Dopravu diaľkových osobných vlakov na elektrickej železnici Viedeň - Bratislava v medzimestskom úseku Gross Schwechat - Kopčany elektrifikovanom striedavou trakčnou sústavou 15 kV 16⅔ Hz zabezpečovali lokomotívy radu Ewp na striedavý prúd, ktoré vyrobila Vagónka v Grazi s elektrickou výzbrojou viedenskej firmy AEG Union v počte 6 kusov v roku 1913. Keďže krátky dvojkilometrový úsek so striedavou sústavou ležal aj na uhorskej časti trate (úsek hranica pri Bergu - depo a výmenná stanica Kopčany) jednu z týchto lokomotív vlastnila aj spoločnosť POHÉV (v preklade Lokálna elektrická železnica Bratislava - zemská hranica). Zvyšných 5 lokomotív Ewp bolo vo vlastníctve spoločnosti LWP (Lokalbahn Wien - Pressburg), pričom v roku 1916 táto spoločnosť dokúpila ešte ďalšie dve lokomotívy tohto radu. Označenie Ewp znamená Elektrische Wechselstrom Personenzuglokomotive (elektrická lokomotíva na striedavý prúd pre osobné vlaky).
Lokomotívy radu Ewp sa používali na ťahanie osobných vlakov pozostávajúcich maximálne z piatich vozňov.
Hoci lokomotíva Ewp 6 patrila spoločnosti POHÉV, až do roku 1919 bola deponovaná v depe Gross Schwechat, kde prebiehala aj jej údržba. Po rozpade Rakúska - Uhorska a vzniku Československa sa táto lokomotíva presunula do depa Kopčany. Zaujímavosťou je, že v rokoch 1919 - 1925 išlo o jedinú lokomotívu pre striedavú trakčnú sústavu 15 kV 16⅔ Hz, ktorá sa nachádzala v Československu.
Vyraďovanie a likvidácia
Po prestavbe úseku Kopčany - hranica pri Bergu na jednosmernú trakčnú sústavu s napätím 550 V stratila lokomotíva Ewp 6 využitie a v roku 1925 bola odpredaná Rakúskym spolkovým dráham.