Malé zájazdové autobusy Čavdar C-51 vyrábal na podvozkoch nákladného automobilu Avia A31 bulharský výrobca autobusov Čavdar v meste Botevgrad v rokoch 1983 až 1994. Autobusy sa dodávali aj do bývalého Československa, pričom ich zakúpili aj niektoré dopravné podniky. V roku 1989 zakúpili vtedajšie Dopravné závody hlavného mesta SSR Bratislavy dva tieto autobusy pre potreby koncernovej organizácie Investor dopravných stavieb (IDOS).
Na podvozku ľahkého nákladného automobilu Avia A31 postavili karosériu z oceľových profilov, zvonku oplechovanú. Okná osadili do gumových profilov. Predné čelo bolo odvodené od midibusu Setra S 80, keďže výrobca mal zakúpenú licenciu na karosérie Setra. Naftový motor umiestnili v prednej časti vozidla pri vodičovi. Nástup a výstup cestujúcich zabezpečili jedny ručne otvárateľné jednokrídlové dvere v pravej bočnici. V interiéri osadili pre cestujúcich pohodlné zájazdové čalúnené sedadlá prevažne v usporiadaní 2 + 1. Nad sedadlami umiestnili sieťky na uloženie príručnej batožiny. Osvetlenie interiéru zabezpečili malými stropnými žiarovkovými svietidlami. Vetranie interiéru vyriešili posuvnými časťami bočných okien a jednou strešnou klapkou.
Prevádzka
Oba autobusy boli zaradené pod stredisko cestných motorových vozidiel, neboli teda využívané na bežnú linkovú a zájazdovú dopravu.
Vyraďovanie a likvidácia
Autobusy boli vyradené v roku 1995 a následne boli odpredané. Vozidlo BAA 89-00 odkúpilo bratislavské Združenie Kittsee, ktoré si jeho prevádzku od septembra 1995 počas ďalších školských rokov (minimálne do roku 1999) objednávalo u DPB. Autobus prepravoval školopovinné deti z Bratislavy do školy v Kittsee a späť.