Nedostatok autobusov po 2. svetovej vojne sa dopravný podnik rozhodol v roku 1949 riešiť aj nákupom vyradených vozidiel z pražského dopravného podniku. Okrem iných šlo aj o značne zastaralé autobusy Praga VT-6, ktoré boli vyrobené už v roku 1932 a v Prahe vyradené v roku 1944, preto predtým než sa zaradili do premávky, podstúpili opravu v podniku Karosa. O podrobnostiach opravy sa však v Karose nezachovali žiadne známe záznamy, pravdepodobne však dostali karosérie podobné autobusom Praga NDO.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Praga VT-6
6 – 8
1932
1950
1953
3
Spolu
1932
3
Technické parametre
Dĺžka
~ 9335 mm (s pôvodnou karosériou)
Šírka
~ 2300 mm (s pôvodnou karosériou)
Výška
~ 2760 mm (s pôvodnou karosériou)
Rázvor
5175 mm, 1250 mm
Počet miest na sedenie
~ 25 (s pôvodnou karosériou)
30 (s novou karosériou)
Počet miest na státie
~ 32 (s pôvodnou karosériou)
30 (s novou karosériou)
Celkový počet miest
~ 57 (s pôvodnou karosériou)
60 (s novou karosériou)
Motor
Praga VT6, benzínový 6-valec
Výkon motora
62,5 kW / 2000 rpm
Objem motora
7800 cm3
Prevodovka
manuálna, 4-stupňová
Zapaľovanie
Bosch
Nápravy
predná: Praga
zadné: Škoda (výkyvné polonápravy)
Pneumatiky
10,00-20
Opis
Autobusy Praga VT-6 boli veľké trojnápravové autobusy. Keďže v čase zakúpenia mali autobusy už takmer 20 rokov, objednali sa pre ne nové karosérie v podniku Karosa. Ako však vyzerali nie je známe. Pôvodne mali tieto autobusy kapacitu 60 cestujúcich, rovnaká kapacita bola udávaná aj po výmene karosérie.
Prevádzka
Vozidlá boli po oprave v závode Karosa Jaroměř dodané do Bratislavy vo februári 1950.
Vyraďovanie a likvidácia
Prevádzka týchto autobusov v Bratislave však netrvala dlho. Už v roku 1953 boli označené ako nehospodárne, ktoré sa môžu presunúť do iných miest. Autobus #7 mal skončiť v Trnave a #8 v Piešťanoch. Dve vozidlá boli nakoniec presunuté do Nitry a jedno do Piešťan.