V roku 1949 bol medzi niekoľkými ojazdenými autobusmi odkúpenými od pražského dopravného podniku aj nemecký autobus Deutz Diesel. Tento zabavený autobus odovzdala pražskému dopravnému sovietska Červená armáda po skončení 2. svetovej vojny v júli roku 1945. Po oprave a prestavbe karosérie bol v Prahe v decembri 1945 zaradený do premávky s #150. V Bratislave dostal autobus číslo 48. Dodnes sa však nepodarilo zistiť, či išlo o ten istý autobus Deutz, z dôvodov rozporných údajov v historických záznamoch.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Deutz F6M 317
48
1938
1949
1953
1
Spolu
1938
1
Technické parametre
Dĺžka
11100 m
Celkový počet miest
90 + 1
Pohotovostná hmotnosť
9430 kg
Celková hmotnosť
16630 kg
Motor
Deutz F6M 317, naftový 6-valec, chladený vodou
Výkon motora
93 kW / 2000 rpm (125 HP / 2000 rpm)
Objem motora
11540 cm3
Opis
Bol to veľký trojnápravový autobus s kapacitou do 90 cestujúcich. Už v Prahe pred zaradením do premávky prešiel prestavbou. Keďže autobus bol vyrobený v roku 1938, motor bol ešte umiestnený vpredu pod kapotou mimo interiéru. Vozidlo malo červeno-krémový náter.
Prevádzka
Do premávky v Bratislave sa autobus zaradil 16. marca 1949. Autobus Deutz však v Bratislave jazdil len 4 roky. Už v roku 1953 bol uvedený medzi autobusmi, ktoré podnik označil ako nehospodárne, a preto sa mohli presunúť do iných miest. Za miesto jeho nového pôsobiska bol vybraný Poprad, nakoniec však skončil v Nitre.