Podľa vyjadrenia DPB "v auguste a septembri tohto roka uskutočnila Správa koľajových tratí diagnostiku, výsledky ktorej poukázali na kritickú situáciu" s nutnosťou odstaviť trať čo najskôr. Podľa správy DPB sú závady nasledovné: "neúnosný koľajový spodok, rozpad drevených podvalov, nefunkčné a nestabilné upevnenie koľajníc a tým rozpad geometrickej polohy koľaje, nežiaduci vertikálny a horizontálny pohyb koľajníc, vyčnievajúce zádlažbové panely nad dovolenú výškovú hodnotu 30 mm nad temeno koľajnice, opotrebenie koľajníc v rovných úsekoch trate, opotrebenie koľajníc v oblúkoch na križovatke Radlinského - I. Karvaša aj na Hlavnej stanici, početné lomy koľajníc v oblúkoch na Hlavnej stanici".
Rekonštrukcia by mala prebiehať v dvoch etapách, o ktorých informuje DPB: "Prvá v úseku Radlinského – Kýčerského, na ktorú už bol spracovaný projekt a vydané stavebné povolenie. Pre nedostatok financií však do investičných plánov nebola zaradená. Táto rekonštrukcia je v súlade s plánom realizácie I. etapy nosného dopravného systému a predpokladá sa, že sa bude realizovať v roku 2012 s odhadovanými nákladmi 3 milióny 787 tisíc eur. Druhú etapu rekonštrukcie s predpokladanými nákladmi 5 miliónov 41 tisíc eur úseku Kýčerského - Hlavná stanica by mal realizovať investor celého predstaničného priestoru až po Štefanovičovú ulicu v podzemí. Súkromný investor má uzavretú dlhodobú nájomnú zmluvu, na základe ktorej nebolo možné vykonať rekonštrukciu, preto musela byť realizácia oboch etáp zastavená." Ak by sa nepodarilo s investorom dohodnúť na výstavbe novej trate, je pravdepodobné, že aj druhá etapa bude zrealizovaná v súčasnej polohe.
Dopravný podnik za najkritickejšie úseky považuje trať na Hlavnú stanicu a v Dúbravke úsek Hanulova - Pri kríži. K postupnému znižovaniu rýchlostí električiek z dôvodu zlého stavu tratí však dochádza aj na iných úsekoch.