Trolejbusom z overovacej série boli krátko po dodaní vymenené hranaté smerovky za oblé, pretože pôvodné nebolo dostatočne vidieť. Oblé smerovky dostali aj niektoré vozy zo sérií 14 Tr 01 - 14 Tr 05. Vozidlám z rokov 1982 a 1983 boli zrušené okienka, resp. presklené priestory nad dverami zaplechovaním po vzore neskorších sérií.
Vozidlám prvých dvoch sérií boli vymieňané pôvodné poruchové a pre údržbu atypické nápravy Rába 018 za typ Rába 118 používaný pri neskorších trolejbusoch 14 Tr.
Zásadnejšou úpravou u trolejbusov 14 Tr 01 (len u vozidiel z rokov 1982 - 1983) bolo zosilnenie karosérie zväčšením nosných stĺpikov pri predných a zadných dverách (a súmerne aj na ľavej strane vozidla) u výrobcu v druhej polovici 1980-tych rokov. Overovacej série sa táto zmena nedotkla a tak bola práve pre neopraviteľnosť poddimenzovanej karosérie vyradená.
Prvé série v Bratislave dostali na predné čelo pod čelné sklo presklenú linkovú orientáciu, ktorá bola neskôr demontovaná. Vozidlám sérií z rokov 1982 - 1985, ktoré prežili vyraďovanie (#6206, 6207, 6216, 6219, 6222 a 6226), bola dodatočne nainštalovaná kabína podľa vzoru novších trolejbusov. Tieto vozidlá zároveň dostali úpravu smeroviek rovnakú ako mala séria 14 Tr 08/6 a novšie. Po zmene formátu bočných linkových tabúľ, ktoré boli pôvodne menšie a dlhšie a umiestnené v spodnej časti prvého okna, boli vozidlám na ne na druhom okne v hornej časti namontované držiaky. Rovnakú úpravu dostali aj neskoršie vozidlá dodávané s držiakmi tabúľ v spodnej časti posledného okna ešte pred zaradením do premávky. Pre vozidlá s rokom výroby 1987 a mladšie boli začiatkom 1990-tych rokov zakúpené držiaky na veľké označenie čísla linky (tzv. kalendár) za predné sklo.
Na výcvik vodičov boli postupne upravené vozidlá #8142 (ex 6208), #8144 (ex 6309) a #8145 (ex 6315), pričom trolejbus #8142 dostal aj inverzný náter. V roku 2007 dostalo vozidlo #8144 po oprave transparenty BUSE a oranžový náter.
Od mája 1996 sa trolejbusy po veľkých prehliadkach lakovali v nových bratislavských farbách - v kombinácii bielej, červenej a tmavosivej (niekoľko trolejbusov po oprave v Zlíne malo bledosivú farbu). V rokoch 2003 a 2004 dostali trolejbusy #6276, 6283, 6286 a 6305 po oprave náter v pôvodnej farebnej kombinácii. Ako posledné v pôvodných farbách dojazdili v roku 2007 vozidlá s obnoveným náterom #6276 a 6283. Celoplošná reklama sa na tieto trolejbusy umiestňovala len zriedkavo (#6215, 6228, 6242, 6248, 6289, 6296 a 6302). Od roku 2006 sa na niektoré modernizované vozidlá 14 TrM aplikoval červený náter Bratislava - Little Big City. Neskôr ho dostali aj vozidlá 14 Tr #6308 a 6289. V ďalšom období sa červeným náterom lakovali vozidlá po generálnych opravách a niektoré aj v rámci stredných prehliadok, pričom nálepky Little Big City sa už na vozidlá nelepili.
Do roku 2002 vozidlá prechádzali veľkými prehliadkami v domácich dielňach DPB a tiež dodávateľsky v DSZO Zlín. V roku 2002 sa prvýkrát začala aplikovať protišmyková podlaha v interiéri (od #6261 a 6270). Niektoré vozidlá opravované v DSZO Zlín dostali nad dvere vedľa signalizácie "Nevystupovať" prídavnú oranžovú svetelnú signalizáciu "Zastavíme", ktorá sa rozsvietila po stlačení tlačidla "Znamenie vodičovi". Pôvodné krémové vyfarbenie interiéru sa počas opráv menilo na biele.
Od konca roku 2002 do roku 2008 sa vykonávali generálne opravy vozidiel v Ústredných dielňach DPB a tiež dodávateľsky v Dopravnej spoločnosti Zlín–Otrokovice (DSZO) a v SAD Banskobystrickej dopravnej spoločnosti (SAD BBDS), pričom boli použité aj niektoré modernizačné prvky. Ako prvý bol takto opravený trolejbus #6241 v DPB. Skelet generálkovaných vozidiel bol opieskovaný a opravený, nové oplechovanie karosérie sa vykonávalo lepením plechov. Pri opravách bola menená podlaha za protišmykovú, upravovala sa zadná stena kabíny vodiča, pričom sa na nej namiesto okna za vodičom umiestnila skriňa elektroinštalácie. Menili sa pôvodné kruhové stropné reproduktory za hranaté a niektoré vozidlá dostali nové vnútorné svietidlá. Od roku 2004 dostalo nové obloženie bočníc v interiéri bielo-sivú farbu, vnútorné krycie lišty s červenou bužírkou sa menili za sivé bezbužírkové. Taktiež sa inštaloval aj optický a akustický informačný systém BUSE, ak ním ešte vozidlo nebolo vybavené. Časť vozidiel dostala optický informačný systém BUSE aj mimo generálnej opravy, pričom predný transparent bol umiestnený v polovici čelného okna. Úprava predného čela podľa vzoru trolejbusov 14 TrM sa nerealizovala pre nedostatok kapacity dielní. Od roku 2006 sa montovalo do vozidiel pri generálkach aj dopytové otváranie dverí a pri vozidle #6300 bolo pracovisko vodiča vybavené strešnou ochladzovacou jednotkou Trav-l-cool, ktorá mala byť pôvodne namontovaná na jednom z modernizovaných vozidiel 14 TrM.
