Autobusy Solaris budú opravené na náklady výrobcu, ktorý do nich nainštaluje aj samohasiace zariadenie. Zároveň opraví vozidlo #1216, ktoré v sobotu zasiahol požiar. Pri kontrole autobusov sa u troch zistil únik plynu a pri trinástich nefunkčnosť bezpečnostného ventilu zabraňujúceho prívodu plynu do motora po vytiahnutí kľúčov od vozidla. Riaditeľ divízie Autobusy Karol Kállay zakázal zamestnancom informovať médiá. V jeho liste, ktorý máme k dispozícii, sa uvádza: "S okamžitou platnosťou zakazujem akékoľvek formy komunikácie s médiami (...). Tento zákaz platí pre všetkých zamestnancov divízie Autobusy. V prípade záujmu médií o poskytovanie rozhovorov treba okamžite informovať príslušného vedúceho zamestnanca. Nerešpektovanie tohto zákazu budem hodnotiť ako hrubé porušenie pracovnej disciplíny." Podľa nášho čitateľa môžu byť dôvodom na zákaz informácie zverejnené v internetovom diskusnom fóre, že autobus mal niekoľko dní pred požiarom problémy s únikom oleja.
Zo všetkých miest, kde tieto poľské autobusy jazdia, boli problémy s požiarmi iba v Košiciach, Ostrave a Bratislave. Príčinou požiarov v Košiciach bol štartér, v Ostrave nacúvanie s vozidlom do snehu, ktorý zapchal výfuk.