Nová novela zákona o cestnej premávke ruší povinnosť vodiča električky dať na priechode prednosť chodcom a naopak zavádza pre chodcov povinnosť umožniť električke plynulý prejazd. Zákon o cestnej premávke sa tým prispôsobuje českým, rakúskym či nemeckým predpisom. Jedným z dôvodov pre tento krok je bezpečnosť premávky. Električka má oproti autám oveľa dlhšiu brzdnú dráhu a nie je schopná zastaviť „na fleku“, čo si chodci často neuvedomujú a vchádzajú na priechod náhle a tesne pred vozidlom. Riskujú tým dopravnú nehodu s vážnymi následkami. Brzdná dráha električiek závisí nielen od rýchlosti, ale aj od typu vozidla, zaťaženia a stavu povrchu trate. Pri dobrých podmienkach je to pri rýchlosti 40 km/h vzdialenosť od 58 do 69 metrov (núdzová brzda 39 - 42 m), pri znečistenej trati napríklad napadaným lístím na jeseň to môže byť podstatne viac. Pri rýchlosti 55 km/h je brzdná vzdialenosť až do 150 m. Dĺžky brzdných dráh električiek nájdete tu.
Hovorca primátora Ľubomír Andrassy informoval, že samospráva v nachádzajúcich dňoch vyznačí takmer 60 takýchto priechodov cez električkovú trať značením, ktoré upozorní chodca na povinnosť, dať prednosť prichádzajúcej električke.
Komentáre
K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.