imhd.sk
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Integrovaná doprava
MHD na letisko
MHD na stanice
Bezbariérová doprava
Nočná doprava
Preprava zvierat
Preprava bicyklov
Prepravný poriadok IDS BK
Prepravný poriadok ZSSK
Prepravný poriadok LESK
Zastávky na znamenie
Označovanie nástupíšť
Schémy prestupných uzlov
Výjazdy a dojazdy liniek
Náhradná autobusová doprava
Straty a nálezy
Sťažnosti a nefunkčná klíma
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Rozvoj
Električkové trate
Trolejbusové trate
Železnice
Zrealizované projekty
História
Zábava
Sci-fi
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
Takmer jasno
6 °C
sk
English
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Francúzsko
› Chamonix - Mont Blanc
#53, Les Praz de Chamonix
Linka 1, 3, 15, 16, V1, Rue de Bellevue, zastávka Bellevue
Regionálny vlak prechádza po viadukte sv. Márie
#EB-407-BL, linka 1, Rue de Bellevue
MAN Lion's City Hybrid pod Le Prarion (1969 m.n.m.)
Cestovný poriadok a schéma MHD v Chamonix
Označník MHD v Chamonix
Zubatý podvozok
Rušeň zubačky SLM #7 z roku 1926 so šikmo umiestneným kotlom
#55, Le Montenvers
Interiér vozňa so stredným vstupom
Model vozňa zubačky Chemin de fer du Montenvers
Minibus Vehixel na kyvadlovej doprave le Mulet
Elektrobus Gruau Microbus
Gruau Microbus pod alpskými štítmi
Minibus Vehixel na kyvadlovej doprave le Mulet
Minibus Vehixel na kyvadlovej doprave le Mulet
Železničná stanica Chamonix-Mont-Blanc so štítmi v pozadí
Železničná stanica v Chamonix, kde je úzkorozchodná železnica medzi Francúzskom a Švajčiarskom napájaná prostredníctvom tretej koľajnice
Irisbus Citelis 12M ako miestna doprava
Spodná stanica železničnej trate k ľadovcu Mer de Glace s pôvodnou parnou lokomotívou
Vlaky stúpajú až do výšky 1913 metrov nad morom
Križovanie vlakov na železnici Chemin de fer du Montenvers
Kabína lanovej dráhy téléphérique de La Flégère, ktorá v roku 2013 nahradila staršiu
Spodná stanica visutej lanovej dráhy téléphérique de La Flégère
Sklápacie sedadlo
Počas prestavby stanice Le Montenvers súpravy vlakov zachádzali až za koniec trolejového vedenia, pod trolejom zostala iba časť vlaku po zberač
Prestavba stanice Le Montenvers
Visutá lanová dráha vedie od koncovej stanice železnice Chemin de fer du Montenvers dole do údolia k ľadovcu
Visutá lanová dráha vedie od koncovej stanice železnice Chemin de fer du Montenvers dole do údolia k ľadovcu
MAN Lion's City Hybrid na linke po lyžiarskom stredisku
Súprava #42+52 na ozubnicovej trati s rozchodom 1000 mm
Maximálne stúpanie na železnici Chemin de fer du Montenvers je 22 %
Spodná stanica visutej lanovej dráhy Les Houches - Bellevue
Spodná stanica visutej lanovej dráhy Les Houches - Bellevue
Interiér motorového vozňa #44
Ozubnicová železnica bola otvorená v roku 1909 s parným pohonom, v 1950. rokoch bola elektrifikovaná (11 kV 50 Hz)
Vozeň #62 v spodnej stanici železnice Chemin de fer du Montenvers
Údolná stanica ozubnicovej železnice zo Chamonix k rýchlo miznúcemu ľadovcu pri Montenvers
Kabína visutej lanovej dráhy Les Houches - Bellevue v hornej stanici
Železnica s rozchodom 1000 mm bola postupne otváraná v rokoch 1907 (iné zdroje hovoria 1908) - 1913
V rokoch 1907 - 1955 železnica fungovala s parnou prevádzkou, od začiatku plánovanou ako dočasnou
Počas zimnej sezóny sa jazdí len po stanicu Bellevue
Lanová dráha "na Mont Blanc" v skutočnosti vedie na vrch Aiguille du Midi
Vozeň vystavený v snehu
Tramway du Mont-Blanc má iba 15 % úsekov adhéznych, zvyšok tvorí Strubova ozubnica s maximálnym sklonom 24 %
Križovanie vlakov dodaných v roku 1957, ktoré sú pomenované podľa dcér majiteľa železnice v čase jej elektrifikácie
Interiér vozňa SLM / Oerlikon / Decauville
Pracovisko vodiča vo vozni SLM / Oerlikon / Decauville
Elektrický motorový vozeň vyrobený v roku 1957 firmami SLM, Oerlikon a Decauville
Spodná stanica ozubnicovej železnice Tramway du Mont-Blanc
Parná lokomotíva, ktorá v rokoch 1909 - 1956 jazdila na ozubnicovej železnici Tramway du Mont-Blanc
Hoci bolo povolenie na výstavbu lanovky na Aiguille du Midi vydané už v roku 1909, dráha na vrchol dosiahla až v roku 1955
Chamonix pri pohľade od Aiguille du Midi
Pohľad na strednú stanicu lanovej dráhy na Aiguille du Midi
Kabínka 2. úseku lanovej dráhy na Aiguille du Midi pod ľadovcami
Kabínka 1. úseku lanovej dráhy na Aiguille du Midi
Stredná stanica lanovej dráhy na Aiguille du Midi
#61, DZ-683-PG, linka le Mulet, Place de l'Aiguille du Midi
MAN Lion's City Hybrid
Interiér elektrobusu Gruau Microbus
Trasa kyvadlovej dopravy la Mulet (slovensky mulica) premávajúcej každých 10 minút
Spodná stanica dráh smerujúcich na Aiguille du Midi pod Mont Blancom
Elektrobus Gruau Microbus na okružnej linke v Chamonix
Elektrobus Gruau Microbus pri spodnej stanici lanových dráh k Mont Blancu
Napojenie francúzskeho Chamonix na Švajčiarsko aj Francúzsko zabezpečujú úzkorozchodné vlaky
Vo vlakoch pod Mont Blancom je možné prepraviť maximálne 5 bicyklov
Zubačka na Mont Blanc
Míňajúce sa vozne zubačky na Mont Blanc
Zubačka na Mont Blanc
Zubačka na Mont Blanc - história a súčasnosť
Zubačka na Mont Blanc
Zubačka na Mont Blanc
Vozne zubačky na Mont Blanc
Zubačka na Mont Blanc
Prívesný vozeň zubačky na Mont Blanc
Zubačka na Mont Blanc
Parná lokomotíva zubačky na Mont Blanc
Nízkopodlažná regionálna vlaková súprava
Zubačka na Mont Blanc
Regionálna vlaková súprava
Zubačka na Mont Blanc
Regionálna vlaková súprava
Nízkopodlažná regionálna súprava
Koncová stanica Le Montenvers bola vybudovaná nad ľadovcom Mer de Glace
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie