Skriňové prívesy Agados Dona P B2 2000 na prepravu bicyklov boli zakúpené pre cyklobusovú linku č. 128. Nákup dvoch cykloprívesov vyšiel Dopravný podnik na 0,5 milióna korún.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Agados Dona P B2 2000
3591 – 3592
2006
2006
—
2
Spolu
2006
2
Technické parametre
Dĺžka
5600 mm
Šírka
2000 mm
Výška
2850 mm
Rázvor
2300 mm + 725 mm
Počet dverí
1
Celkový počet miest
12 bicyklov
20 bicyklov (po rekonštrukcii)
Pohotovostná hmotnosť
890 kg
Celková hmotnosť
2000 kg
Pneumatiky
155 R 13 C 8PR
Opis
Na dvojnápravovom automobilovom prívese postavili hliníkovú skriňovú nadstavbu typu 72-82-ALL-4169 od firmy Aluvan s rozmermi ložnej plochy 4100 mm x 1900 mm. Zadné čelo vybavili dvojkrídlovými ručne otváranými dverami. V interiéri umiestnili v dvoch radoch stojany pre 12 bicyklov. Osvetlenie interiéru zabezpečili pomocou jedného žiarovkového svietidla umiestneného na strope. Na prednom čele umiestnili rezervné koleso. Príves vybavili nájazdovou brzdou AL-KO B50-X 251.
Úpravy
Krátko po sprevádzkovaní zvýšili kapacitu prívesov na 20 bicyklov. Oba prívesy obdržali v lete 2006 reklamu na športový obchod.
Prevádzka
Oba prívesy sa zaradili do prevádzky 3.6.2006 zároveň so vznikom linky č. 128. V prvej sezóne boli prevádzkované s midibusmi SOR B 9.5 prevažne v súpravách #3508+3591 a 3514+3592. Na linke 128 sa neskôr striedali prevažne autobusy #3510 a 3511. Od roku 2008 prívesy ťahali aj vozidlá #3529 a 3530 z poslednej série a v roku 2009 sa prívesy zapriahali aj za SORy C 10.5 na linke 901 do Hainburgu.
Od roku 2011 bola prevádzka cyklobusov prerušená a tak sa cykloprívesy využívali len príležitostne. Využívané sú aj na výcvik vodičov v súpravách s autoškolskou Karosou B 732 #8002 a autobusmi SOR C 10.5 AŠ.
Premávka autobusov s cykloprívesmi bola obnovená od 30. apríla 2016 na linke 65 medzi Tbiliskou a Čiližskou. Pre vysokú poruchovosť midibusov SOR #3529 a 3530, ktoré sa používali na ich ťahanie, ich prevádzka trvala len do začiatku augusta. Nahradili ich vozidlá SOR BN 10.5 s cyklonosičom na zadnom čele.
Nevyužívajú a zrejme už asi ani nebudú. Jedine v prípade nejakej akcie ako bola napr. na Železnej studničke a mohli by použiť nejakú C 10.5, ale skôr nie... Ich nástupcom sú cyklonosiče, ktoré sa tento rok používali na linke 129. Avšak podľa toho čo som videl to malo minimálnu, resp. takmer žiadnu využiteľnosť (ale nesledoval som to pravidelne).