Úvod

Električka Ringhoffer s elektrickou výzbrojou spoločnosti Brown Boveri & Cie (BBC) bola vyrobená v roku 1920 v Ringhofferovej továrni v Prahe pre české Teplice, kde mala číslo 43. Do Bratislavy bola dodaná spolu s vozňom KPS #46 z Teplíc koncom roka 1956, kde sa v tom čase začínala likvidovať električková doprava.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Ringhoffer 47 1920 1957 1960. roky 1
Spolu 1920   1

Technické parametre

Dĺžka 10400 mm
Šírka 2150 mm
Výška 3350 mm
Rázvor 3600 mm
Počet dverí 4
Pohotovostná hmotnosť 11300 kg
Elektrická výzbroj BBC
Motor GTM 4
Výkon motora 39,7 kW
Počet motorov 2
Celkový výkon 79,4 kW
Maximálna rýchlosť 40 km/h

Fotografie

Opis

Električka pochádzala zo série vozňov #41 - 45 dodaných do Teplíc v roku 1920. Vozeň mal pri dodaní do Bratislavy už červeno-krémové vyfarbenie, podvozok bol čierny a strecha sivá. Drevená skriňa bola zvonku oplechovaná a postavená na oceľovom ráme.

Úpravy

Ešte počas prevádzky v Tepliciach bola po druhej svetovej vojne električka rekonštruovaná, pričom vzhľad vozovej skrine bol prispôsobený novším električkám typu KPS. V Bratislave bol pôvodný tyčový zberač vymenený za pantograf a pôvodné spriahadlá boli vymenené za spriahadlá Compact, ktoré sa v tom čase využívali na všetkých bratislavských električkách. Vozeň dostal aj elektrické smerovky.

Prevádzka

Či sa vozeň Ringhoffer v Bratislave využíval aj v osobnej doprave, alebo slúžil len ako pracovný vozeň, nie je dodnes známe, využívaný však bol ešte v roku 1961.

Vyraďovanie a likvidácia

Vozeň Ringhoffer bol vyradený v prvej polovici 1960-tych rokov.

Katalóg vozidiel

47

Legenda a štatistika

47vyradené vozidlo: 1 (100 %)
47technologické vozidlo: 1 (100 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Podle filmového záznamu byla tramvaj ještě na podzim 1965 jako pracovní provozní (zachyceno v Československém filmovém týdeníku č. 48/1965). Vypadá to, že místo evid. čísla má pod čelním oknem nápis PRACOVNÝ VOZ.
Reakcia na: Jergus1 #1:
skoda, ze ani jedna verzia nie je podlozena dochovanymi udajmi DP. Podla doteraz najdenych zaznamov MV existovali len po cislo 46...a premavkova fotografia (bez cisla) existuje len ku KPS.
Ringhoffer má na Vašich stránkach asi 3-4 roky udané chybné číslo. Správne číslo je 46./ Ide o bývalé vozidlo č.43 z Teplíc. / Vozidlo jazdilo výlučne na trati číslo 6 asi do roku 1960.
Voz číslo 47, t.č. chybne označovaný ako Ringhoffer, jazdil do roku 1961 tiež vúlučne na trati čislo 6.
Po zrušení tejto linky som ho ešte niekoľko mesiacov občas vidával aj na trati číslo 3. Nápadné bolo extrémnou dĺžkolu.
/Asi do roku 2010,11 /?/ ste mali vozidlá očíslované správne./

vid.:
http://www.telma.unas.cz/str/galerie/csr.htm