S nástupom socialistického štátu a vlády bolo spojené aj hromadné dodávanie trolejbusov tuzemskej výroby. Medzi prvé takéto vozidlá patrili trolejbusy Škoda 7 Tr, ktoré vyrábali Škodove závody v Plzni. Nadväzovali na typ 6 Tr, ktorý však v Bratislave nejazdil. Po výrobe prototypu v roku 1950 prebiehala sériová výroba trolejbusov 7 Tr v rokoch 1951 - 1955, pričom sa vyrobilo 173 vozidiel v šiestich výrobných sériách. Do Bratislavy dodali v roku 1951 desať vozidiel druhej výrobnej série 7 Tr 2 (označovaných aj ako TB 53) s elektrickou výzbrojou ČKD-Stalingrad Praha a v roku 1955 k nim pribudli ešte tri rovnaké vozidlá, ktoré predtým jazdili v Českých Budějoviciach.
Celokovová zváraná samonosná karoséria bola postavená na oceľovom ráme s drevenou ochrannou lištou uprostred bočnice, ozdobnými lištami a vypuklými blatníkmi. Prúd do vozidla privádzali tyčové zberače prúdu. Elektrická výzbroj bola nepriama stýkačová. Pre nedostatok výrobnej kapacity plzenskej Škody pochádzala elektrická výzbroj tejto výrobnej série od firmy ČKD-Stalingrad. Vozidlá druhej výrobnej série boli vybavené vzduchovo-kvapalinovými brzdami, na rozdiel od ostatných výrobných sérií, kde boli inštalované vzduchové brzdy.
Cestujúci využívali troje štvordielne skladacie dvere s elektropneumatickým ovládaním a interiér s pozdĺžnym usporiadaním sedadiel. Vetranie interiéru vozidla zabezpečovali bočné spúšťacie okná a náporové vetráky na čelách s mechanickou reguláciou prístupu vzduchu do voza. Kúrenie bolo klasické s odporovými telesami. Vodiča od priestoru pre cestujucich oddeľovala polovičná stena a sprievodca sedel pri zadných dverách. Náter vozidiel sa niesol v kombinácii červenej a krémovej a na oboch bočniciach bol nastriekaný nápis "TROLEJBUS BRATISLAVA".
Úpravy
V roku 1956 sa plánovala na jednom vozidle vzorová rekonštrukcia vzduchovo-kvapalinových bŕzd na vzduchové, avšak výrobca meškal s dodaním potrebného materiálu. Nie je známe, či neskôr k rekonštrukcii niektorých vozidiel prišlo. Pri vozidlách vyradených v roku 1963 sa okrem zlého technického stavu ako jeden z dôvodov uvádzali práve nevhodné vzduchovo-kvapalinové brzdy a nemožnosť použitia vozidiel v kopcovitom teréne.
Prevádzka
Prvé trolejbusy začínali premávku na trolejbusovej linke 12 spod Hlavnej stanice na Patrónku a nasadzované boli čiastočne aj na novovzniknutú linku 14 z Palisád k Zimnému štadiónu. Vďaka trojdverovému vyhotoveniu s pracoviskom sprievodcu pri zadných dverách mohlo byť na nich od začiatku zavedené jednosmerné nastupovanie a vystupovanie cestujúcich (nastupovanie zadnými dverami a vystupovanie druhými a prípadne aj prvými dverami). Táto novinka v Bratislave mala za cieľ zlepšiť kultúru cestovania mestskou dopravou. Takýto spôsob nastupovania a vystupovania potom fungoval až do zavádzania samoobslužnej prevádzky v 1960-tych rokoch, pri ktorej bolo zavedené nastupovanie prednými dverami popri vodičovi.
Trolejbusy Škoda 7 Tr 2 v Bratislave jazdili v rokoch 1951 - 1964. Vozidlá z druhej dodávky (#116 - 118) premávali pred svojím dodaním v roku 1955 v Českých Budějoviciach pod číslami 14, 17 a 18. Z dôvodu nevyhovujúcich prevádzkových vzduchovo-kvapalinových brźd neboli trolejbusy Škoda 7 Tr nasadzované na linku 13 premávajúcu prevažne v kopcovitom teréne.
Vyraďovanie a likvidácia
Ako prvé dojazdilo vozidlo #117, ktoré vyradili po nehode v roku 1962. Ďalšie vozidlá vyraďovali v rokoch 1963 až 1965 v súvislosti s dodávkami nových trolejbusov typu Škoda 9 Tr.