príde k rozdeleniu liniek 42 a 49 a autobusové X-ky budú len v časti trasy. Osobne pochybujem, že by degeše zvládli Kramáre a pochybnosti mám aj o pravidelnej premávke na Grófsku nivu, asi niektorí zabudli, v akom stave tie vozy sú a ako vyzerala ich premávka počas letných mesiacov (prehrievanie, zapečené motory, atď).
Reply on: TomJ #65:
Neplánujú sa dať voľné 31tr na 60?
Reply on: Dadino #63:
Ak sa bude TT v Mlynskej doline stavať takou rýchlosťou ako električka v Petržalke, tak sa nám dovtedy tie 31tr aj rozpadnú. V lete, keď zvykne byť aj 47 krátka, tak bude jazdiť asi len 20 vozov zo 70.
Problém je, že nie sú peniaze a vodiči na rozširovanie výkonov, lebo v opačnom prípade by sme vedeli hneď využiť viac vozov napríklad obnovením 208, posilnením intervalu. Degese by mohli ísť na 49 na Grofsku nivu, prípadne aj 45 k Tescu Lamač.
Reply on: Dadino #63:
S 31tr treba ratat zrejme dlhodobo stale aj na L71 par ks. 🤓 A to sa tu dakto dušoval ze denne treba 13 na L71 a 3 budu volne, nech idu na L72 😁
Inak všetci sa rozhorčovali, že koľko 31Triek nám stojí keďže ich nemajú kam vypravovať momentálne. Mňa by ale zaujímalo čo bude s týmito 30Tr/DG. Veď pokiaľ viem tak sa neplánuje žiadna tbus linka kde by sme vedeli dať krátke vozy a predĺženie 49 na GN keď pojme 2-3 vozy naviac tak furt a stále nám tu ostáva polovica krátkych vozov nazvyš. Ja som počul už dávno klebety o odpredaji pár ks a vtedy som tvrdil, že je to hlúposť no jak tak teraz pozerám tak máme celkom dosť veľkú rezervu a obávam sa, či to tým vozom bude prospievať, že budú zasahovať do premávky veľmi nepravidelne. U tých 31Tr to je dočasné kým sa spraví trať Riviéra okej tam to chápem ale tu to nemá nejakú budúcnosť či? 🙂
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Public Transport #59:
Tá predĺžená 49 by nielen zlepšila spojenie na Grófsku nivu, ale tiež by aj udržiavala agregát v degešoch v prevádzkyschopnom stave, pretože keď sa ten agregát nebude pravidelne používať, tak ho už možno ani nepôjde naštartovať v prípade nejakej výluky.
Reply on: Public Transport #59:
Tak sa aj uvažovalo dlho. Každý druhý spoj mal ísť na GN kým sa postaví trať. Je ale pravda, že už som o tom dlho nič nepočul takže boh vie, či sa to splní.
Reply on: Public Transport #59:
Cez víkend áno
Cez týždeň by bolo posilnenie ráno z intervalu 15 na 12 minút ..
Ono by to mohli byť celodenné spoje ktoré chodia k NUSCH, len po 19 by to museli byť spoje od NOU
Public Transport

Public Transport

Bolo by super ak by každá druhá 49 išla na Grófsku nivu, ponúkla by lepšie spojenie ako 66. Len neviem ako je na tom DPB s počtom trolejbusárov..