Nízkopodlažné trojnápravové autobusy MAN A26 Lion's City LL (NL 363/D28/15M) si Zájazdy Bratislava zaobstarali po ich vstupe na mestské linky DPB prenájmom od Albusu Bratislava. Vozidlá pochádzajú z osemkusovej série z roku 2005 vyrobenej pre rakúskeho dopravcu Dr. Richard (#R1654 - R1661), ktorý ich prevádzkoval na viedenských linkách MHD.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
MAN A26 Lion's City LL
R1656, R1660 – R1661, R1658 – R1659, R1654
2005
2008
2009
6
Spolu
2005
6
Technické parametre
Dĺžka
14705 mm
Šírka
2500 mm
Výška s klimatizáciou
2940 mm
Výška podlahy
320 mm (1. dvere)
330 mm (2. a 3. dvere)
možnosť zníženia o 80 mm
Rázvor
6900 mm / 1700 mm
Počet dverí
3
Počet miest na sedenie
42 + 1
Počet miest na státie
96
Celkový počet miest
138 + 1
Celková hmotnosť
24730 kg
Motor
MAN D 2866 LUH 52, Euro 4, ležatý naftový radový 6-valec s CRTec filtrom
Výkon motora
265 kW / 1900 rpm
Objem motora
11967 cm3
Krútiaci moment motora
1700 Nm / 900 - 1300 rpm
Prevodovka
ZF Ecomat 6 HP 602C, automatická, 6-stupňová (R1654 - R1660)
VOITH D 864.5, automatická, 4-stupňová (R1661)
Nápravy
predná: MAN VOK-07-B, tuhá, s kotúčovými brzdami a stabilizátorom, zaťaženie 7200 kg
stredná: MAN HONP 13100, portálová, hnacia, s kotúčovými brzdami, zaťaženie 13000 kg
zadná: MAN NOL-07-B, vlečená, podmienene riadená s elektrohydraulickým ovládaním, kotúčové brzdy, zaťaženie 7200 kg
Samonosnú karosériu trojnápravového nízkopodlažného autobusu zvonka oplechovali. Bočné tónované sklá a zadné sklo osadili technológiou lepenia. V pravej bočnici osadili trojicu dovnútra sa otvárajúcich dvojkrídlových dverí s elektropneumatickým pohonom. V interiéri osadili plastové sedadlá s textilným poťahom s logom rakúskeho dopravcu Dr. Richard, v zadnej časti ich umiestnili na vyvýšený schodík. Priestor pre kočíky a invalidný vozík umiestnili oproti druhým dverám. Nakladanie a vykladanie invalidného vozíka uľahčili výklopnou plošinou pri druhých dverách. Tzv. pokľaknutie vozidla umožňuje znížiť nástupnú hranu v zastávke o 60 mm. Vetranie interiéru zabezpečili klimatizačnou jednotkou Konvekta HKL 500 a núteným vetraním, na streche tiež osadili dva výklopné vetráky slúžiace aj ako núdzové východy. Tepelnú pohodu v chladnejšom období zabezpečuje nezávislé kúrenie Webasto Thermo 350. Výkonný naftový motor umiestnili naležato pod podlahou v zadnej časti vozidla. Autobus vybavili dvomi natáčacími nápravami a strednou poháňanou nápravou. Vozidlá nalakovali kombináciou červenej a sivej farby s bielou strechou. Vozidlá vybavili optickým informačným systémom GORBA s LCD displejmi.
Úpravy
Pred zaradením do premávky bol do vozidiel nainštalovaný tarifný systém, palubný počítač a rádiostanice DPB. Optický informačný systém sa v Bratislave začal využívať až v septembri 2008.
Prevádzka
Prvé tri vozidlá sa na linky DPB zaradili postupne od 10. mája 2008 ako záložné vozidlá. Ďalšie vozidlá začali jazdiť v druhej polovici augusta 2008.
Vyraďovanie a likvidácia
Všetky vozidlá dojazdili na konci novembra 2009 po tom, ako spoločnosti Zájazdy Bratislava a Albus Bratislava ukončili svoje dopravné činnosti.