Trolejbus Škoda 24 Tr Irisbus bol prvým nízkopodlažným trolejbusom v uliciach Bratislavy. Vozidlo vzniklo zabudovaním elektrickej výzbroje Škoda do autobusovej karosérie Karosa Citybus (Renault Agora). Prototyp tohto trolejbusu vybavený aj pomocným diesel-elektrickým agregátom sa v Bratislave prezentoval na prelome augusta a septembra 2004 v súvislosti s pripravovanou výstavbou trolejbusovej trate na Dlhé diely a hľadaním vhodného vozidla s kombinovaným pohonom pre túto trať. Druhým trolejbusom tohto typu, avšak už s karosériou Karosa Citelis, ktorý sa ukázal v bratislavských uliciach bolo prešovsko vozidlo #701, na ktorom prebiehala v júli až októbri 2006 homologizácia pre slovenský trh. Toto vozidlo už nebolo vybavené pomocným diesel-elektrickým agregátom. Cestujúci sa mohli odviezť iba prvým spomínaným trolejbusom.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Škoda 24 Tr Irisbus
999
2003
2004
2004
1
2.
Škoda 24 Tr Irisbus
701
2006
2006
2006
1
Spolu
2003 – 2006
2
Technické parametre
Dĺžka
11990 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3500 mm
Výška podlahy
320 mm (1. dvere)
330 mm (2. a 3. dvere)
Počet dverí
3
Počet miest na sedenie
30 + 1
Počet miest na státie
69
Celkový počet miest
99 + 1
Celková hmotnosť
18000 kg
Elektrická výzbroj
Škoda Electric, založená na IGBT tranzistoroch, s rekuperáciou
Prototyp Škody 24 Tr Irisbus s plzenským evidenčným číslom 999 sa na trolejbusových linkách s cestujúcimi testoval 4. až 7. septembra 2004. Zaujímavosťou bolo jeho nasadenie na autobusovú linku č. 63 z Trnávky do Lamača, pričom časť trasy išiel ako trolejbus, v časti mimo trolejového vedenia využil pomocný diesel-elektrický agregát. Dňa 2. septembra 2004 bol prezentovaný verejnosti a novinárom na Námestí SNP.
Prešovské vozidlo #701 počas svojho pobytu v Bratislave do premávky s cestujúcimi nezasiahlo.