imhd.sk
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Integrovaná doprava
MHD na letisko
MHD na stanice
Bezbariérová doprava
Nočná doprava
Preprava zvierat
Preprava bicyklov
Prepravný poriadok IDS BK
Prepravný poriadok ZSSK
Prepravný poriadok LESK
Zastávky na znamenie
Označovanie nástupíšť
Schémy prestupných uzlov
Výjazdy a dojazdy liniek
Náhradná autobusová doprava
Straty a nálezy
Sťažnosti a nefunkčná klíma
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Rozvoj
Električkové trate
Trolejbusové trate
Železnice
Zrealizované projekty
História
Zábava
Sci-fi
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
Jasná obloha
6 °C
sk
English
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Švajčiarsko
›
Regionálne dráhy a doprava
› Jungfraubahn (JB)
Historický vozeň železnice Jungfraubahn ako súčasť výstavky pred železničnou stanicou hlboko v údolí pod vrcholom Jungfrau
Dodávka nových jednotiek umožnila do bežnej premávky nasadzovať už len výkonnejšie vozidlá vyrobené od roku 1992, čím sa od decembra 2016 skrátil cestovný čas z 52 na 35 minút
Maximálny sklon trate je 250 ‰
Trať je elektrifikovaná 3-fázovým striedavým prúdom 1125 V 50 Hz
Jungfraubahn je jednou zo štyroch železníc na svete využívajúcich trojfázovú sústavu, pričom jednotlivé fázy sú vedené v dvoch trolejových drôtoch a v koľaji
Stanica Eigergletscher
Jednotky umožňujú výhľad do tunela aj pre pasažierov
Jazda vo vnútri hôr Eiger a Mönch
7,3 km z 9,3 km dlhej trate vedie v tuneli
Najvyššie položená stanica v Európe - Jungfraujoch vo výške 3454 metrov nad morom
Dopyt po jazde na Jungfraubahn je enormný, mnohé vozne obsadia organizované skupiny turistov
Súprava jednotiek Stadler BDhe v stanici Eismeer
Súprava #222+221 pri nemom svedkovi globálneho otepľovania
Reklamná jednotka BDhe
Interiér jednotky BDhe
Jungfraubahn bola postavená v rokoch 1896 - 1912
Súprava BDhe #216+213 prichádza do spodnej stanice Kleine Scheidegg
Strubova ozubnica Jungraubahn-u
Depo Jungfraubahn v Kleine Scheidegg
Súprava Bhe 4/8 #224+223 smeruje k ľadovcu v pozadí
Jednotky BDhe 4/8 z roku 2002 a Bhe 4/8 z roku 2016 v spodnej stanici
Dve súpravy BDhe 2/4 Jungfraubahn (JB) v stanici Kleine Scheidegg
BDhe 4/8 #212 z roku 1992 v spodnej stanici
Nákladná zubačka
Odchod nákladného vlaku smer Jungfraujoch
Lokomotíva He 2/2 z roku 1912 (z roku otvorenia celej trate) slúžila aj v roku 2010 na odhŕňanie snehu
Hoci väčšina trate vedie v tuneloch, je potrebné zabezpečiť aj odhŕňanie snehu
Pri stavbe trate bolo na rozdiel od vedľajšej železnice WAB použtý ozubnicový Strubov systém, rozchod 1000 mm a trojfázové napájanie
Trať Jungfraubahn vedie zo stanice Kleine Scheidegg na vrchol Jungfraujoch
Pozor, zubačka!
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie