Úvod

V roku 1954 vznikli v dielňach DPMB štyri elektrické motorové vozne označené číslami 7 - 10. Na pôvodných rámoch električiek Ganz #21 - 30 (neskôr #1 - 10) z roku 1912 boli postavené nové skrine podľa vzoru vtedy najnovších električiek Tatra Studénka #51 - 65, resp. 6MT. Repasovaná výzbroj s motormi Siemens bola použitá z pôvodných vozidiel Ganz.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. DPMB 7 – 10 1954 – 1955 1955 1961 – 1965 4
Spolu 1954 – 1955   4

Technické parametre

Dĺžka cca 9500 mm
Dĺžka so spriahadlami 10000 mm
Šírka 2160 mm
Pohotovostná hmotnosť 11000 kg
Elektrická výzbroj Ganz
Motor Siemens D 491
Výkon motora 26,5 kW / 625 rpm
Počet motorov 2
Celkový výkon 53 kW

Prevádzka

Električky vlastnej stavby #7 - 10 premávali výlučne na linke 6 z Karlovej Vsi do Petržalky. Jazdili len samostatne bez vlečných vozňov. Jeden z vozňov slúžil po vyradení z osobnej prevádzky ako pracovný do roku 1965 pod číslom 153.

Vyraďovanie a likvidácia

Pre problémy s pevnosťou uchytenia karosérie vozidla na rám boli po zastavení premávky cez Starý most v roku 1961 napriek nízkemu veku vyradené a zošrotované vozidlá #7, 8 a 9, okrem jednej skrine, ktorá slúžila od roku 1962 ako prístrešok v rekreačnom stredisku DPMB v Borinke. Pracovný voz #153 (ex #10) zlikvidovali v roku 1965.

Katalóg vozidiel

7 8 9 153

Legenda a štatistika

7vyradené vozidlo: 4 (100 %)
153technologické vozidlo: 1 (25 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
10 153od 1960

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.