- nové svetelné križovatky s "preferenciou": Nový most - Jesenského, Nám. Biely kríž - ŽST Vinohrady, Horné Krčace - Damborského, Drobného - OD Saratov,
- zlé nastavenie existujúcich svetelných križovatiek: Mariánska - Americké nám., Legionárska - Trnavské mýto, Polus City Center - Nová doba, Odbojárov - Trnavské mýto, Šafárikovo nám. - Kamenné nám.,
- zlý stav koľajovej trate: Záhradnícka - Trnavské mýto, Nový Záhon - Vozovňa Krasňany, Žilinská - Floriánske námestie.
Z priestorových dôvodov boli uvedené len úseky, na ktorých sa jazdná doba predĺžila najviac: od 13 do 37 sekúnd. Absolútnym víťazom je však úsek Jesenského - Nám. Ľ. Štúra, kde sa po zavedení automobilovej dopravy do centra spomalila električka o 42 sekúnd, nakoľko pri odbočení z Mostovej doľava na Nám. Ľ. Štúra musí dávať prednosť oprotiidúcim autám. Zaujímavosťou je aj úsek Nám. Biely kríž - ŽST Vinohrady, kde sa svetelná križovatka budovala s odôvodnením, že zrýchli električku prechádzajúcu cez cestu. Výsledok je taký, že električka tento úsek prejde o 29 sekúnd dlhšie ako pred vybudovaním riadenej križovatky. Situácia sa nezlepšila ani napriek tomu, že námestník primátora Karol Kolada ešte v marci 2006 poveril zodpovedných pracovníkom urýchleným riešením a prisľúbil nápravu. Naopak, nová križovatka Botanická - Devínska cesta - Karloveská - Molecova javí všetky znaky antipreferencie a sťažujú sa na ňu nielen vodiči električiek, ale aj cestujúci, ktorým prechod od električky na zastávku Molecova trvá vďaka zle nastaveným svetlám 3 minúty. Z uvedených dôvodov bude od septembra 2006 nutné vypraviť o cca 4 električky viac ako doteraz. Ak by dopravný podnik tieto vozidlá nemal a musel ich zakúpiť, znamenalo by to náklady cca 200 miliónov Sk. Taktiež je potrebné zaplatiť mzdu ďalším vodičom. A to všetko vďaka "semaforovým" investíciám, ktorých pôvodným zámerom bolo pomôcť električke, no spôsobili pravý opak.