imhd.sk
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Integrovaná doprava
MHD na letisko
MHD na stanice
Bezbariérová doprava
Nočná doprava
Preprava zvierat
Preprava bicyklov
Prepravný poriadok IDS BK
Prepravný poriadok ZSSK
Prepravný poriadok LESK
Zastávky na znamenie
Označovanie nástupíšť
Schémy prestupných uzlov
Výjazdy a dojazdy liniek
Náhradná autobusová doprava
Straty a nálezy
Sťažnosti a nefunkčná klíma
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Rozvoj
Električkové trate
Trolejbusové trate
Železnice
Zrealizované projekty
História
Zábava
Sci-fi
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
Polojasno
3 °C
sk
English
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Tri pozemné lanovky v Lisabone (21.6.2011)
Pozemná lanovka Lavra je najstaršou na svete - sprevádzkovaná bola v roku 1884
Pôvodne lanovka fungovala na gravitačnom princípe
Lanovka je dlhá 150 metrov a má stúpanie 25 %
Lanovka má rovnaký rozchod ako lisabonské električky - 900 mm
Lanovka bola elektrifikovaná v roku 1915
Lanovka prekonáva výškový rozdiel 43 metrov
Vozeň #1 lanovky
Lanovka v 126. roku prevádzky
Tichý vozeň lanovky z roku 1914
Horná stanica lanovky Lavra
V roku 2010 boli na lanovke používané 96-ročné vozne z roku 1914
Pozemná lanovka Glória začala jazdiť v roku 1885, najskôr na báze protiváhy, neskôr (1892) na parný pohon a nakoniec od roku 1914 sú poháňané elektrinou
Zberač elektrickej energie
Trať lanovky Glória je dlhá 265 metrov
Dolná stanica lanovky Glória je v blízkosti turistického informačného centra a železničnej stanice
Míňajúce sa vozne lanovky s rozchodom 900 mm
Pozemná lanovka Ascensor da Bica začala premávať v roku 1892 na vodný pohon, od roku 1896 na parný pohon a od roku 1914 na elektrický pohon
Vozeň lanovky z roku 1926 dostal zaujímavý šat
Interiér vozňa lanovky z roku 1926
Útroby lanovky pod ulicou
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie