imhd.sk
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Integrovaná doprava
MHD na letisko
MHD na stanice
Bezbariérová doprava
Nočná doprava
Preprava zvierat
Preprava bicyklov
Prepravný poriadok IDS BK
Prepravný poriadok ZSSK
Prepravný poriadok LESK
Zastávky na znamenie
Označovanie nástupíšť
Schémy prestupných uzlov
Výjazdy a dojazdy liniek
Náhradná autobusová doprava
Straty a nálezy
Sťažnosti a nefunkčná klíma
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Rozvoj
Električkové trate
Trolejbusové trate
Železnice
Zrealizované projekty
História
Zábava
Sci-fi
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
Polojasno
6 °C
sk
English
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Úzkorozchodná železnica na svahoch hory Pélion (1.10.2019)
Súčasná konečná stanica úzkorozchodnej železnice na svahoch hory Pélion
Horná konečná stanica úzkorozchodnej železnice na svahoch hory Pélion
Prvý parný vlak prišiel do Mileai v roku 1903
Vlak na čele s lokomotívou Schoema z roku 1999, ktorá sa na parnú len hrá, pretože jazdí na naftu
Zatiaľ čo v spodnej stanici sa lokomotíva otáča na triangli, v hornej je otáčanie zabezpečené na točni
Obrat dieselovej lokomotívy Schoema
Ručné otáčanie lokomotívy je atrakciou pre všetkých cestujúcich z vlaku
S otáčaním lokomotívy pomáha aj sprievodkyňa
Trať z pobrežia do dediny Mileai vysoko nad morom bola vybudovaná v rokoch 1896 - 1903
Železnica slúži iba na turistické účely
Na trati sa nachádza niekoľko zaujímavých inžinierskych diel, napríklad rovný most s koľajovým oblúkom
Železničná trať na hore Pélion takmer zanikla a o jej znovusprevádzkovanie sa pričinili aj nadšenci
Cestujúci si môžu približne uprostred trate užiť krátku prestávku spojenú s návštevou múzea výroby olivového oleja
Stanica Gazea uprostred olivových hájov
Jeden z početných viaduktov na trati
Konečná stanica trate s rozchodom 600 mm
Z pôvodne 28-kilometrovej trate Volos - Ano Lechonia - Mileai zostalo v prevádzke necelých 16 km
Konečná zachovanej časti Pélionskej železnice
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie