V I. etape pôjde o rekonštrukciu Starého mosta a vybudovanie prvej časti povrchovej koľajovej trate medzi Šafárikovým námestím a petržalskou Bosákovou ulicou. Po schválení dokumentu a alokovaní európskych zdrojov na realizáciu projektu, začne hlavné mesto SR zároveň s prípravou II. a III. časti nosného systému, ktorý prepojí Bosákovu ulicu s Janíkovým dvorom a Hlavnú železničnú stanicu so Štúrovou ulicou v Starom meste.
S niektorými časťami materiálu nesúhlasí Občianska iniciatíva Lepšia doprava. Podľa jej pripomienok by vybudovanie trate bez súčasného električkového rozchodu neumožňovalo napojenie systému na existujúce trate, a teda by sa cestujúci z Petržalky dostali iba na Hlavnú stanicu. Podľa iniciatívy nie je vhodné budovať v I. etape trať na Bosákovu ul. bez obratiska vzhľadom na zastaranosť takéhoto riešenia. Potrebná by bola slučka umožňujúca otáčať aj jednosmerné električky. Objavila sa pripomienka aj k riešeniu Šafárikovho nám., kde by v prípade realizácie projektu vznikli neúnosné vzdialenosti medzi zastávkami električiek a autobusov, čo by skomplikovalo možnosti prestupovania. Iniciatíva nesúhlasí ani s navrhovaným zrušením obratiska Astronomická bez náhrady.
Poslanci budú vo štvrtok taktiež rozhodovať o tom, či spoločnosť METRO Bratislava a.s. získa finančné prostriedky na zaplatenie dlhov vo výške 3,4 mil. eur s DPH za už zrealizované práce spojené s doterajšou projektovou prípravou a inžinierskou činnosťou spoločnosti pri projektovaní nosného systému MHD. Do konca roku 2012 však bude musieť hlavné mesto SR vynaložiť celkom 9,1 mil. eur s DPH, pričom pôjde o ďalšie náklady spojené s vykúpením pozemkov, prípravou súťaže na zhotoviteľa diela či ďalšie nevyhnutné inžinierske práce.