Mesto chce zlepšiť nočné spoje a predstaviť novú koncepciu MHD

Vo štvrtok 31. mája 2007 sa v CC centre na Jiráskovej konala verejná diskusia o mestskej hromadnej doprave v Petržalke. Zvolala ju Mestská časť Bratislava - Petržalka a predchádzalo jej zbieranie pripomienok občanov. Ich vyhodnotenie bolo uverejnené v Petržalských novinách.

Diskusie sa zúčastnili starosta Mestskej časti Milan Ftáčnik, námestník primátora pre dopravu a financie Milan Cílek, riaditeľ Dopravného podniku Róbert Kadnár a riaditeľ rezortu prevádzky a techniky DPB Bronislav Weigl. Diskusiu viedol tlačový tajomník Ľubomír Andrassy.

Prítomní občania predniesli svoje pripomienky, väčšinou známe už z uverejneného vyhodnotenia. Ako hlavný problém rezonuje Ovsište, konkrétne spojenie do mesta (Šafárikovo námestie) a na Hlavnú stanicu a križovatka Farského. Ako druhý problém odzneli Lúky.

Vedenie mesta deklarovalo, že sú pripavené 3 alternatívy pre Ovsište, spomenuté bolo napr. predĺženie linky 78. Námestník primátora riešenie prisľúbil. Rovnako bol vyslovený prísľub riešenia prístupu k Petržalskému cintorínu a tiež sa bude uvažovať o riešeniach pre Lúky. Na posmech vyznela kritika údajnej nebezpečnosti križovatky Farského. Táto križovatka je totiž riadená svetelnou signalizáciou, teda pri dodržaní predpisov je bezpečná. Riešilo sa aj vyklápanie plošín v nízkopodlažných autobusoch, pri ktorom musí vodič opustiť pracovisko, čo ale neumožňuje interný predpis. DPB preto zmení vnútorné predpisy tak, aby bol vodič povinný vozíčkarom plošinu obslúžiť.

Na križovatke pri Technopole sa má vybudovať svetelná signalizácia vrátane umožnenia otáčania autobusov. Konkrétne technické riešenie je však otázne. S kruhovým objazdom sa nepočíta a nehovorilo sa ani o prestupnom termináli autobus - električka pri Technopole.

Mesto chce už od tohto leta zlepšiť nočnú dopravu. Linky by mali mať hustejší interval, nasadzované na ne budú menej kapacitné vozidlá kategórie midi a cestujúci zaplatia vyššie cestovné. Na vybraných linkách by mala byť vo vozidlách aj ostraha.

Diskusia v Petržalke nie je poslednou. Do septembra magistrát zobiera pripomienky z mestských častí, aby mohlo vedenie mesta v mesiacoch október - november predstaviť novú koncepciu dopravy v meste. Námestník primátora bude obhajovať schválenú investíciu vo výške 1,2 mld. Sk určenú pre Petržalku na výstavbu električkovej trate po Bosákovu, nakoľko sú silné tlaky uvedené prostriedky využiť inde.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.