Motorové vozne typu 6MT vyrobili závody Tatra Česká Lípa, Bratislavské elektrotechnické závody a Škoda Plzeň (v tom čase pod menom ZVIL Plzeň). Boli pokračovateľmi električiek #51 - 65 vyrobených v rokoch 1949 - 1952, ktoré sa však ako 6MT oficiálne ešte neoznačovali. Celkovo sa v rokoch 1952 - 1953 vyrobilo 60 kusov pre Bratislavu, Jablonec nad Nisou, Liberec, Most, Teplice a Ústí nad Labem. Desať električiek zakúpil DPMB za celkovú cenu 3,381 mil. Kčs.
Posledné obojsmerné dvojnápravové vozne československej konštrukcie mali na oceľovom ráme zvonka oplechovanú drevenú karosériu. Na oboch koncoch boli stanovištia vodiča oddelené stenou od nástupných plošín a oddielu pre cestujúcich. Vozne mali veľký oddiel pre cestujúcich s dvomi dvojdielnymi posuvnými dverami na oboch stranách. Vovnútri salónu cestujúci slúžili pozdĺžne drevené lavice, štvorica bočných okien, vykurovanie pod sedadlami a priestor určený na odkladanie batožiny nad nimi. Elektrická výzbroj z BEZ Bratislava s výkonnými trakčnými motormi a kontrolérmi Škoda (ZVIL) Plzeň dávali električkám výborné jazdné vlastnosti. Novinkou bola 24-Voltová batéria napájajúca pomocné obvody. Zvýšeniu bezpečnosti prispeli aj koľajnicové brzdy. Do trakčných obvodov vozidla privádzal prúd pantograf umiestnený na streche. Vyfarbením v kombinácii červená-krémová so sivou strechou a čiernym podvozkom zapadali do koloritu vozového parku.
Úpravy
V šesťdesiatych rokoch boli vozne zjednosmernené, pričom im bolo demontované jedno zo stanovíšť vodiča a odstránené schodíky na ľavej strane. Predné spriahadlo Compact bolo vymenené za mechanické spriahadlo pražského typu. Na začiatku 1970-tych rokov po zrušení sprievodcov v motorových vozňoch boli na bočniciach k dverám dosadené výstražné svetlá "Nenastupovať - Nevystupovať" (motorové vozne boli vyhradené pre cestujúcich s predplatnými lístkami, ostatní cestujúci mohli využiť nákup lístkov u sprievodcu v prívesných vozňoch).
Prevádzka
Takmer výlučne jazdili spriahnuté s vlekmi SGP, a to až do konca premávky dvojnápravových električiek v Bratislave 31. mája 1974.
Vyraďovanie a likvidácia
Po nehode vyradili v roku 1972 vozeň #70, ktorého výzbroj použili v novododanom brúsiacom vozidle Schörling. Začiatkom roka 1974 vyradili vozne #64 a 68. Zvyšné premávali až do konca mája 1974. Po odstavení dvojnápravových električiek vozidlá 6MT zošrotovali v decembri 1975. Pracovný vozeň #67 predali v roku 1976 do Liberca, kde sa už nevyužil a bol zošrotovaný. Vozeň #71 bol v apríli 1975 prevezený do Technického múzea v Brne, kde ho ale zakrátko zošrotovali. Snahou o záchranu bolo umiestnenie električky #72 s vlekom SGP #142 v areáli dopravného ihriska na Tomášikovej. Žiaľ, po čase oba vozne tiež zošrotovali.
V roku 2006 bolo do Bratislavy dopravené torzo skrine pôvodne libereckej električky 6MT #41.