Pokusom o zachytenie trendu výroby komfortných zájazdových autokarov vo vysokomýtskej Karose na prelome 80-tych a 90-tych rokov bolo nadviazanie spolupráce s maďarským Ikarusom, ktorý v tom čase produkoval moderné turistické a zájazdové autobusy radu 300. Zo vzájomnej spolupráce vznikol autobus Karosa - Ikarus 366 s mierne upravenou karosériou Ikarusu 365 na podvozku známej linkovej Karosy C 734. Spolupráca Karosy a Ikarusu trvala len krátko a po výrobe necelej dvadsiatky autobusov bola ukončená. Dva z týchto autobusov pre zájazdovú dopravu zakúpil aj bratislavský dopravý podnik.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa - Ikarus 366.10B
1642 – 1643
1991
1991
2001
2
Spolu
1991
2
Technické parametre
Dĺžka
11200 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3340 mm
Výška s klimatizáciou
3590 mm
Rázvor
5600 mm
Počet dverí
2
Počet miest na sedenie
40 + 2
Celkový počet miest
40 + 2
Celková hmotnosť
15520 kg
Motor
LIAZ ML 637 M 12A, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom
Pohodlie cestujúcich zabezpečovali vysoké polohovateľné čalúnené sedadlá, autobusy boli vybavené aj video systémom, dávkovačom teplých nápojov a chladničkou. Tepelnú pohodu vo vozidle zabezpečovala strešná klimatizačná jednotka.
Prevádzka
Oba autobusy boli využívané výlučne na zájazdovú dopravu.
Vyraďovanie a likvidácia
V roku 2001 boli obe vozidlá spolu s ostatnými zájazdovými autobusmi dopravného podniku prevedené do novovzniknutej spoločnosti Zájazdy Bratislava, ktorá ich zakrátko v roku 2003 predala ďalším dopravcom, pričom oba autobusy slúžili ďalej ešte minimálne desaťročie.