VozidláAutobusy › Karosa LC 735 & Karosa LC 736

Karosa LC 735.20
Karosa LC 736.00 #1619 v stave pred koncom prevádzky

Úvod

Autobus Karosa LC 735 z továrne Karosa Vysoké Mýto bol medzimestský autobus určený na prepravu sediacich cestujúcich na dlhšie vzdialenosti. Od neho bol odvodený aj autokar LC 736 so zvýšeným pohodlím. Karosy LC 735 a LC 736 sa sériovo vyrábali od roku 1983 do polovice 1990-tych rokov. Bratislavský dopravný podnik nakúpil v rokoch 1983 - 1991 tieto vozidlá na nepravidelnú zájazdovú dopravu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa LC 735.00 1612 – 1613 1983 1983 1990 – 1992 2
2. Karosa LC 735.00 1614 – 1616 1984 1984 1991 – 1992 3
3. Karosa LC 735.00 1617 – 1618 1985 1985 1991 – 1992 2
4. Karosa LC 736.00 1619 – 1620 1985 1985 1992 2
5. Karosa LC 735.00 1621 1986 1986 1993 1
6. Karosa LC 736.20 1630 1987 1987 2001 1
7. Karosa LC 735.20 1631 1988 1988 2001 1
8. Karosa LC 735.40 1635 – 1636 1989 1989 2001 2
9. Karosa LC 735.1011 1637 – 1639 1990 1990 2001 3
10. Karosa LC 736.1014 1640 – 1641 1991 1991 2001 2
Spolu 1983 – 1991   19

Technické parametre

Dĺžka 11055 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 890 mm
Rázvor 5600 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 44 + 1
Celkový počet miest 44 + 1
Pohotovostná hmotnosť 9900 kg (LC 735)
10100 kg (LC 736)
Celková hmotnosť 14180 kg (LC 735)
14380 kg (LC 736)
Motor LIAZ ML 635, naftový, vodou chladený, nepreplňovaný 6-valec s priamym vstrekovaním (735.00, 736.00)

LIAZ ML 636, naftový, vodou chladený, preplňovaný 6-valec s priamym vstrekovaním (735.20, 736.20)

LIAZ ML 637, naftový, vodou chladený, preplňovaný 6-valec s priamym vstrekovaním (735.40, 735.1011, 736.1014)
Výkon motora 148,5 kW / 2100 rpm (ML 635)
152 kW / 2000 rpm (ML 636)
189 kW / 2000 rpm (ML 637)
Objem motora 11940 cm3
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka Praga 5P 80, mechanická synchronizovaná, 5-stupňová
Riadenie Technometra 712 HRSB-350-6-01, hydraulické monoblokové servoriadenie
Nápravy predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: RÁBA A 018.41, tuhá s dvojstupňovou redukciou, hnacia (735.00, 736.00)
zadná: RÁBA A 007.20, tuhá, jednostupňová, hnacia (735.20, 736.20)
zadná: RÁBA A 009, tuhá, jednostupňová, hnacia (735.40, 735.1011, 736.1014)
Pneumatiky 10,00 R 20
295/80 R 22,5

Fotografie

Opis

Karoséria bola polosamonosného typu zostavená na oceľovom ráme, zvonka oplechovaná hladkými plechmi. Strop a bočnice pokrýval umakart, podlahu guma. Cestujúcim slúžili dvoje výklopné elektropneumaticky ovládané dvere, vpredu dvojkrídlové, vzadu jednokrídlové. V interiéri umiestnenili do vyvýšeného priestoru sklápacie sedadlá v usporiadaní 2 + 2 s chodbičkou uprostred a vzadu jedno päťsedadlo. Na oknách boli záclonky, nad sedadlami police so sieťkami (LC 735) resp. police s pevným dnom (LC 736) na odkladanie príručnej batožiny. Vetranie bolo zabezpečené v type LC 735 posuvnými časťami bočných okien a tromi axiálnymi a jedným výklopným vetrákom na streche vozidla. V type LC 736 vetranie okrem bočných okien a strešného výklopného vetráku zabezpečovali dva strešné náporové vetráky umiestnené v zadnej časti s rozvodom vzduchu nad každé sedadlo. Cestujúcim v type LC 736 boli k dispozícii bodové svietidlá nad každým sedadlom. Pracovisko vodiča nebolo oddelené od priestoru pre cestujúcich. Pod podlahou bol umiestnený batožinový priestor dostupný výklopnými poklopmi v bočniciach. Štandardne sa pre tieto vozidlá používal žlto-biely náter.

Úpravy

Autobusy dostávali nátery v rôznych farebných kombináciách.

Prevádzka

Karosy LC 735 a LC 736 sa používali výlučne v nepravidelnej zájazdovej doprave.

Vyraďovanie a likvidácia

Vozidlá z prvých piatich dodávok boli vyradené postupne v rokoch 1990 až 1993. Nahradené boli novými vozidlami Karosa LC 735/736 a tiež inými luxusnejšími zájazdovými autobusmi. Posledné existujúce vozidlá (#1631, 1635 - 1641) boli v roku 2001 prevedené do novovzniknutej spoločnosti Zájazdy Bratislava, s. r. o., vozidlo #1638 bolo následne odpredané súkromnému majiteľovi.

Katalóg vozidiel

1612 1613

1614 1615 1616

1617 1618

1619 1620

1621

1630

1631

1635 1636

1637 1638 1639

1640 1641

Legenda a štatistika

1612vyradené vozidlo: 19 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.