VozidláTrolejbusy › Mercédès-Électrique-Stoll #5 - 7

Mercédès-Électrique-Stoll #5

Úvod

Rakúska firma Österreichische Daimler Motoren Gesellschaft vo Wiener Neustadt dodala pre trolejbusovú linku do Vydrickej doliny v roku 1909 do Bratislavy okrem letných trolejbusov aj dva uzavreté trolejbusy #5 a 6 a nákladný trolejbus #7 systému Mercédès-Électrique-Stoll (známeho aj ako Elektro-Dailmer-Stoll). Karosérie vozidiel vyrobila viedenská firma Jacob Lohner & Co.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Mercédès-Électrique-Stoll 5 – 6 1909 1909 1915 2
2. Mercédès-Électrique-Stoll 7 1909 1909 1915 1
Spolu 1909   3

Technické parametre

Dĺžka 4900 - 5500 mm
Šírka 1800 mm
Rázvor 3500 mm
Počet miest na sedenie 17 + 1
Počet miest na státie 7
Celkový počet miest 24 + 1
Pohotovostná hmotnosť 2750 kg
Elektrická výzbroj Mercédès-Électrique, priama, odporová s ručným kontrolérom
Motor Mercédès-Électrique (patent Porsche), v náboji zadného kolesa, 450 V DC
Výkon motora 15 kW
Počet motorov 2
Celkový výkon 30 kW
Maximálna rýchlosť 20 km/h

Fotografie

Opis

Vozidlá s drevenou karosériou postavenou na oceľovom ráme mali uzavreté oddiely pre cestujúcich a otvorené stanovište vodiča na čele. Cestujúci nastupovali do salóna z ľavej strany vedľa vodiča. Trolejbusy boli vyfarbené svelosivou a bielou farbou so zlatým nápisom PVAV.

Úpravy

Nákladný trolejbus #7, ktorý bol pôvodne určený na prepravu tovaru a stavebného materiálu, bol v závere roku 1909 u výrobcu prestavaný na osobný uzavretý trolejbus.

Prevádzka

Uzavreté vozidlá boli určené na prepravu Prešporčanov do Vydrickej doliny najmä počas chladnejších mesiacov a za nepriaznivého počasia, ale pri vyšších nárokoch na prepravu boli nasadzované do prevádzky aj v letných mesiacoch. Prevádzku vozidiel nepriaznivo ovplyvňovala vysoká poruchovosť motorov a krátka životnosť gumených obručí kolies, čo bolo spôsobené prevádzkou po veľmi zlej ceste.

Vyraďovanie a likvidácia

Všetky trolejbusy boli vyradené po skončení prevádzky trolejbusovej trate na Železnú studničku v závere roka 1914 a v roku 1915 boli odpredané spolu s ostatným zariadením trolejbusovej trate Rothovej továrni na náboje.

Katalóg vozidiel

5 6

7

Legenda a štatistika

5vyradené vozidlo: 3 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.