Prečo bude zastavená električková doprava na Hlavnú stanicu?

Nad traťou na Hlavnú stanicu sa zmrákalo už dlhšie. Jej výstavba prebehla v rokoch 1979 - 1980 a odvtedy došlo len k rekonštrukciám dvoch menších úsekov - pred budovou Národnej banky Slovenska v súvislosti s jej výstavbou a na križovaní so Šancovou ul. pred MS v ľadovom hokeji 2011. Maximálne povolené rýchlosti pre električky sa postupne znižovali z 50 km/h na 15 km/h, v samotnom obratisku Hlavnú stanica bola rýchlosť znížená na 5 km/h, čo v praxi znamenalo príchody liniek na Hlavnú stanicu s minimálnym meškaním 2 minúty. V uplynulom čase dochádzalo k častým vykoľajeniam električiek na viacerých miestach tejto trate. Na rekonštrukciu sa čakalo z dôvodu nedostatku prostriedkov aj pre plánovanú rekonštrukciu predstaničného priestoru, ktorá dodnes nebola realizovaná.

Podľa vyjadrenia DPB "v auguste a septembri tohto roka uskutočnila Správa koľajových tratí diagnostiku, výsledky ktorej poukázali na kritickú situáciu" s nutnosťou odstaviť trať čo najskôr. Podľa správy DPB sú závady nasledovné: "neúnosný koľajový spodok, rozpad drevených podvalov, nefunkčné a nestabilné upevnenie koľajníc a tým rozpad geometrickej polohy koľaje, nežiaduci vertikálny a horizontálny pohyb koľajníc, vyčnievajúce zádlažbové panely nad dovolenú výškovú hodnotu 30 mm nad temeno koľajnice, opotrebenie koľajníc v rovných úsekoch trate, opotrebenie koľajníc v oblúkoch na križovatke Radlinského - I. Karvaša aj na Hlavnej stanici, početné lomy koľajníc v oblúkoch na Hlavnej stanici".

Rekonštrukcia by mala prebiehať v dvoch etapách, o ktorých informuje DPB: "Prvá v úseku Radlinského – Kýčerského, na ktorú už bol spracovaný projekt a vydané stavebné povolenie. Pre nedostatok financií však do investičných plánov nebola zaradená. Táto rekonštrukcia je v súlade s plánom realizácie I. etapy nosného dopravného systému a predpokladá sa, že sa bude realizovať v roku 2012 s odhadovanými nákladmi 3 milióny 787 tisíc eur. Druhú etapu rekonštrukcie s predpokladanými nákladmi 5 miliónov 41 tisíc eur úseku Kýčerského - Hlavná stanica by mal realizovať investor celého predstaničného priestoru až po Štefanovičovú ulicu v podzemí. Súkromný investor má uzavretú dlhodobú nájomnú zmluvu, na základe ktorej nebolo možné vykonať rekonštrukciu, preto musela byť realizácia oboch etáp zastavená." Ak by sa nepodarilo s investorom dohodnúť na výstavbe novej trate, je pravdepodobné, že aj druhá etapa bude zrealizovaná v súčasnej polohe.

Dopravný podnik za najkritickejšie úseky považuje trať na Hlavnú stanicu a v Dúbravke úsek Hanulova - Pri kríži. K postupnému znižovaniu rýchlostí električiek z dôvodu zlého stavu tratí však dochádza aj na iných úsekoch.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dokedy bude tato rekonstrukcia prebiehat ?
Clanok neinformuje o tom dokedy bude spojenie nefunkcne.


Rekonštrukcia by mala prebiehať v dvoch etapách,.. "Prvá v úseku Radlinského.. Pre nedostatok financií však do investičných plánov nebola zaradená....a predpokladá sa, že sa bude realizovať v roku 2012 ...
Druhú etapu rekonštrukcie.. Kýčerského - Hlavná stanica by mal realizovať investor.. v podzemí..ten má uzavretú dlhodobú nájomnú zmluvu, na základe ktorej nebolo možné vykonať rekonštrukciu, preto musela byť realizácia oboch etáp zastavená." Ak by sa nepodarilo s investorom dohodnúť na výstavbe novej trate, je pravdepodobné, že aj druhá etapa bude zrealizovaná v súčasnej polohe.

Kus to pre cestujucich vyzera nedobre 😞