V roku 2009 vyhrala súťaž na generálne opravy trolejbusov spoločnosť Zliner Zlín, ktorá na opravách elektrickej časti spolupracovala so zlínskym podnikom DSZO. Rozsah generálnych opráv boli podobný ako v predchádzajúcich prípadoch, pričom vozidlá po opravách obdržali celočervený náter.
Generálnymi opravami od roku 2002 prešli vozidlá:
- 2002 - 2003: 6241 (DPB)
- 2003: 6294 (DPB), 6289 (DSZO), 6296 (DSZO)
- 2004: 6297 (DPB), 6305 (DPB), 6286 (BBDS), 6290 (BBDS), 6314 (BBDS)
- 2005: 6266 (DPB), 6299 (DPB), 6295 (BBDS), 6312 (BBDS), 6313 (BBDS)
- 2006: 6298 (BBDS), 6303 (BBDS)
- 2006 - 2007: 6255 (DPB)
- 2007: 6300 (DPB), 6276 (BBDS)
- 2007 - 2008: 6269, 6275 (oba BBDS)
- 2009 - 2010: 6277 (DPB), 6285, 6262, 6267, 6261, 6292 (všetky Zliner)
- 2010: 6288 (Zliner)
- 2010 - 2011: 6264, 6307 (Zliner), 6272 (DPB)
- 2011 - 2012: 6258, 6268, 6278, 6308, 6315 (Zliner)
- 2012: 6266, 6279, 6311, 6310, 6287 (Zliner)
Od roku 2002 dostávali vozidlá nové sťahováky zberačov Railtech Delachaux a odľahčené laminátové palice zberačov firmy Esko. Vozidlo #6252 bolo vybavené hliníkovými palicami zberačov Obus Rekord (prvýkrát sa tieto palice odskúšali v roku 1992 na vozidle #6216), v roku 2009 vymenenými za palice Esko. Trolejbusy #6277 a 6272 dostali pri generálnej oprave v DPB v rokoch 2010 a 2011 nové základne zberačov od firmy Lekov.
Trolejbusy tiež dostávali nové rýchlomery firmy C.T.M. Praha. Vozu #6283 ako jedinému v roku 2002 nainštalovali transparenty slovenskej firmy EMtest spolu s akustickým hlásičom zastávok. Systém sa však neosvedčil, pretože bol veľmi poruchový a nekompatibilný s palubným počítačom BUSE, a tak sa v októbri 2005 prestal používať.
V rokoch 2004 - 2009 prebehli v Ústredných dielňach DPB (dve vozidlá aj v SAD BBDS) modernizácie na typ 14 TrM formou novostavieb s použitím nového skeletu s novými nápravami a riadením. Taktiež sa modernizovala výzbroj použitím nových trakčných motorov Škoda, silového IGBT bloku a digitálneho regulátora od českej firmy Czetro Ostrov, statického meniča firmy Di-Elcom a pomocných pohonov s asynchrónnymi motormi. Trolejbusy prakticky zodpovedali vyhotoveniu posledných vyrobených trolejbusov Škoda 15 TrM z roku 2004 pre DP České Budějovice. Rozsah úprav interiéru bol rovnaký ako pri generálnych opravách. Vozidlá #6263, 6222 a 6226 dostali navyše nová plastové sedadlá s textilným sedákom Vogelsitze Pino. Trolejbusy #6293 a 6291 boli pri modernizácii vybavené novými prednými dverami s lepenými sklami. Od vozidla #6263 bolo inštalované aj dopytové otváranie dverí a od vozidla #6291 po #6306 sa pre kabínu vodiča montovala aj ochladzovacia jednotka Trav-l-cool pracujúca na báze odparovania vody. V roku 2006 obdržalo vozidlo #6293 reklamný náter Bratislava - Little Big City. Tento náter dostali aj novostavby #6271, 6226, 6222, 6283, 6306 a 6301.
Postupne boli postavené tieto novostavby typu 14 TrM:
- 2004: 6304II
- 2005: 6293II, 6263II
- 2005 - 2006: 6291II
- 2006 - 2007: 6271II, 6222II, 6226II
- 2007: 6265II, 6283II
- 2007 - 2008: 6306II, 6260II
- 2008 - 2009: 6301II
V závere roka 2009 bol po požiari trolejbusu #6313 do vozidiel inštalovaný automatický hasiaci systém chrániaci časť elektrickej výzbroje vozidiel. Na prístrojovej doske v kabíne vodiča bola zároveň doplnená optická a akustická signalizácia požiaru.
V roku 2022 bol trolejbus #6266 upravený na meracie vozidlo, pričom administratívne dostal nové číslo 8344.